#40 dagen bloggen: Achter de schermen

Wat zit er momenteel allemaal in je handtas?

Dit is iets dat ik al vaak zag passeren gedurende de jaren dat ik blog.

Hét moment om ‘het ding’ (van het moment) eens helemaal uit te mesten dus.

img_9151

  • Mijn portefeuille en een klein geld-bakje
  • Oud geld, zijnde een 20 frank stuk omdat dat op de meeste winkelkarren past
  • Apparatuur : smartphone en e-reader (voorlopig nog een geleende van de bib wegens boeken nog niet uitgelezen) mijn eigen exemplaar ligt te wachten op een zelf genaaid hoesje en op gekochte boeken.
  • Agenda, bril en schrijfgerief : die drie gaan samen want ik kan de klein gedrukte uren niet meer lezen zonder bril en zonder pen kan ik weinig doen met een agenda.
  • Een map met ontelbare klantenkaarten. Ik weet dat je die digitaal op de smartphone kan bewaren maar ik vrees dat die app (zoals zovele) mijn toestel weer gaat overbelasten. Ervaringen daarmee hoor ik graag!
  • Pilletjes tegen diarree en een blarenpleister (in mijn portefeuille zit nog wel meer medicatie tegen migraine o.a.)
  • Maandverband, men kan niet weten dat mijn lijf plots toch nog eens een scheut van jeugdigheid lost. Heel waarschijnlijk dat dit nog zal dienen om de kroost eens uit de nood te helpen.
  • Een zelfgemaakt zakje in voeringstof. Te gebruiken voor los fruit/groenten of iets anders in te stoppen. Meestal zitten die voeringzakjes in mijn boodschappenbakken in de wagen, dit exemplaar is waarschijnlijk verdwaald 🙂
  • Een plastieken lepel (van ooit eens een frozen yogurt te kopen bij Mouchie aan de kust) In Gent recycleren ze de gebruikte lepels, elders heb ik nog geen bak gezien waar ze ze verzamelen. Hij is te mooi om weg te gooien en kan perfect hergebruikt worden voor het volgende ijsje!
  • Een speculooskoekje : ik eet niet altijd de koekjes op bij de koffie die ik ga drinken, maar vermits ik die wel betaal neem ik ze wel mee voor een klein hongerke op een ander moment.
  • Een sleutelbos. Laat mij die vooral snel op de voordeur steken voor ik die weer verlies. Een feit dat me wekelijks overkomt 😦
  • Papier : de Femma folder die ik vorige week kreeg bij mijn eerste afspraak daar, een beetje duiding bij de ‘start to organize’-avond, en rekeningen, rekeningen, rekeningen. Van de supermarkt (ik shopte nogal wat rond de laatste tijd : Delhaize, Colruyt, Aldi, plaatselijke groenteboer) de dierenzaak (voeder voor kippen, konijn en vogel, en een vogel), …

Met deze uitdaging deed ik meteen een mini ‘start to organize’. De papieren verdwenen en alles werd weer op zijn plaats gestoken.

img_9154

’t Is proper!

26 reacties

  1. Met handtassen heb ik gelukkig nul ervaring, maar ik weet wel dat het ongeveer tien minuten duurt alvorens mijn madam er datgene dat ze zoekt in terugvindt.
    #vuilbak

  2. Zeer proper! Ik heb ook altijd hetzelfde probleem, na verloop van tijd zit mijn handtas vol kassaticketjes van supermarkten en andere winkels. Ik ga de komende weken mijn handtas ook eens uitkuisen en erover schrijven, dat is inderdaad een beetje een klassieker in blogland :-).

  3. Op mijn smartphone heb ik Stocard staan als app voor al mijn klantenkaarten. Enorm content van! Al mijn klantenkaarten liggen nu ergens in een schuif (voor als ooit het Internet plat valt of zo) en in de winkel start die app snel op, vind ik supersnel (want alfabetisch) de juiste kaart en floep! Dik in orde.

  4. Herkenbaar… bij mij is het ook een soort ‘dumpzak’ geworden. Af en toe veranderen van sjakos helpt. Dan moet ik ze iedere keer weer uitmesten.

  5. Mijn handtas is eigenlijk een stort…
    Zo erg dat ik er gewoon niets over durf te schrijven 🙂

  6. Ik zou eerst mijn handtas opruimen voordat ik de inhoud zou durven tonen. Sleep iedere dag behoorlijk wat troep mee.
    Stocard kan ik ook aanraden. Mocht je geen app willen installeren, dan kun je ook kiezen om een apart album te maken met foto’s van de pasjes (van de code op de voorkant of de streepjescode op de achterkant). Dit werkt ook goed als de helderheid van het beeldscherm op maximaal staat tijdens het scannen.

  7. Tegenwoordig enkel nog een kleine handtas, met geldbeugel, sleutels, smartphone, zakdoeken en lippenbalsem en ja nog een lipstick ook 🙂 en 2 tabl ibuprofen, that’s it…….en heb nog nooit iets gemist van wat ik vroeger allemaal meesleurde.

Reacties zijn gesloten.