Hoe geef je twee dure fietsen met de verkeerde transportfirma mee naar het zuiden?

Ademt u nog?

Ik deed dat een hele tijd niet meer toen bovenstaande titel tot me doordrong.

Nondegodvermiljaarde enz (sorry moe&pa)

Voor u nu denkt dat ik achterlijk ben, toch even wat duiding:

Bruno deed al het mailverkeer voor het transport van onze fietsen. Hij probeerde eerst de ene firma, die maar niet reageerde. Dan probeerde hij de andere firma waar hij daags nadien al correcte info kreeg en het transport vastlegde.

De eerste firma werd even correct door hem weer aangeschreven en geannuleerd en hij kreeg daar ook bevestiging van.

Allebei de fietsen stonden bij mij thuis en zouden hier opgehaald worden.

Nu moet je weten dat de twee firma’s die aangeschreven werden vroeger 1 firma waren (ze brachten ooit Bruno zijn fiets terug van Rome), maar sedert vader en zoon in onmin leven zijn er twee firma’s.

Maandag kreeg ik telefoon terwijl ik mijn boodschappen aan het doen was. Ik begreep maar de helft van de boodschap, maar kon wel opmaken dat de fietsen woensdag vóór 10 uur zouden afgehaald worden.

En dat gebeurde ook. De man en ik regelden eerst binnen de administratie. Ik kreeg een factuur, betaalde contant, er werden labels geschreven voor aan de fietsen,…

Met enige moeite kreeg hij ook de fietsen in de bestelwagen gehaakt (ze zijn zwaar). Ik keek op z’n handen wat het misschien nog iets lastiger maakte, want ik wou er zeker van zijn dat onze kostbaarheden degelijk vastgemaakt en beveiligd tegen schade zouden vertrekken.

Zoveel liefde voor mijn blauwke, ja, ja. Ik zwaaide hem net niet uit 😉

Tegen woensdagavond werd ik ziek, wat mij twee dagen na elkaar naar de huisarts deed gaan (lees: ik PANIEKeerde vreselijk met de reis in het vooruitzicht). Ik veranderde in een schotelvod die niet veel anders kon doen dan slapen in de sofa, slapen in bed, pijnstillers en antibiotica nemen. Viraal geïnfecteerd als ik was.

Donderdagavond tijdens zo’n slaapstonde werd ik weer gebeld met de vriendelijke boodschap dat vrijdagmorgen de fietsen zouden opgehaald worden. Toen ik zei dat de fietsen al weg waren bleef de man niet vriendelijk. Ik kreeg meteen de vraag door wie, wat me slap op de benen naar boven deed lopen waar de factuur van het transport al klaarlag bij mijn bagage.

Nu neem ik die persoon niets kwalijk, ik moet nogal verward geklonken hebben met mijn verhaal van twee aangeschreven firma’s en ene geannuleerd en ik die dacht dat de man van de geannuleerde firma mij op dat moment belde.

Ik stelde Bruno op de hoogte, die zou het regelen maar hij was drukbezet (je weet wel, het was Rally in Ieper, zucht!) en hij zou maar laat thuis zijn die avond.

Nu, tegen de avond kreeg ik weer een telefoontje. De tweede firma, een andere persoon. Helemaal niet vriendelijk. De man sprak van fraude, en weer kon ik heel de uitleg doen.

Mijn schat kreeg toch nog een dringend verzoek om de soep op te lossen, ik was niet van plan om nog langer te bekvechten aan de telefoon met een firma die volgens mij haar administratie niet bijhield.

En wat zijn nu de feiten: diegenen die onze fietsen afhaalden waren geannuleerd maar maken er een sport van om klanten af te pakken van de andere firma. Uiteraard zijn ze  gefrustreerd bij de bonafide partij.

Geen haar op mijn hoofd dat er nog aan denkt om daar ooit nog mee te werken.

Komt er ook nog bij dat met deze firma ook een verplichte overnachting geboekt moet worden in de gîte waar onze fietsen zullen staan. Dada ons schoon hotelleke dat al geboekt is. In die gîte zijn bovendien geen kamers meer te krijgen, alleen maar twee éénpersoonsbedden op een slaapzaal. Zie je de stoom uit mijn oren komen?

No way dat ik mijn hotel annuleer. Ik betaal nog liever een stallingsvergoeding in de gîte!

We zijn er wel vrij zeker van dat onze fietsen in Saint-Jean-Pied-De-Port zullen zijn tegen 1 juli (a ja, die willen ook graag de terugrit doen voor ons hé en die hebben we nog niet vastgelegd). Enfin, ik probeer mijzelf daarvan te overtuigen, mijn hart heeft met ziek zijn al genoeg te snel gebonkt.

En mocht dat niet het geval zijn, dan kan Bruno maar beter het Europees noodnummer geprogrammeerd hebben in zijn telefoon, want ik ga weer een dokter nodig hebben dan!

 

 

 

 

 

 

 

 

Advertenties

36 comments

  1. Geen zorgen over maken! de andere firma transporteert eveneens vanuit heel wat plaatsen in de Regio waar we zullen fietsen.

  2. NOU JA ZEG! Een mens zou er een hoge bloeddruk van krijgen zeg.
    Bizar…
    Hoop dat eea geen voorbode voor de rest van de reis is.

  3. Wat erg… maar maak je niet langer druk, dat is niet goed om zo je vakantie te starten. Jouw gezondheid gaat nu voor, dus laat het nu maar los. De fietsen zullen er zijn, je boekt dat hotel dat je wou, betaalt desnoods die gite.. trek er een streep onder, ga ervoor en draag goed zorg voor jezelf. ❤️

  4. Daar zouden dus echt wel delete-knoppen voor moeten bestaan; ik krijg al plaatsvervangende stress. Probeer toch maar te genieten en de miserie zo snel mogelijk te vergeten.

  5. Zo erg! Familie kan goed zijn maar als er dan ruzie is, wordt het naar mijn gevoel wel altijd “gemeen gespeeld”. Ik heb een paar maanden in een klein familiebedrijfje gewerkt waar aanhangwagens hersteld en verkocht worden. Ook daar was er ruzie. Niet te geloven hoe creatief sommige mensen zijn.

  6. aaah ik lees je blog van achter naar voor maar snap nu dat jullie er met de fiets op uit gaan trekken. Super leuk.
    Jammer dat het je zoveel stres heeft gegeven om de fietsen al daar te krijgen. Wat een brutaliteit van die gasten trouwens. Ik zou ook mijn hotel niet opzeggen. Dan maar stallingsgeld!
    Veel plezier alvast!

Wat ben ik blij dat u reageert !

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.