Hij** trapte het af zonder mij

**Mijn fiets

En hij was zelfs niet alleen.

fullsizeoutput_2805

Eerst moest hij nog een eindje op de trein tot Brussel Noord, om dan aan Tour&Taxis verzamelen te blazen voor een tocht van 270km naar Bonn.

De fietsen werden natuurlijk allemaal bestuurd door iemand. Die van mij door de oudste die onder het motto ‘iemand moet toch de planeet redden’ gehoor gegeven had aan de actiegroep ‘Climate Express’ om naar de klimaattop in Bonn te fietsen.

De jongste en ik gingen mee naar Brussel want de combinatie zware fiets + bagage en trappen in stations ging zo niet samen met een deerne van 45kg.

Met 350 waren ze op de vertrekplaats en ik was blij dat ik er ook mocht zijn. Voelen dat mensen zich nog gezamenlijk kunnen scharen achter een actie, geeft mij altijd een warm gevoel.

Ik eindigde hier al met een zin die de toestand van onze planeet hekelt, maar onderstaande kan ook tellen:

fullsizeoutput_2804

Ondertussen zijn er al twee dagen fietsen voorbij, vandaag 77km, gisteren stonden er (wegens een omweg) 105km op de teller. Morgen wordt er tot Bonn gefietst (door een stuk vuil industrieel Duitsland) om dan zaterdag actie te kunnen voeren.

Nu maar hopen dat het iets uithaalt…

17 gedachtes over “Hij** trapte het af zonder mij

  1. Als het over het klimaat gaat dan gaat een vergelijking met banken niet op. En ook niet met een hond. Want de enige redding voor moeder aarde is er eentje die iedereen (veel) pijn gaat doen.

Wat ben ik blij dat u reageert !

