Beeld bij de week

 

Meten om te weten en lomp zijn: mijn bloeddruk opvolgen. Een paar keer per dag, omdat ik besloten heb dat het maar eens moet gedaan zijn met pillen slikken na dit

’t Ziet er goed uit nietwaar? En de dokter maar zeggen dat ik daar voor jaren aan vast zat.

En dan mijn mobieltje. Weten dat ik hem meegepakt heb in de auto (met nog tig andere dingen in mijn handen) en hem binnen niet vinden. Terug naar de garage gaan en zien dat het bakje ‘overreden’ is door de garagepoort. En ik die dacht dat alleen pubers zo’n toestanden voorhadden. Schielijk overleden en geen garantie die deze nog tot leven zal wekken.

Toch nog wat tomaatjes kunnen plukken. Ik heb het nog niet durven zeggen, maar ik had deze zomer amper tomaten. Een schep konijnenkak in het plantgat bijvoegen was teveel van het goede voor de planten. Twee spontaan gekomen struiken met olijftomaatjes maken nu nog het goeie weer.

Thee uit den hof: ik maak ongeveer elke dag een literfles met een combinatie van salie, ananassalie, bonenkruid, munt en citroenmelisse. In die fles ook nog een clementine snijden maakt dat we nog wat vitamine C ook binnen krijgen. Aan de planten te zien zullen er nog wel wat theetjes volgen.

Leren van mijn oudjes (patiëntenvervoer): kool snijden met de broodmachine. Vijf minuten werk. Waarom kom ik daar nu zelf niet op? De portie voor vandaag samen met patatjes in de wok stoven (weinig afwas, yes!) en een met liefde bereid bordje Instagrammen voor de dochter.

Een Z-cup ter promotie van borstkankerscreening vandaag in AZ Alma en de zon die fel schijnt volgens de weerman. Er zit alleen wat Sahara-zand en roet uit Portugal in de weg.

Moeder aarde is een gemolesteerde vrouw. Was het een hond geweest, de sociale media was al lang ontploft.

 

 

 

25 gedachtes over “Beeld bij de week

    • Volgens mij was die bloeddruk het teken dat de pillen teveel deden voor mij. Ik monitor nu nog regelmatig om niet weer zo hoog te gaan als in juli, maar tot nu toe alles OK (wel al wat hoger dan 10/6). Ik neem wel homeopathie (waarvan deze week nog maar eens beweerd werd dat het niet helpt) en krijg af en toe nog acupunctuur voor een geheel van klachten.

      • Merci voor de toelichting. Zelf neem ik (noodgedwongen én op doktersvoorschrift) nog steeds bloeddrukverlagende pillen (Zestoretic) en mijn waarden zijn thans al maanden normaal (telkens om en bij de 13/7). Volgens mijn arts zit ik voor de rest van mijn leven vast aan die pillen. En nu bewijs jij net het tegendeel…

        • Het ene lijf is het andere niet hé. Wat voor mij wel werkt zal eventueel voor een ander niet werken.
          Je dieet in de gaten houden zal al veel doen, maar dat weten we allemaal wel.

  1. Wat een voorbeeldig bloeddrukje!
    Mijn bloeddruk was enkel tijdens mijn zwangerschap (zeer lang geleden) schrikbarend hoog, maar nadien is hij gezakt tot zeer laag niveau… het heeft me vaak parten gespeeld die zwaktes door lage bloeddruk, maar het kan geen kwaad zegt de dokter.
    Maak je niet druk. Slecht voor je bloeddruk.

  2. Wauw, wat een geweldige laatste zin. Zó waar…
    Beterschap! Fijn dat de medicijnen helpen. Mijn bloeddruk is weer te laag, daar ben ik vaak duizelig van.
    Lieve groet

    • Ik leer vooral van die oudjes hoe mijn oude dag er wel en zeker niet moet gaan uitzien. En soms eens van die wijsheden hierboven.
      Diezelfde vrouw (zeer intelligente madam, een koe een koe noemend, …) zei er wel bij dat ze dan zo’n volledige kool klaarmaakt, porties in de vriezer steekt en vervolgens vergeet dat ze een vriezer heeft. Ze kan m.a.w. nog alles zelf maar haar geheugen is een zeef en dat beseft ze dus ook.

  3. Pingback: Hij** trapte het af zonder mij | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

