Gehoord op reis

Met stip op nummer 1:

“Let op wi ier” — mijn immer beschermend lief dat me waarschuwt voor een obstakel op onze fietsweg.

En dan nog deze:

  • “Bonjour” — Fransen groeten iedereen. Kunnen we dat hier ook niet weer invoeren?
  • Diverse vogelgeluiden — de Loire is op veel plaatsen erg breed (en ondiep) met vaak eilandjes in de rivier die al even vaak broedplaatsen zijn voor vogels. Het zicht was trouwens even mooi als de geluiden.
  • “Si” i.p.v. oui — door mij uitgesproken. Dat komt ervan als je 7 jaar Spaans volgt.
  • “Is’t wel ‘juuffrouw'” — Bruno die mijn goedkeuring vraagt over iets. Ja zeker… als hij geen mevrouw van mij wil maken 🙂
  • “Oo dennenboowm, Oo dennenboowm” — De Nederlandse familie verlaat in alle vroegte het hotel (met opgevouwen sleurhutje en frigobox) en de kinderen zien de naaldboom op het binnenplein. Ik vond die wekker zo charmant dat ik dan maar heb meegezongen.
  • “Alpha, papa, tango, het is tijd om op te staan” — De woorden die de zeveraar die naast me sliep in mijn oren toeterde. Allerminst charmant, en dat heeft hij geweten!
  • Diverse weeklanken van de jongste die op reis was naar Noorwegen. Van overgeven op de bus, afgekeurde wandelschoenen (ze gingen er prompt nieuwe kopen, de rekening volgt) een te dunne slaapzak, bijna van haar stokken gaan op de eerste wandeltocht tot een serieuze val doen waardoor ze nu van bil tot enkel bont en blauw staat.
  • “Een nieuwe zatte” — Bruno steekt zijn koffietas uit naar de B&B uitbater nadat hij er per ongeluk melk in heeft gedaan. Zou je het geloven, die man begreep West-Vlaams. Ik deed het net niet in mijn broek!
  • Gesnurk — soms wel eens maal twee! Slapen met het raam open kan gevolgen hebben. Die van naast/boven/onder ons mocht zijn kettingzaag eens van olie voorzien me dunkt!
  • Regen — op mijn fietshelm, op de weg, op het hoteldak. De eerste druppels konden we nog weglachen na de hitte van de dagen ervoor. Eens doornat was de pret snel over.
  • Muziek — Jongeren die speelden om een centje te verdienen op een lokaal marktje. We waren gepakt van het meisje dat accordeon speelde. Orgelmuziek in de kathedraal van Orleans.
  • Lawaai — Hetgeen uit de boxen kwam van een pop-up bar aan de rand van de Loire, de plaats waar het ’s avonds verzamelen geblazen was voor mensen van alle pluimage.
10 gedachtes over “Gehoord op reis

Wat ben ik blij dat u reageert !

