Ik ga op reis en ik breng mee

  • Een steeds groter wordende degout aan autorijden. Al was het dit jaar niet ver, het was ver genoeg om weer met momenten ongenietbaar te zijn voor mijn schat.
  • Twee nieuwe autobanden. Mag ik de nachtmerrie van op de snelweg een klapband te krijgen nu verticaal klasseren? Ja toch hé?
  • Een vakantiehuisje (I wish)

IMG_20170707_104753-EFFECTS

  • Beelden van kerken en kathedralen. In Tours was er een lichtspektakel (doen ze op 24 plaatsen in Frankrijk). Ik mag dan geen kerkganger zijn, zelden passeer ik op reis een kerk/kapel/kathedraal zonder er binnen te gaan.
  • Een hoeveelheid insectenbeten. Thuis zijn die beesten gedresseerd, elders krijg ik dat nooit onder controle.
  • Veel herinneringen aan zicht op water en reflecties erin, en dat begon al in Ieper:
  • Een groter getal op de fietskilometerteller, al had dat nog groter mogen zijn.
  • Blijheid tot een onbeperkte macht om mijn eigen kleine kamertje(s) thuis. Die Fransen en hun sanitair. Zucht!
fullsizeoutput_2393

Dit exemplaar had wél nog een bril en er was zelfs zeep. Wow!

  • (Moes)tuingoals. Zoals in welke boom is dit die zo mooi bloeit (Ik wil, ik wil!) en die groensels in vierkantjes (al mogen ze de buxus houden natuurlijk)
  • Véél liefde voor een geduldig lief. Duusd keer mijn sleutels kwijt, kibbelen over de weg, zagen over zijn kledij,… Sorry schat, ik ben soms een heksenvel, ik weet het 😦
  • Goesting in véél groenten. Schandalig gewoon hoe weinig je er soms op je bord krijgt!
  • De belachelijke gedachte dat het lief twee super fototoestellen bij had en dat ik tegelijk foto’s aan het maken was met de smartphone. Ik nam dan ook andere beelden dan hem natuurlijk. Geen grijs haar op zijn hoofd dat er zou aan denken om een WC op beeld te brengen of belachelijke taal zoals hieronder:

fullsizeoutput_2399

  • Veel meer beelden in mijn hoofd die niemand me nog afneemt en een gevoel van content zijn met mekaar.

 

We hebben het toch maar weer gehad!

 

31 gedachtes over “Ik ga op reis en ik breng mee

    • Ik heb ook altijd graag gereden maar op dat vlak ga ik precies snel oud zijn. Het is me m.a.w. snel teveel. Ik zou natuurlijk het lief kunnen laten rijden maar ik geef niet graag de controle af.

      • Ik worstel met hetzelfde gevoel…
        Een fijn logje van een heerlijke vakantie.
        Het sanitair is wel zeer aftands… begrijp niet dat men zoiets durft verhuren… Niet meer aan denken…
        Geniet van de mooie herinneringen!

  1. grappig verslag 🙂 Tuinen van Villandry (ja toch he?), lang geleden dat ik daar nog was. Nog enkele weken wachten en dan trekken wij ook naar het zuiden, maar ietske dieper (met de auto).

  2. Wij vertrekken morgen, voor 1900 km met de auto. Het rijden laat ik wel voor 75% over aan de echtgenoot. Slecht sanitair en te weinig groensels, dat staat ons ook nog te wachten, onderweg althans. Leuk verslag. 🙂

  3. Ik ben ziek en heb een rolstoel nodig. In februari ben ik naar het zuiden van Spanje gereden samen met mijn zoon. 1 week op, 2 weken in een vakantiehuisje van waaruit we de streek verkent hebben en dan nog 1 weekje om terug thuis te raken. Op de teller stond 5500 km en ik heb er erg van genoten. Zoon heeft geen rijbewijs dus ik heb de hele rit zelf gereden. Spijtig dat mijn budget het niet toelaat , ik zou graag heel Europa ontdekken. Het was wel heel kalm op de autowegen. 1 keer in de file gestaan op de ring in Brussel en 1 maal vertraagt verkeer rond Bordeaux. Verder dezelfde ergernissen als jij, het sanitair in Frankrijk en het tekort aan verse groenten.

    • Fijn dat je zelf van die lange weg hebt genoten. Ik zou eerder Europa rond trekken met de trein maar ik begrijp dat dit met een rolstoel ook niet evident zou zijn voor jou.

Wat ben ik blij dat u reageert !

