Het alfabet van het leven (3)

Allergie: de pollen plagen mij weer danig. Zolang ik trouw acupunctuur nam bleef het acceptabel. Nu zou ik eigenlijk weer aan de medicatie moeten maar ik ben te koppig. Thee dan maar. Sloten! Hier met verse citroen, munt, salie, bonenkruid. En op andere dagen weer een andere mengeling.

fullsizeoutput_2000

Boeiend: het leven van een huisvrouw (not!) Ik voelde me deze week een prof toen ik zelfs de buienradar raadpleegde vooraleer de was buiten te hangen. Tegelijk ben ik een nul om het feit dat ik een foto neem van een computerscherm i.p.v. een schermafbeelding te maken. En wat voor buien waren dat eigenlijk?

fullsizeoutput_1ffe

Concert: de oudste speelde de eerste symfonie van Mahler en ik zat op het einde met tranen in de ogen. Zo mooi! En frustrerend weinig volk voor zoveel inzet.

Dresscode: Gala! Kleine dochter had vrijdag het jaarlijkse galabal van haar school. Na haar toestemming te vragen (ik zou vroeger absoluut niet graag gehad hebben dat mijn moeder dat deed) ging ik gewoon mee. Er was nl. nog volk nodig achter de bar. En zo kwam het dat ik op mijn 47ste aan mijn eerste party-bandje geraakte.

Español: de laatste lessen komen eraan. Na zeven jaar vind ik de motivatie om te gaan niet altijd meer.

Flink uitgekeken (met een half oog – ik was ondertussen aan het lezen): het songfestival. En een beetje ontroerd geweest door de winnaar, dat ook.

Gekocht: een paar schoenen in de Kringwinkel. Al dacht ik dat ik zoiets nooit zou doen (ben daar een beetje vies van), maar ze zagen er nieuw en zeer kwalitatief gemaakt uit en zaten als gegoten. Omwille van de mooie kwaliteit zocht ik het merk op online en bleek dat gelijkaardige schoenen €325 moeten kosten. Serieus?!? Wie doet zoiets nu weg? Ik betaalde er trouwens €15 voor.

fullsizeoutput_1fff

Hosta: ik zou daar wel een verzameling van willen aanleggen. De teller staat nu op 3 planten (1 volle grond, twee in pot) van twee verschillende soorten. Daar is dus nog werk aan!

Insmeren met zonnecrème: EINDELIJK!

Jodelen: dat werd er ook gedaan op het songfestival. Het moet niet altijd vals zingen zijn toch?

Knuffelen: de dochters doen dat soms op een vreemde manier

fullsizeoutput_1ffa

Levenskwaliteit: ik vraag me af wat dit is voor een dement persoon. Zeker omdat het kaarske van mijn zonder boterbriefje schoonvader bijna lijkt opgebrand 😦

Moederdag: Ik kreeg een uitje cadeau naar de tuindagen van Beervelde. Nooit een straf dit!

Naaimadammen: ik miste ze vorige woensdag niet toen ik ’s morgens om half tien al in de zon op een terras zat in Brugge. Het was veel te mooi weer om me een ochtend te gaan begraven in een klas dus beslisten het lief en ik om met de fiets naar Brugge te gaan.

fullsizeoutput_1fe6

Olijfolie: vrienden hebben met een dochter die jaarlijks in Italië olijven gaat plukken en met een paar bidons olie naar huis komt. Ik ging vandaag mijn al lang beloofde flesje oppikken.

PC: ik kocht me een nieuwe mini laptop voor een prijsje en dat ding heeft bijna nog niet anders gedaan dan updates geïnstalleerd (om dan bij 100% nog uren vast te staan) Met de grote wormen van dit weekend zullen die updates uiteraard wel verstandig zijn.

Quiche: lang geleden dat ik dat nog eens maakte. Onthouden voor restjesdagen.

Reuze interessante letter, maar ik weet niet direct wat erbij te verzinnen.

Stage: de jongste begint vandaag aan haar derde week. De overgang van dagopvang bejaarden naar zware dementen valt haar zwaar. Zoveel respect dat ze dat wil doen!

Tomaat, mozzarella en zelfgekweekte basilicum en dit gekruid en overgoten met de letter O. Veel meer was mijn middagmaal niet. Maar gesmaakt dat het heeft!

Upcyclen: een boodschappentas voor het groene meisje. Ik bewaarde de originele tas voor zover mogelijk (was deels gescheurd) en gaf ze een stoffen buitenkant

Verjaardag: morgen, die van ons moederke. Ze zou tachtig geworden zijn mocht ze acht jaar geleden ons vader niet achterna gegaan zijn naar hogere sferen.

Wind achter op de fiets. Zo lijkt het althans met de ondersteuning. Al een 335km op de teller ondertussen.

X-aantal tomatenplanten op overschot. De Spaanse les collega zal er goed mee zijn.

Yucca Elephantipes: Ik kreeg er een tijd geleden één cadeau van een veel te lieve dame die ik naar bestralingen bracht. Doos pralines versie 2,0 zeg maar. Lief!

Ziek: mijn fruitbomen. Krulziekte? Ik ken daar niets van. Wat ik wel weet is dat hier geen sproeistoffen gebruikt worden. Rooien zal waarschijnlijk de enige oplossing zijn.

meer ABC? Hier en hier

21 gedachtes over “Het alfabet van het leven (3)

    • Ik moet dat telkens weer opzoeken hoe dat moet zo’n screenshot. Bij de Apple zo, bij de laptop/smartphone weer anders…
      Dan ga ik voor de snelle oplossing en neem er gewoon een foto van.

  1. Een gezellig alfabet!
    Die vervelende pollen toch. Hier hetzelfde probleem. Toch maar een pilletje… de natuurlijke middelen hebben tot nu toe niet echt geholpen… Tips altijd welkom.

  2. Bij de R had kunnen staan: Rooien. (Van je aangetaste fruitbomen.) Een erg drastische beslissing, vind je niet? Vooral niet doen, dus. Meestal wordt er nadien nieuw blad aangemaakt wat vrij is van de bladkrulziekte.

    • Ik weet het zo niet. Die pruimenboom produceert nu al voor het tweede jaar op rij droge pruimen. Nu eet ik dat wel graag, maar niet rechtstreeks van de boom.
      De appelaars leveren wel nog op maar hebben ook al meerdere jaren de krul. En dan is er nog een conference perenboom die al jaren niets meer oplevert (terwijl de nashipeer ernaast altijd aan overproductie doet)

  3. Pingback: En toen waren we beiden wees | second part of my life

  4. Pingback: Het alfabet van het leven (4) | second part of my life

  5. Pingback: Het alfabet van het leven (5) | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

