Ontlurkdag!

Daar gaan we weer.

Terwijl er eigenlijk andere berichten in de pijplijn zitten, kan ik deze Kliviaanse gewoonte niet laten passeren (het morgen doen zou een beetje belachelijk zijn nietwaar)

Waar gaat dit weeral over? Wel:

Een lurker is een persoon die op internetfora, chatrooms, blogs of Wiki’s alleen meeleest, maar zelf (bijna) niets bijdraagt. Binnen het lurken kent men een aantal groepen; de eerste is geheelonthouder, dat wil zeggen dat deze helemaal nooit iets toevoegt. De tweede is iemand die zelden iets bijdraagt, slechts af en toe dus, de derde is een persoon die wel in bepaalde nieuwsgroepen, chatrooms of forums iets bijdraagt maar in andere alleen lurkt. Wanneer een lurker plots echt gaat bijdragen na een tijd lurken noemt men dat ontlurken. Dit kan echter ook van tijdelijke aard zijn. Men kan na actieve periode ook weer in de lurkmode gaan.

Zelfde feit als vorig jaar, hier komen steeds meer mensen langs, maar het clubje (zéér gewaardeerde) reageerders is maar een fractie.

Wie bent u toch?

Ik sluit voor mijn eigen gemoedsrust mijn buren uit, weet dat er wel wat familie meeleest, maar die maken uiteraard maar een klein deel uit van de lezers.

Bent u Vlaming, Nederlander, van elders? Leest dat lief van vroeger hier eigenlijk nog?

Bent u hier op 19 april terecht gekomen via dit blog (dankjewel om mij links bij je lijst met blogs te plaatsen!) en gingen mijn statistieken daardoor zo door het plafond?

Hoeveel procent vrouwen/mannen? Sorry mannen, jullie gaan dat zo verliezen 🙂 Maar blijf komen uiteraard!

Enfin, ik maak het jullie gemakkelijk. Dit zou vandaag een voorbeeldreactie kunnen zijn:

Ik ben Eilish, 47 jaar, woon ergens op de boerenbuiten in Oost-Vlaanderen, ben mama, meestal een lief lief van mijn zonder boterbriefje man, hou van tuinieren, naaien en het huishouden zoveel mogelijk vermijden en ik ben hier op dit blog terecht gekomen door… (jouw schoon ogen, uit verveling, door iemand anders, …)

En net als vorig jaar:

Kom, kom, niet bang zijn, dat reactieluik bijt niet. Voor het geval u heel onbeleefd bent hou ik zelfs mijn spam-filter in de gaten.

Lief hé ?

 

 

58 gedachtes over “Ontlurkdag!

  1. Je hebt één van de blogs waar ik toch wel dagelijks een kijkje neem en ooit heb ik je hele blog eens doorgenomen. (zoals je een boek leest :-))
    Ndl.se, woonachtig in België en getrouwd met de liefste franstalige vlaming die er bestaat 🙂

  2. Ik volg blogs maar tegenwoordig neem ik zelden de tijd om ze allemaal ook te lezen. Behalve een rrs-reader en de blogs die ik volg op WordPress volg ik geen andere blogs meer en zelfs die lees ik niet altijd. Hier en daar reageer ik maar het gebeurd meer dat ik mijn commentaar wis omdat ik het maar onzin vind dat ik typ. Ben ik dan een lurker? Me dunkt zou men voor iemand die vaag blogs volgt, een ander woord uitvinden.

  3. Haha! Ik kom uit Nederland. Ik ken je blog van 40 dagen bloggen, dus sinds een paar weekjes. En ik heb weleens gereageerd als ik me niet vergis en val dus niet echt onder de term ‘lurker’. Ik ken je niet via Vlasleeuwenbekje, maar ik ken Vlasleeuwenbekje nu wel via jou, zo gaat dat dus. En nu zit je in mijn bloglovin’ lijst ;-).

  4. Geen idee hoe lang ik al meelees, volgens mij ben ik bij jou terecht gekomen via Kliefje. Ik kan me niet herinneren of ik ooit gereageerd heb bij je.
    Ik kom uit Nederland, ik woon in een pittoresk Noord Hollands gehuchtje in de buurt van de Noordzee. Hier woon ik met mijn Oudste zoon, die net 18 is gewoorden en zonder mijn Jongste zoon die in oktober 2014 plotseling is overleden op 13 jarige leeftijd. 😦

    Ik geniet gewoon van je logjes… 🙂

  5. Ik ben een diagonale lezer die wel eens durft reageren en zelf eigenlijk geen tijd neemt om haar eigen blog eens te screenen op hoeveel volgers en dus lurkers (ik lig er niet echt wakker van al beken ik dat ik een reactie wel fijn vind, daar ga ik niet hypocriet over doen 😉)

  6. Ik ben even gaan spieken naar hoe ik vorig jaar gereageerd heb want ik ben nog altijd blijven plakken. Je would-be jongere zus, van 1974 trouwens en om nog te reageren op het voorgaande, al tante van op haar zevende, ondertussen zelfs al groottante van… vooral jongens en twee ûberschattige meisjes sinds kort…Onze jongens zijn ondertussen bijna 13 en 9, een beginnende puber en eentje die zijn peuterpuberteit nooit ontgroeid is :). En ik lees hier nog altijd heel graag!!! veel groetjes!

  7. Hoi, hier een Vlaamse late ontlurker, want door 40d bloggen plots veel te veel te lezen en dus vaak ook vele dagen later en dan durf ik niet altijd te reageren. Reageren durfde ik eerst enkel bij bloggers die ik al eens ontmoette, maar die schaamte is ondertussen voorbij.
    Als 40plusser was ik eigenlijk op zoek naar een blog van een 40plusser, kwestie van me niet altijd te oud te voelen als ik iets las… Vele blogs zijn dus al gepasseerd, zoekende naar interessante onderwerpen, inspiratie, tips en tricks, een lach en een traan,… Ik heb nog niet veel gelezen, maar Lille staat alvast op het te bezoeken lijstje 🙂

  8. ik kom hier ook altijd meelezen, soms weliswaar met enkele weken vertraging maar dan heb ik veel leesvoer in één keer 🙂
    je nichtje uit een andere provincie

Wat ben ik blij dat u reageert !

