Met een vergrootglas door de tuin

Ik weet dat ik hier op foto-vlak vaak een grote buis verdien. Het is me nl. vaak een te grote moeite om mijn fototoestel boven te halen en ik schiet dan rap rap plaatjes met de smartphone.

Zonde uiteraard.

Vanmorgen ging ik voor beter, en dit is het resultaat:

fullsizeoutput_1ec8fullsizeoutput_1ed2

Nashipeer bloesem, compleet met ‘kobbenet’ en een meer dan schoon bloeiend krentenboompje.

fullsizeoutput_1ed5fullsizeoutput_1edb

Salie, nog maar twee weken in volle grond gezet en die gaat gewoon bloeien. En zie die dauwdruppels op een zichzelf uitgezaaide koolzaadbloem, net kristallen!

fullsizeoutput_1ecc

Voor deze Helleborus (die elk jaar groter lijkt) moest ik aan de andere kant van de tuinmuur op mijn hurken gaan zitten. En hoewel het schoonste er nu wel af is, vond ik hem toch nog de moeite om te fotograferen.

fullsizeoutput_1ed7fullsizeoutput_1ed8

En dan nog wat belofte op moois en lekkers.

De wisteria, wondergoed hersteld nadat de wind er zich eens stevig mee moeide

En een ferme knop op één van de druivelaars.

Zei ik al iets over dauwdruppels?

 

16 gedachtes over “Met een vergrootglas door de tuin

  1. De lente is de manier waarop de natuur zegt: ‘Tijd voor een feestje!’ en alles – letterlijk! – naar de knoppen is. 😉
    Mooie sfeerbeelden. Note to Eilish: camera meer gebruiken.

Wat ben ik blij dat u reageert !

