En … Actie!

Opstaan met een zeer hoofd, wat doet een mens daarmee? Ondanks dat mij dat wordt afgeraden door mijn therapeut nam ik een pijnstiller. Er zijn al teveel zondagen (altijd die dag precies) verloren gegaan met geslagen zijn door pijn.

De zon trok me gewoon naar buiten! En daar dan gewoon niets doen leek me toch wat onnozel. Er was trouwens een ‘voorwerp’ dat ik veel gebruik in het dagelijks leven dat me al een tijdje verwijtend aankeek.fullsizeoutput_1e50

Op deze foto lijkt het nog niet eens erg, maar die auto was echt vuil! Wetende dat ik daar mensen mee vervoer, maakt dat die toch wat meer gewassen wordt dan vroeger.

De binnenkant liet ik wijselijk zo, want ik had uitzonderlijk voor een zondag nog een rit te doen ’s avonds met mensjes die beleefd gezegd een beetje meuren 😦 (sigarettenrook, onverzorgdheid) Straks zal die poetsbeurt meer opbrengen.

Eens gedaan met water te spelen ben ik het compostvat te lijf gegaan. In stappen geeft dat: het niet vergane materiaal overscheppen in bakken, een beetje trekken en sleuren om dat vat van over de compost te trekken, het zwarte goud in weer andere bakken scheppen en over de serre verdelen en uiteindelijk het vat terugplaatsen en het niet vergane groen er weer indoen.

Voor het compost over de serre verdelen doe ik weinig moeite (gewoon de bakken uitgieten), ik heb daar immers slaafjes voor (ophokplicht weet u wel, of is die niet meer? Het wordt tijd dat die afgelopen is, ik heb mijn serre nodig voor andere zaken!)

Zie de ladies werken!

Als je, zoals ik, niet groot en sterk bent, moet je werk kunnen delegeren!

Geen kip die geklaagd heeft, voor hen is dit een pensenkermis met al die wormen.

Na dat werkje was de zondag nog niet eens halverwege. Ik toverde nog wat eten op tafel en ging daarna met de jongste op pad.

Weliswaar een jaar te vroeg (dochter moet na dit jaar nog een zevende jaar doen om een middelbaar diploma te hebben) gingen we naar Vives

Het is niet omdat je ‘maar’ in het beroeps zit (ik bedoel dat niet smalend, maar veel mensen doen daar helaas wel smalend over), dat je geen ambitie mag hebben.

We liepen er met een rondleiding doorheen de hele (mooie) campus, kregen wat uitleg, een natje en een droogje, en de dochter zag dat het goed was.

En zelf ben ik nu al de hele tijd aan het denken wat ik zou gaan studeren. Zo een spijt heb ik van de kansen die ik niet gegrepen heb in het verleden…

 

 

17 gedachtes over “En … Actie!

  1. Mensen doen daar smalend over omdat ze niet weten wat het inhoudt… Niets van aantrekken. Ik ken voorbeelden genoeg van leerlingen die hun draai in het leven goed hebben gevonden via deze piste. En dat is wat telt.
    Ik wens jouw dochter veel succes met de studie.
    Ik hoop ook dat het beter gaat met je hoofdpijn…

  2. Mijn therapeut was ook nooit een voorstander van pijnstilling.
    Tegenwoordig slik ik onder doktersbegeleiding bijna dagelijks een forse pijnstiller en mijn leven is zo veel leuker geworden dat ik die extra pil om mijn maag te beschermen er graag voor over heb…

    Leuk om te lezen dat het bij meer mensen gaat kriebelen om te studeren zodra ze een hoge school of uni betreden. Gezien mijn gezondheid houd ik het tegenwoordig bij thuisstudies. Ben daar heel blij mee. Een leven lang leren kan zo leuk zijn.

    • De dochter zegt dat ook : “mama, wat houdt je tegen?”
      Wel ik kan daar wel een lijstje voor maken : sociale angst (zo tussen dat jong volk gaan zitten), het ‘ga ik dat wel kunnen’, mijn concentratie die om zeep is, …
      Waarschijnlijk ga ik gewoon na dit schooljaar het Spaans in avondschool (al 7 jaar gevolgd) ruilen voor iets anders, gewoon omdat het kan.

      • Niet twijfelen om opnieuw te gaan studeren. Ik ben van vorige maand 50 en volg de professionele bachelor voedings- en dieetkunde. Eind juni zal ik de helft van het programma afgewerkt hebben.
        Ik heb ook veel te lang getwijfeld op opnieuw te studeren en had dat al eerder moeten doen. Ik had al een universitair diploma van vroeger, maar dat was geen goede keuze.
        Ik volg de opleiding als werkstudent: enkel op vrijdag ga ik naar school voor de vakken met verplichte aanwezigheid (labo’s, werkcolleges). De theorie studeer je zelf, maar er is wel ondersteuning. De presentaties van de lessen worden bijvoorbeeld online gezet.
        In deze opleiding zijn ook oudere werkstudent, maar het contact met de jongeren is supertof. Zeker als je zelf kinderen in die leeftijd hebt.

          • De bedoeling is dan om een praktijk te starten als zelfstandig diëtiste.
            Eventueel aangevuld met lesgeven, want dat doe ik eigenlijk ook graag. Ik heb ook al een masterdiploma Germaanse talen. Met dat diploma heb ik niet zoveel gedaan. Ik heb het geluk gehad om fulltime mama te kunnen zijn voor onze 4 kinderen. Toen de jongste ook aan universitaire studies begon, heb ik beslist om zelf nog een opleiding te volgen. Ik had altijd al een grote interesse in voeding en vandaar de keuze.

  3. Goed gewerkt daar! Onze kippen lopen terug buiten sinds zaterdag! Is die ophokplicht verlengd of wat? En wat dat studeren betreft … Als niks moet en veel mag, kun je een creditcontract afsluiten. Zelfs maar voor 1 vak per semester of zo. Ik heb het er enkele jaren geleden bij genomen en vond het zalig om te doen.

  4. Gezien het risico op besmetting met vogelgriep nog steeds aanwezig is, worden de voorzorgsmaatregelen die in ons land gelden opnieuw met 30 dagen verlengd. Dit betekent dat alle pluimvee en vogels TOT EN MET 9 APRIL opgesloten moeten blijven in hun hok, of onder netten gehouden moeten worden om contact met wilde vogels te vermijden. Hoewel het aantal uitbraken bij gedomesticeerde vogels in de buurlanden stilaan afneemt, blijft het aantal besmettingen bij wilde vogels zeer hoog.

    Als er geen nieuwe gevallen worden vastgesteld in België, kunnen eventueel nieuwe versoepelingen voorzien worden vanaf 18 maart. Experts gaan immers uit van een periode van ten minste drie weken zonder besmetting in ons land en houden ook steeds rekening met de situatie in de buurlanden.

  5. Creditcontracten en speciale statuten nemen al een boel drempels weg als je wat wilt bijstuderen. Er zijn ook richtingen die aangeboden worden via afstandsleren, dan moet je enkel afkomen voor het examen zelf. Dat vergt meer discipline, maar geeft ook meer vrijheid. Je hoeft je ook niet meteen in te schrijven voor een volledig traject he, met een stukje ervan kom je ook te weten of het je ligt of niet. Mijn nonkel heeft begin februari net zijn eigen btwnummer (of zoiets) gehaald om zelf een geregistreerd boekhouder te mogen zijn. Toen mijn neef bijna afgestudeerd was is hij begonnen en enkele van zijn blokperiodes deed hij samen met zijn dochter.

    Voor de rest: niemand hoeft smalend te doen over wat een ander doet, we volgen gewoon allemaal ons eigen parcours en dat is dik in orde. Iedereen heeft o zo veel zaken die hij/zij zelf niet kan en een ander wel, als mensen neerkijken op anderen zegt dat vooral veel over henzelf.
    En hoera voor de propere auto en de vlijtige kippen!

Wat ben ik blij dat u reageert !

