Het alfabet van het leven

: Staat deze week voor AFSCHEID. Van de oudste die na drie weken thuis studeren de rest van de examenmaand in Luik doorbrengt. De trein missen, plots het besef dat ze zo lang van huis gaat zijn, examenstress voor de namiddag waren voldoende om na het parkeren van de wagen een huilend hoopje ellende op het perron te vinden (en dat voor een dochter die allesbehalve een ‘trunte’ (janker) is) Mijn moederhart viel in duusd stukjes op spoor 6 van Gent Sint-Pieters. Al een geluk dat er geen voorbijrijdende trein over denderde.

B : BOEFFEN (overmatig snoepen, eten) My God, wat was dat met mij deze week. Pralines, nootjes, … het passeerde allemaal met een rotvaart door mijn keelgat. Slecht slapen, onpasselijk zijn waren het gevolg.

: Weinig interessante letter momenteel

: De DIEPVRIES leeg eten. Ik zou het bijna een voornemen voor het begin van het jaar kunnen noemen, maar het is eerder een praktisch feit. Dat ding moet nl weer dringend eens ontdooid worden. De winter is daar ideaal voor, en hoe leger de toestand, hoe sneller dit kut-werkje kan verlopen

: EEKLO, en zijn kliniek. Ik verslijt daar wel eens een broek tijdens het vrijwilligerswerk. Het is nu uitkijken naar maart tegen dat het nieuwe ziekenhuis in gebruik genomen wordt. Lees : mooi gebouw, niet meer wachten in een lawaaierige (door snoep-drankautomaten), koude entree, maar in een modern en ecologisch verantwoord kader. En een parkeerplaats vinden, dat ook!

alma

foto Google

: FIETSKILOMETERS : ik doe met schaamrood op de wangen een Contadorke : Cero coma cero, cero, cero… dit jaar.

t.e.m. J : overslaan

: KOTVERHUIS : op het einde van de maand proberen we in één dag de inhoud van het kot in Luik te verhuizen naar de nieuwe stek in Gent. Kwestie van maar éénmaal de Clio te moeten laden. De jeugd van tegenwoordig verandert van woning gelijk van broek lijkt het wel. In de laatste 4 jaar was dat al Leuven (heel even), Gent, Luik (Erasmus) en nu terug Gent. Om dan waarschijnlijk volgend jaar aan een nieuwe studie te beginnen in Brussel.

: LEZEN : na alle boekrecensies  te lezen van mensen die de Verbeelding Book Challenge volgen, maakte ik zelf ook een lijstje en trok ik dinsdag naar de Bib. In onderstaand boek ben ik bezig. Ik steek de boekcover een beetje weg in de oncologie wachtzaal waar ik deze week een aantal keer vertoef want ik zit niet te wachten op de vraag waar mijn boek over gaat (een vrouw die sterft aan kanker). De tweede foto toont meteen de inspiratie voor deze blogpost.

M : & : kleine dochter en ik, in ons winters’ habitat ’s avonds. Die ene keer zelfs met matching sokken

img_20170113_090741

: naaien. Maar twee stukken mogen naaien in de naailes (rok en broek op ons lijf gemaakt) en die rok zo beu zijn als kouwe pap deed me besluiten om hem in de vakantie alleen af te werken. Er moest nog een beleg aan de tailleband komen, voering ingestoken en een blinde zoom genaaid. En het lukte zowaar. Wel niet zonder twee machinenaalden en een tornmesje te breken (lompe ikke) en twee gaatjes in de voering wegens te enthousiast willen lostornen. Het strenge oordeel van de naaijuf zal niet mals zijn.

O : OPENBAAR vervoer : en het voornemen om steeds meer de auto te vervangen door trein en bus. Ik spoorde al éénmaal naar Kortrijk, en voor volgende week wist grote dochter mijn agenda aan te passen en gaan ’t lief en ik naar Luik (vuile/propere was wissel, moeders’ kookkunsten afzetten, wat ‘kwalitijd’ met de dochter). Het kopen van een Rail Pass dringt zich op (€7,60 voor een enkele reis), want zelfs al mag ik aan halve prijs sporen, dan nog kost een ticket naar Luik meer dan €20. Die 10 ritten krijg ik tijdens het jaar wel op, het lief en ik hebben nog plannen voor dagjes uit.

img_20170102_084817

P : PALING : kleine dochter uitte al eens de heimwee naar dat visje (vroeger gingen we met de schoonouders vaak aan het Donkmeer paling eten met verjaardagen) en toevallig kwam ik deze week diepvriespaling tegen bij Colruyt. Scoren hé moeder!

img_20170113_090708

t.e.m. S : overslaan, anders leest u niet tot het einde!

: TOFU : wist je dat kippen dat lusten? Ik nu wel sedert ik een frigo rest in hun richting gooide. Mensen die me kunnen helpen met lekker bereiden van tofu : shoot! Ik gooi niet graag eten weg nl.

U : laat maar.

: VAKANTIE plannen. Eerst proberen voor kleine dochter, want zaterdag kan ik inschrijven op een kamp naar Noorwegen (wandelvakantie, 9 dagen). Lukt dat, dan gaan Bruno en ik ook aan de slag om tijdens die periode weg te gaan.

W : WENSEN, en zet daar ‘nieuwjaars’ voor. Hoewel ik iedereen het beste wens in het leven heb ik daar een hekel aan. De nieuwjaarsreceptie van CM sla ik dan ook over met als reden de letter K.

X, Y : geen inspiratie

Z : ZANDZEEPSODEMINERAALWATERSTEENSTRALEN – 37 letters. Vond ik wel passen als laatste woord 🙂

50 gedachtes over “Het alfabet van het leven

  1. Tofu: de meest gore rotzooi die ik ooit aan mijn mond toevertrouwde. Eén keer, doch voortaan nooit meer. Alsof je een soort van slappe, vieze spons naar binnen douwt. Ik snap niet dat er mensen zijn die dit lusten.

    Aan wensen heb ik ook een hekel. Vooral aan verjaardagwensen. 😉

  2. Kippen eten alles. Zelfs kip … Heeft bij ons ook lang geduurd voor tofu goedgekeurd werd. De marinade is de sleutel tot het succes. Ook een hekel aan nieuwjaarsrecepties trouwens.

    • Een beleg is een stuk stof dat tegen een ander stuk stof gestikt wordt om daarna randen beter te kunnen afwerken en te verstevigen. Kijk eens naar de binnenkant van de hals van een trui of blouse,daar kan je dat zien.

  3. Pingback: Het alfabet van het leven (3) | second part of my life

  4. Pingback: Het alfabet van het leven (4) | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

