Ooit geblogd (2)

In een ver verleden ben ik ooit beginnen bloggen op bloggen.be (nu een afgeschermd blog)

Ik had toen zo’n behoefte aan schrijven dat ik zo ongeveer elke dag iets publiceerde. De kwaliteit was er ook naar. Nu wil ik dat niet zomaar verticaal klasseren of in de vuilbak gooien, dus af en toe zal ik hier nog eens het verleden oprakelen.

Vandaag een herhaling van het bericht van 01/01/2011

***

365 kakelverse dagen 

Op de eerste dag van ’t jaar, sta ik met mijn wensen klaar.  ’t Mooiste versje klein maar fijn, dat zal vandaag voor U zijn. (uittreksel uit een kleuter nieuwjaarsbrief van één van de meiden)

We krijgen dus een ‘nieuw’ jaar cadeau.  ‘k Heb trouwens de indruk dat elke dag die ik nu krijg een cadeau is (de ene al met een mooier strikske rond dan de andere )
Het voorbije jaar was er één van ‘grote’ kuis, een heel stuk letterlijk, maar evenzeer figuurlijk.  Het verdriet is grotendeels opgedweild, de woede onder de mat geveegd, mijn zelfvertrouwen en eigenwaarde – onder het motto ‘the sky is the limit’ – van de kelder naar de zolder gebracht.  Het ‘valiesje’ verleden is al een stuk minder zwaar geworden.
De kracht voor dit alles heb ik uit mezelf gehaald, uit de mensen die mijn pad hebben gekruist dit jaar (vooral die ene speciale !), en natuurlijk uit mijn kroost (wat zou ik zijn zonder hen)
En nu, het nieuwe jaar.  Wat er komt hebben we het raden naar.  Ik denk dat proberen van elke dag een ‘goeie’ dag maken al een stap in de juiste richting is. 

***

Niet alleen voor mijn dierbaren, maar uiteraard ook voor u die zo vriendelijk bent om hier te komen lezen : een gezond en gelukkig 2017

Dat we allemaal nog veel mogen schrijven en evenveel mogen lezen!

20 gedachtes over “Ooit geblogd (2)

Wat ben ik blij dat u reageert !

