Whereabouts (11)

Voor het vrijwilligerswerk was ik vorige week eenmaal in Eeklo, tweemaal in Aalter, tweemaal in Brugge en tweemaal in Gent. Als er duidelijke afspraken kunnen gemaakt worden qua wachttijd, blijf ik uiteraard niet in een muffe wachtzaal zitten en ga ik naar buiten. Zeker in de donkerste dagen van het jaar heb ik het meer dan hard nodig om wat meer te bewegen. Ik bezondigde me met plezier aan de hype van het fotograferen van hemelkleuren, een mens ziet nu immers niet elke dag de zon opgaan boven de Achterleie in Gent

img_20161208_084759

Dat minder bewegen komt ook door een epidemie van naaigoesting, waardoor mijn naaikamertje bijna dagelijks tussen de soep en de patatten en het werk bezet is. Dochterlief was blij met haar sweater al is die al meer dan een week af en heeft ze hem nog niet aangehad (pubers! nooit kleren in de kast, maar nieuwe dingen gewoon vergeten)

Dezelfde dochter kreeg marketing op maat van een financiële instelling. Er zitten nog meer hangertjes aan die allemaal heel toepasselijk zijn.

Het lief en ik zetten wel vaker een stapje in de wereld. Steden en winkels gaan uiteraard samen. Op zoek naar eigen eindejaarscadeautjes kwam ik het ideale geschenk tegen voor een bloggerskoppel. De Mrs snapt wel waar de centjes vallen zeker?

Vrijdagavonden zijn vaak café-avonden. Sedert deze zomer zijn we vaste klant bij Romen Roeselare. We ontdekten toen hun heerlijke terras tussen de bomen, maar kunnen ons nu evengoed thuisvoelen in het ouderwetse interieur binnen.

Zaterdag hadden we (dringend volgens de puber) extra kerstversiering nodig en het liefst nog een nieuwe kerstboom ook. Die laatste kwam er niet (we hebben al twee fantastisch schone 😦 nepperds) de extra versiering wel. De grote zaak waar we die kochten heeft ook een cafetaria. Geen haar op mijn hoofd dat er ooit aan dacht om daar binnen te gaan (ongezellig, reftertafels en -stoelen, …) maar het lief zag een koffie wel zitten. Nu ik daar eens ben geweest, weet ik genoeg. Volgens mij wordt het publiek daar vergiftigd aan het bovenste schap van de glazenkast te zien (sorry, slechte foto) No way dat ik daar nog een voet binnenzet.

img_20161210_153426

Nu het lief toch in de buurt was, zette ik hem ook nog aan het werk in de tuin. Ik had woensdag een appelboom grotendeels gekortwiekt, maar twee takken waren boven mijn krachten (met de takkenschaar) Waar woensdag nog de belofte van mijn oom in mijn gedachten kwam om in het voorjaar al mijn boompjes eens netjes te komen snoeien, hoorde ik ’s avonds dat de man plots was gestorven. Exit schone mens, zo een nonkel waar je echt tranen voor laat.

Dat lief wist waarom hij zaterdag in mijn buurt kwam vertoeven. Dat was niet alleen voor mij hoor, nee, hij troonde me mee naar het afscheidsfeest van rallyrijder Freddy Loix (een held voor de liefhebbers, en zeker voor die van mij omdat hij 11 maal de rally in Ieper won) En ik die zo van rally houd (NOT!) mocht mee. Ik zie hier zo een ‘Liefde is’ verschijnen, zoals in : ‘liefde is : hem een feest gunnen, ook al verveel je je zelf te pletter’

Al een geluk dat er zoiets als een after-party bestaat 🙂

Gisterenmorgen ging ik nog mijn oom groeten in het funerarium wat direct een mist legde op de hele dag. Verder dan een kerstboom zetten en nog wat sfeer scheppen in huis kwam ik niet. Om Menck te plezieren en omdat het er eigenlijk nog wel mag zijn, haalde ik ook nog eens mijn kerststal van de zolder en ik brandde er speciaal om 19u een kaarsje bij voor wereldlichtjesdag. Een klein gebaar voor zoveel verdriet!

img_20161211_144331

19 gedachtes over “Whereabouts (11)

  1. Een kerst mét stal: goed gedaan, Eilish. Geef toe dat zo’n beetje nostalgie gezellig oogt.
    Ik vraag me af wat er op het bovenste schap van de glazenkast te zien is. (Als ik me niet vergis, ontwaar ik foto’s.)

  2. Mooie sweater, zeg! De vergiftiging snapte ik ook niet, maar na het lezen van de reacties wel. Een beetje vreemd, maar zal wel met de beste bedoelingen zijn, neem ik aan.

Wat ben ik blij dat u reageert !

