Ooit geblogd (1)

In een ver verleden ben ik ooit beginnen bloggen op bloggen.be (nu een afgeschermd blog)

Ik had toen zo’n behoefte aan schrijven dat ik zo ongeveer elke dag iets publiceerde. De kwaliteit was er ook naar.

Nu wil ik dat niet zomaar verticaal klasseren of in de vuilbak gooien, dus af en toe zal ik hier nog eens het verleden oprakelen.

Het eerste bericht dat ik herhaal, zal zowat het belangrijkste zijn. Niet omdat het zo grappig, goed geschreven, fenomenaal, een Nobelprijs waard is. Maar omdat er iemand in mijn leven is die dat heel goed heeft gelezen.

Achteraf gezien stelde ik mezelf een beetje (veel) in de uitverkoop maar ik kan daar geen spijt van hebben! 🙂

Als het ooit nog eens koekenbak is

Dus als ik ooit nog eens het gepaste dekseltje op mijn potteke vind, dan wil ik:

1. Vanzelfsprekend mijn dekseltje gelukkig maken.

2. Mezelf kunnen blijven, maar mag hij de scherpe hoeken van mijn kleine kantjes afvijlen.

3. Dat hij beseft dat hij soms (dikwijls zolang ze thuis wonen) een tweede plaats zal moeten innemen na de kroost.

4. Op één tegel dansen, heel dicht tegen hem aan (daarvoor moet hij zelfs niet kunnen dansen, en dat kan ook thuis in de living)

5. De sterren van de hemel vrijen, niet uit gewoonte, of omdat het moet, maar van pure goesting.

6. ’s Morgens wakker worden en nog even liggen soezen in zijn armen.

7. Niet alles samen doen, maar mekaar in vertrouwen nog een leven gunnen.

8. Uiteraard dat hij me trouw is, en als dat niet meer kan, dat hij dat dan liever lomp in mijn gezicht zegt i.p.v. mij te bedriegen.

9. Dat geen enkel onderwerp taboe is, dat we dus over alles kunnen praten (zonder het altijd met mekaar eens te moeten zijn)

10. Er zijn voor hem in moeilijke tijden, en hij voor mij ook in dat geval.

11. Samen met hem een stukje van de wereld zien (en dat hoeven geen super verre horizonten te zijn)

12. Wandelen, fietsen, genieten in de natuur.

13. Gewoon ’s avonds in de zetel tegen hem aanleunen en een goed programma op TV zien.

14. Lekker koken voor hem, omgekeerd zeg ik ook niet neen, maar dat is geen absolute vereiste.

15. Een trouwring dragen van hem, niet dat ik nog ooit wil trouwen, maar omdat de hele wereld mag zien dat ik van hem ben.

16. Samen héél oud en gerimpeld worden, genieten van de kleine dingen des levens, en dan goed voor mekaar zorgen.

 

Ik moet een grote merci zeggen tegen mijn lief, want er is enkel nog werk aan dat laatste puntje!

 

 

20 gedachtes over “Ooit geblogd (1)

  1. Pingback: Cadeautjes dienen om uitgepakt te worden | second part of my life

  2. Pingback: Hij heeft me nog maar eens verlaten. | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

