Beelden van de laatste dagen

Variatie in beeld en allemaal op wandelafstand van elkaar. We schommelden op hangbruggen, dronken iets warms in een Japans theehuis en bewonderden de omgeving in Pairi Daiza. De dag voordien klommen we trouwens nog naar de Leeuw van Waterloo en waren we nog in Bergen. We namen m.a.w. vakantie in eigen land.

img_20161106_151800

Komt dat tegen, een smartphone die stuk gaat op reis. Een echte ramp voor de puber in huis zeg ik u! Toen ze in de Media Markt op prospectie ging voor een nieuwe kreeg ik het onder de neus gewreven dat het deze keer geen ‘goedkope brol’ mocht zijn (€200 was toch niet veel zeker!) Ik nam ze uiteindelijk mee naar de Telenet-winkel en ze ging super content buiten met bovenstaand apparaat. Knoop dat aan mekaar zeg!

Ik probeerde mijn huishoudelijke kwaliteiten nog wat scherper te zetten en waagde me aan vijgen drogen in de oven. Het lijkt van geen kanten op wat je koopt in de winkel, maar ze bewaren nu wel stukken langer en zijn bijna even lekker als de verse variant.

Tussendoor maakte ik de bak met eenzame kousen ook nog wat voller en ergerde ik me voor de zoveelste keer aan mijn ooit lumineus idee om alleen maar zwarte sokken te kopen (ondertussen vanaf gestapt) Zoek maar hoor : de eerst gekochte versie is wat dunner dan de tweede, sommige hebben een badstof onderkant en er zijn ook nog tig versies van sneakers. Al een geluk dat ik mijn leesbril na 8 jaar liet versterken, want ik had hem daarvoor echt nodig!

15032162_10211103305528273_8886017105729661761_n

Ik kocht een (deels) roze bril trouwens, en dat was nodig om het leven van zijn beste kant te kunnen bezien, nu bovenstaand creatuur president wordt van Amerika.

Al wil ik al die mensen geen eten geven die op sociale media van jetje geven over hoe slecht die man wel niet is, en racistisch en vrouwonvriendelijk, … en vervolgens hun allochtone buur geen blik gunnen en het hebben over vrouwen met ‘slunsen op hunne kop’ en benieuwd zijn wat er onder die lange rokken schuilt.

Mediastilte kan zó een zegen zijn!

Er verschenen ook nog rare dingen (terug) in mijn leven. Kleine dochter zaagde al een tijdje aan mijn oren over het hebben van een oude typemachine. De oranje seventies-gravin (Triumph Contessa) kreeg grote zus destijds van onze ouders, maar heel het gezin (behalve de jongste waarschijnlijk) heeft er gebruik van gemaakt. Ik typte er zelf nog mijn eindwerk van de middelbare school op. Zondag kreeg de puber die cadeau. Nu nog een nieuw lint op de kop tikken!

En gisteren kreeg ik jam van de vruchten van een cactus cadeau. Een reissouvenir van een vriendinnetje van de dochter. Dat kind ziet confituur en denkt aan mij. Waarschijnlijk omdat er al eens wat potjes gelei en vers gebrouwen fruitsap haar richting uitkwamen.

Lief ! Ze smaakt naar banaan trouwens 🙂

Minder lief was dat ik door het duo meiden vannacht de beste bevonden werd om ze terug te halen van een fuif en dat de oudste ook al iets na zevenen een trein moest halen.

Geeuw!

 

4 gedachtes over “Beelden van de laatste dagen

Wat ben ik blij dat u reageert !

