Een speciale dag

En niet omdat de Amerikanen een nieuwe president gekozen hebben!

Vóór 1 mei 1990 zou het nog specialer geweest zijn (omdat er toen een wet veranderde)

Ik spreek in raadsels zeker?

Laat ik het dan maar fier zeggen : 21 jaar geleden kreeg ik een extra naam opgespeld en werd ik mama!

Gedaan met de gemoedsrust 🙂 maar wat een wereld ging er op dat moment open!!

Ik beschreef op haar 18de al een stuk van het parcours, ondertussen zijn we dus 3 jaar verder en zijn we allebei weer wat wijzer (nooit te oud om bij te leren nietwaar)

Ik word door haar de laatste jaren vaak een (groen) geweten geschopt dat het soms pijn doet, maar dat belet me niet om ook bewondering te hebben voor de manier waarop ze voor ‘de goeie zaak’ (milieu, eerlijkheid, gelijkheid, gerechtigheid,…) op de barricades gaat staan.

Dat ze het zichzelf in de toekomst niet gemakkelijk gaat maken, dat is zeker. Ik voorzie de noodzaak van het kopen van een stevige helm voor al die keren dat ze nog tegen muren zal lopen en teleurgesteld gaat zijn in ‘het systeem’ dat maatschappij of politiek heet.

Niettemin zijn er in de gepasseerde jaren ook al duidelijke tekenen geweest dat moeilijk ook gaat.

Maar heel egoïstisch hoop ik stiekem op een gemakkelijke toekomst, (soms) tegen beter weten in.

Ik ben nu eenmaal een moeder!

13 gedachtes over “Een speciale dag

  1. De leeftijd waarop je vroeger “volwassen” werd verklaard. Zelf vind ik het verrijkend om mondige kinderen te hebben die een andere (niet noodzakelijk klare) kijk hebben op dingen. Proficiat aan beide !

  2. Je hebt niet een maar twee prachtdochters! Inderdaad C van 21 jaar nu,ja die heb ik de voorbije 6 jaar goed leren kennen. Naarmate de jaren vorderen groeit mijn waardering en respect voor haar, en de harde wil om te slagen in zaken die ze echt ter hand neemt!

Wat ben ik blij dat u reageert !

