emotioneel kraantje lekt, vanalles en nog wat

Whereabouts (10)

Waar zat ik zoal de laatste tijd? Wacht, ik haal er even mijn agenda bij. Memorie, que?

Een tijdje terug was ik in Waarschoot. Op uitnodiging van CM was daar een vergadering over het ‘Airbezen-project’ dat in 2017 gaat lopen. Men gaat m.a.w. de luchtkwaliteit van de provincie Oost-Vlaanderen in kaart brengen door een 8000-tal aardbei (errebezen in ons dialect) -planten te verdelen over de provincie. Een drietal maanden later worden er dan enveloppen opgehaald met de bladeren van die plantjes om daarmee de waarden aan fijn stof en andere vervuiling te kunnen bepalen.  Ik ben zeer benieuwd wat daar gaat uitkomen.

Ik ben de vergadering wel snel ontvlucht toen ze me teveel de politieke toer op gingen (was in samenwerking met Beweging.net en dan is de link met CD&V snel gelegd) en Joke Schauvliege zelfs handjes kwam schudden (ekkes! ik voel me nog helemaal vies)

Typisch voor politiekers, er was omkoperij. Noem het smeergeld in de vorm van een smeersel voor op de boterham:

img_20160928_191647

Een zondagvoormiddag bracht ik ook nog door in Gent, voor een workshop ‘Goudsbloemzalf en lippenbalsem’ maken. Leuk om doen, fijn om met natuurlijke ingrediënten een topproduct te maken.

Omdat ik een beetje te vroeg ter plekke was ging ik eerst nog een latte drinken in de buurt. Ik wist niet dat het nog bestond, maar het was een plek waar ze nog helemaal Frans spraken. Ik dacht dat die bourgeoisie in Gent toch al een tijdje uitgestorven was. En helemaal achterlijk gingen die mensen er ook van uit dat ik hen niet verstond. Toen ik een foto nam van het interieur (tafels die Singer naaimachines geweest waren, veel oude foto’s in dito kaders aan de muur) ging ik vlot over de tong. Ik moest wel van Antwerpen komen zeiden ze. Mijn ogen moeten vuur geschoten hebben (ik kan niet tegen geroddel, als je iets te zeggen hebt, zeg het in de mensen hun gezicht) en plots konden ze Vlaams en wilden ze me ook nog een petitie laten tekenen over het verkeerscirculatieplan van Gent.

Geen foto hieronder, mijn goesting om de daar gemaakte foto te ‘Instagrammen’ was daar ter plekke ook snel over.

Vorige vrijdag was ik voor het vrijwilligerswerk ook nog in Gent. Net terwijl ze het op de radio hadden over geestelijke gezondheid (n.a.v. de rode neuzen actie) stond ik geparkeerd voor het psychiatrisch centrum.

img_20161007_105507

Onder het motto : ‘zot zijn doet geen zjeer (pijn)’ ben ik, telkens ik daar moet zijn, blij dat ze me niet willen houden 🙂

Uiteraard was ik ook af en toe thuis. Daar waar er werk is in de tuin, er nog een variatie aan tomaten geplukt kan worden, de nieuwe kip al vriendjes geworden is met de andere twee, de was en de plas gedaan wordt, … Vorige woensdag plukte ik tussen twee CM-ritten in ook nog meer dan 60kg kweeperen. Ik zette ze direct te geef op Facebook, maar er staan er nog een aantal bakjes in mijn berging. Liefhebbers mogen me altijd mailen (eilish1969@hotmail.com)

img_20161005_145537

Een mens kan nu eenmaal niet blijven gelei en fruitsap maken. Ik maakte dit jaar al zoveel dat mijn huishouden in de soep draaide.

Dat laatste kwam ook doordat het vrijwilligerswerk steeds meer tijd in beslag neemt. Ik ben de enige chauffeur in mijn dorp, en ik kan geen neen zeggen. Bovendien komt er weer een reeks bestralingen aan, is er iemand die tweemaal per week revalidatie moet hebben (telkens meer dan 3 uur van huis) en komen de gewone doktersbezoekjes daar ook nog tussen.

Ik zou het een geluk moeten noemen dat net nu Louiseke, de vrouw die altijd zeer goed mijn PR verzorgde (alsof er maar één iemand goed genoeg was om mensen te vervoeren) is gestorven, maar ik schrok me dinsdag rot toen een andere patiënte me zei dat ze de dag voordien al begraven was (met meteen een hoop roddels erachter over de vrouw haar kinderen grrrrrrr, ik wurgde het mens net niet)

Het leven hé…

Al een geluk dat ik nog wat kan teren op een fijn weekend. Eéntje van ‘de week van het bos’ starten,

(onderste foto : neen er zijn geen witte vlekken op de foto, dat is het licht dat door de kieren van de pannen schijnt)

één met een goeie portie liefde en samen klussen (wat niet direct een succes was maar het komt in orde) en van raar genoeg ontspanning halen uit een grote kuis (administratie, logeerkamer uitmesten, …)

 

 

 

4 thoughts on “Whereabouts (10)”

    1. Druk? En ik werk niet eens 😀
      Kweeperen eten : ja, maar ze zijn niet lekker (zuur) en ik ben niet verantwoordelijk voor tandjes die daarna eventueel in een glas op je nachtkastje staan (hard)

Wat ben ik blij dat u reageert !

