Hit & Run

Ik ga (zoals al een paar anderen) ook Menck achterna. Dat gaat die brave man een aantal extra hits opleveren, nu maar hopen dat hij weer niet gaat weg’run’nen 🙂

Wat is uw vroegste herinnering?
De stof van mijn wieg. Echt! Ik had die achteraf nooit meer gezien (voor mijn kleine broertje werd er nieuwe aan gedaan) maar kon ze wel perfect beschrijven.

Welke levende persoon bewondert u het meest, en waarom?
Mijn dochters, omdat ze gaan voor hun dromen en mijn lief (of alledrie) om het met mij uit te houden 🙂

Wat is uw grootste angst?
Vroeg sterven en op die manier van mijn kinderen volledige wezen maken. Ik wil er toch heel graag zijn tot ze op eigen benen staan!

Wat is uw meest onhebbelijke karaktertrek?
Ongeduld. O wee als je in de weg staat als iets niet gaat zoals het hoort.

Welke eigenschap stoort u het meest bij anderen?
Racisme en dikkenekkerij.

Wat was uw meest beschamende moment?
HELP! Ik denk dat dat nog moet komen 🙂

Wat is uw dierbaarste bezit?
Mijn gedachten.

Wat maakt u ongelukkig?
De toestand van onze planeet en het feit dat de meeste mensen er nog niet eens bij stil staan.

Over welk deel van uw uiterlijk bent u het minst tevreden?
Mijn neus (werd wel eens een heksenneus genoemd, is m.a.w. iets te lang)

Wat is uw favoriete boek?
PS I love you, van Cecilia Ahern. Tranen met tuiten van het lachen en van triestigheid.

Wie of wat is de liefde van uw leven?
Mijn kinderen, uiteraard. Mijn lief krijgt een eervolle tweede plaats (hij heeft dat van in het begin geweten, en ziet me toch nog graag. Goed hé)

Wat was de beste kus van uw leven?
Mijn schat en ik doen nog elke keer beter 🙂 hij moet m.a.w. nog komen.

Wat is uw foutste guilty pleasure?
Waarom zou ik me in godsnaam moeten schuldig voelen om plezier, zeg me dat nu eens?

Wat bent u verschuldigd aan uw ouders?
Een grote sorry voor een nog grotere fout die ik ooit maakte (waardoor ik een tijd niet naar huis ging)

Wie mag er aanschuiven aan uw droomdiner?
Iedereen die geen eten heeft.

Welke stopwoorden en –zinnetjes gebruikt u te veel?
De laatste tijd ‘wuk’. Zeer belachelijk voor een Oost-Vlaamse.

Wat is de ergste job die u ooit hebt gedaan?
Als leidster (eerder lijdster) meegaan met de 14-jarigen naar Maloja. Ik was toen 18, die meisjes waren allemaal een kop groter dan ik en ik had geen greintje gezag.

Wat was IS uw grootste teleurstelling?

Dat er een tijd geweest is dat ik mezelf heb laten klein krijgen door een totaal verkeerde partner en dat mijn kinderen daar mee de dupe van geweest zijn.

Als u terug in de tijd kon reizen, waarheen zou u gaan?

Naar het gemeentehuis in Maldegem op 27 april 1990, 14u30 en een sjiek. En dan neen zeggen!

Noem één ding dat de kwaliteit van uw leven zou verbeteren.
Dochters die overeen komen.

Wat beschouwt u als uw grootste prestatie?
Mijn ‘schone kiendjes’ 

Waar zou u nu het liefst willen zijn?
Hier, in mijn huis. Verre horizonten zijn vaak mooi, maar dit is THUIS.

Wie moet u spelen in de film van uw leven?
Emma Thompson

Wat is uw favoriete geur?
Fris gewassen 🙂

Hoe komt u tot rust?
Heel saai, van routine. Ik verdwaal nogal snel in chaos.

Van welke gewoonte zou u graag af willen?
Te vaak online zijn.

Wanneer hebt u voor het laatst gehuild?
Vorige week, uit onmacht om het verdriet van een dochter.

Wat houdt u wakker ’s nachts?
1001 gedachten die spoken

Welke song mogen ze spelen op uw begrafenis?
Voulez vous coucher avec moi ? 🙂 Of dit :

Me cuesta tanto olvidarte

(in de hoop dat ze mij een beetje gaan missen)

Hoe wilt u herinnerd worden?
Als iemand die kon lachen met zichzelf.

16 gedachtes over “Hit & Run

  1. LOL @ Voulez-vous coucher avec moi. 😀 Dat nummer draaien op een begrafenis zou pas inslaan als een bom, peins ik.
    ‘Wuk’ is West-Vlaams en West-Vlaams is een wereldtaal, dus maak je maar geen zorgen over het gebruik ervan in Oost-Vlaanderen.

    Interessante invulling van de vragenlijst, Eilish. Merci dat je deelnam!

  2. Dat van die kinderen, ik treed mijn Liefste bij. Zowel mijn Liefste én mijn kinderen én kleinkind moeten achterlaten is de vreselijkste gedachte. En ik was er verdorie kort bij. Maar nu word ik gemakkelijk 100 dus dat probleem is ook weer opgelost 🙂
    Mooie en eerlijke invulling, trouwens.

Wat ben ik blij dat u reageert !

