Pluk de dag

… in alle vroegte.

Dat deed ik vanmorgen. Nog voor de zon goed en wel boven de horizon was had ik mijn wandelschoenen al aan en ging ik op pad.

img_20160927_074449

Er was nogal wat ochtendgrijs toen ik de kerkwegel insloeg op zoek naar ‘stille’ (lees : verkeersvrije) wegen.

En toen was ze daar, de zon :

Samen met nieuwsgierige ‘methaanproducenten’

Ik was er ook, uiteraard, en ik snotterde er op los (altijd als ik wandel) maar geen nood, daar bestaan de juiste middelen voor 🙂

Als was het Mozes die de zee opende, zo liep ik tussen twee muren van maïs, of door een landschap waar alleen de hoogspanningsmast aan beschaving doet denken.

En overal langs Vlaamse wegen, kom je kapellekes tegen. Deze staat nu te blinken in de zon, maar voor een paar jaar stond ze op instorten. Omdat de gemeente laks bleef, zetten de buren een crowdfunding op en werd ze door plaatselijke aannemers in ere hersteld.

img_20160927_082452

En toen was ik bijna thuis, die thuis waar mijn Stella zelfgemaakt sapje staat en waar ik kon aflezen dat ik een grote 4km gewandeld had in 6415 stappen.

En daar was er al een was klaar om op te hangen, en vouwde ik nog de handdoeken op die uit de droogkast kwamen, en deed ik een nieuwe wasmachine draaien, en was de vaatwasser bijna klaar.

En dat allemaal vóór 9 uur! (om 5u45 opstaan heeft zo zijn voordelen!)

De (nog dampende) ochtendst(r)on(t)d had vandaag echt wel goud in de mond 🙂

img_20160927_080121

27 gedachtes over “Pluk de dag

  1. Het enige wat ik mooi vind aan de herfst zijn de ochtenden. De laaghangende mist, de opkomende zon die daar probeert door te prikken, de silhouetten van het vee dat nog buiten staat,….prachtige beelden!

  2. aaah Zo vroeg opstaan is zalig. Die ochtenden voelen zo anders aan dan de middag of de avond. Alsof de nacht heeft afgerekend met alle hectiek en stress van de voorgaande dag. Beginnen met een schone lei. Heerlijk!

Wat ben ik blij dat u reageert !

