Zeven tramritten verder

Soms valt mijn frank een beetje laat, zoals bij dit :

Mijn kinderen krijgen al jaren een goedkope BuzzyPass van de Lijn (dit jaar €51 voor een gans jaar) door het feit dat ik van verhoogde tegemoetkoming geniet (de staat verzorgt zijn weduwen goed)

Nog nooit kwam het in me op dat ikzelf misschien ook wel een Lijn-abonnement kon nemen.

Nu neem ik steeds vaker de tram in Gent (parkeer mijn wagen gratis aan de rand van de stad) en dan betaalde ik steeds met een SMS (nu €1,90 per uur denk ik) dus informeerde ik bij aankoop van de jongste haar abonnement wat zoiets mij nu zou kosten.

Guess what, ook €51, net als de bejaarden 🙂 (oud voor mijn tijd ik) M.a.w. ik moet maar iets meer dan 25 keer ‘trammen’ of de bus nemen om goedkoper af te zijn dan per SMS.

Dus toen ik vorige week van Diest kwam met de trein ben ik rechtstreeks naar de Lijnwinkel in Gent gelopen, kocht me een abonnement en sprong de tram op naar het centrum.

img_20160908_100620

 

Ondertussen zijn we 7 ritten verder.

Ik win hier ook een heel aantal euro aan parkeerkosten mee, en mijn voetafdruk is weer een maatje gekrompen.

Me gusta!

10 gedachtes over “Zeven tramritten verder

  1. €51 is inderdaad goed te overzien. En nu ga je waarschijnlijk veel meer de tram of de bus nemen. Gemakkelijk is ook dat je die in heel Vlaanderen kan gebruiken. (Nadeel is dat je bij een stadbezoekje minder wandelt).

    • Ik weet dat niet of ik minder wandel. Met de wagen rijd je toch gauw naar een ondergrondse parking vlak in het centrum. Naar tram- of bushaltes moet je toch al soms een eindje wandelen.

      • Ik moet voor de aanvraag van zo een abonnement altijd een formulier gaan afhalen bij het ziekenfonds. De vrouw achter de balie wist zelf niet welk (groot) voordeel daar achter schuilde. Ze had wel al eens de vraag gekregen maar had nooit de moeite gedaan om het te gaan opzoeken.
        Toen ik vertelde dat mijn kinderen (en nu ik ook) voor €51 een heel jaar kunnen rijden was ze aardig geschrokken (een ‘normaal’ abonnement kost tegenwoordig rond de €200)

  2. Damn, ik betaal 300 euro, en dit jaar was er 50 euro bijgekomen, ik snap nu waarom 🙂 🙂 Moet dringend eens werk maken van vaker met de fiets gaan, als dat bedrag geen motivatie is weet ik het ook niet meer :p

Wat ben ik blij dat u reageert !

