Whereabouts (9)

Lang geleden dat ik nog mijn doen en laten liet passeren. Ik zou uiteraard niet graag hebben dat u daar wakker van ligt, dus daar ga ik :

***Twee weekends op rij reed ik naar Luik. Door het feit dat grote dochter haar eerste semester in de Hel gaat studeren, had ik daar een inboedel voor haar kot te verhuizen. Zondag liet ik haar daar ook achter 😦

De lessen starten daar maar donderdag, maar ze geeft zichzelf tijd om stad en openbaar vervoer beter te leren kennen (of ze wil wat vroeger van haar zagende moeder af zijn, dat kan ook natuurlijk)

Dat achterlaten was al helemaal anders dan ooit in Leuven en vorig jaar in Gent, die dochter van mij is mentaal minstens twee meter gegroeid ondertussen. Al zullen er nog wel eens paniekmomenten aanbreken (heb ik vaak als ik in bed kruip met het gedacht dat ik ’s nachts opgebeld ga worden voor een noodsituatie)

Ze hebben er dus in Luik een rosse bij voor een paar maanden, en ik hoop dat ze daar gelukkig kan zijn!

img_20160911_161329

***Vorige maandag ging ik voor het zevende schooljaar op rij naar de Spaanse les, ondertussen hebben we gisteren al de tweede les gekregen. Het is een beetje wennen dat het nu op maandag is (we waren 6 jaar de donderdag gewoon) De nieuwe leraar doet ons alvast weer goesting krijgen om er in te vliegen, al moeten we nog eens praten over dat huiswerk elke week 🙂

***Woensdag was mijn liefste lief jarig, maar hij was ‘en route’ voor een toertje België (met een boek over de schoonste dorpen en zijn fototoestel)

Toen ik de dag voordien kon uitvissen waar hij dacht te slapen woensdag, was het snel geregeld om voor ons beiden een hotelletje te boeken. Ik deed m.a.w. een strik rond mij en gaf mezelf cadeau voor zijn verjaardag en ik heb zo een bleekblauw vermoeden dat hij dat niet erg vond 🙂

Nu had ik wel snel beslist om met de trein tot bij hem te komen, maar ik had in de namiddag ook nog een afspraak in Oostende. Toen die uitliep vreesde ik het ergste om nog op een schappelijk uur (lees : om nog iets te kunnen gaan eten) bij hem te geraken, maar een spurt naar het station en een sprint naar het perron liet mij toch nog de trein halen.

img_20160907_183818

Hotel The Lodge was ons liefdesnestje voor één nacht, geef toe, we hadden het slechter kunnen treffen.

***Voor het vrijwilligerswerk was ik vorige week ettelijke keren in Gent en éénmaal in Oostende. Bij het afhalen van een patiënte in ons plaatselijk RVT blijf ik maar ambras hebben met een vrouwke (inclusief rollator) dat heel graag wil weglopen. De eerste keer was ik nog een ‘vurte teve’, de tweede keer een ‘lelijke teve’ en kreeg ik er nog een flinke slag tegen mijn arm bovenop. Gisteren parkeerde ik mijn wagen uit het zicht zodat ze mij niet zag aankomen en trok ik een sprintje naar de deur. Ik versus bejaarde : 1-0!

***Zondag combineerden we de rit naar Luik met een tuinbeurs. Een beurs die we vroeger altijd deden met de echtgenoot en kleine dochter had me al jaren de oren van het lijf gezaagd om dat nog eens te doen. Ik deed het nooit wegens de lange rit, maar nu dan toch maar omdat het maar 25km van Luik is.

We waren in de tuinen van Hex, buiten de beurs is het al een zaligheid om daar te mogen rondwandelen, dus dit uitje was allesbehalve een straf!

De verschillende handelaars wisten mij vlot ettelijke euro armer te maken (boeken, zaden, natuurlijke verzorging, eten) maar we genoten van het kader van gebouwen, siertuin en XL moestuin.

Op de eerste foto zie je trouwens een balkonbak met verse kruiden op de vensterboord, die kochten we daar ook. Ik vraag me af hoeveel bureaus in koten er al als planttafel hebben gediend 🙂

Wat wel jammer was dat is dat de jongste sedert vrijdag met een virale infectie kampte en ze nog net wat energie te weinig had om er voluit van te genieten. Maar geen nood, het bed van zus in Luik was goed om wat te bekomen van het wandelen. Het feit dat ze de GSM in de hand heeft maakt dat ze nog niet aan het doodgaan was 🙂

img_20160911_161301

Ja, ik weet het, het was nog rommelig maar grote dochter postte fier ’s avonds nog wat foto’s op sociale media waaruit blijkt dat dat ondertussen is verholpen.

15 gedachtes over “Whereabouts (9)

  1. De tuinen van Hex zijn beslist de moeite. Samen met mijn schoonvader, die rozenveredelaar is, gaan mijn madam en ik er elk jaar nieuwe rozenvariëteiten keuren. (Waaronder niet zelden nieuwigheden die schoonvader heeft geïntroduceerd.)
    O ja, de balkonbak met verse kruiden zie ik niet. Op de eerste foto ontwaar ik slechts twee etalagepoppen.

    • Er is inderdaad veel veranderd in een paar jaar.
      Groot kot. Ja, dat verschilt wel wat van een residentiekotje. We huren privé (in Luik zijn de residenties niet te betalen, en weinigen willen voor 5 maanden verhuren) Ze mist wel haar eigen wastafel op de kamer (file in de badkamer ’s morgens), maar verder is daar alles wat ze nodig heeft.

Wat ben ik blij dat u reageert !

