The Pannenkoekchallenge (17)

Het is nog altijd zomer, dus vind ik het niet meer dan opportuun om uit mijn zomerfoto’s van dit jaar te putten.

Trouwe lezers weten dat wij meerdere citytrips aan mekaar gebreid hebben per spoor. Na Avignon en Girona, trokken wij naar Tarragona.

Het was wat onwetendheid dat me drie nachten deed boeken daar. Ik dacht dat die stad nog schoner en groter was dan Girona wat niet zo was, maar we kregen onze dagen toch gevuld.

De monumenten :

Het Romeins amfitheater, mooi om te bekijken vanuit de hoogte, alleen jammer dat de gebouwen die er naast staan zo het plaatje verbrodden :

Doorheen de ganse stad kan je trouwens Romeinse sporen terugvinden, wat vaak een mooi beeld oplevert samen met de vele mooie gevels die er te vinden zijn :

De kathedraal met aansluitend het klooster zijn ook de moeite. Ik zei het al in Girona : ik hartje kloosteromgangen :

Toen we ’s avonds nog op wandel waren, kregen we de kers op de taart voorgeschoteld net aan de hoofdingang van de kathedraal (die staat helemaal in de hoogte met een ferme reeks trappen ernaar toe)

Ik had al eens een filmpje gezien in de Spaanse les over Castellers maar had nooit gedacht dat ik dat ooit met eigen ogen zou aanschouwen. Wegens geen fototoestel mee schoten Bruno en ik plaatjes met de GSM, en ik filmde ook een stukje (al kan ik dat verdomde fragment ondanks een personal abonnement bij WP niet invoegen GRRrrrr!)

Of toch (zie reactie van Menck, waarvoor dank!)

Castellers Tarragona

En een paar foto’s waaruit de opbouw ook blijkt (tweede poging van dezelfde groep)

 

Een seconde na de laatste foto viel de toren om net toen het jongste meisje de top had bereikt. Gelukkig zonder erg want er kon nog een lachje af op de foto achteraf!

Ik kan je verzekeren als de muziek begint te spelen bij de afwerking van de toren dat je daar niet onbewogen bij kan blijven (of zou ik nu echt de enige zijn die dan stond te tjonken) Er is ook een enorm gevoel van samenhorigheid in die groepen, de ene laag kan letterlijk niet zonder de andere. Die van mij werd trouwens aangesproken om te helpen duwen aan de fundamenten.

De man met de groene polo wist nog te vertellen dat hij met zijn groep naar aanleiding van een festival al eens in Brugge ‘een toren is komen bouwen’

De wereld is klein zeggen ze zeker?

Al was Tarragona op veel vlakken groots!

10 gedachtes over “The Pannenkoekchallenge (17)

  1. De opbouw van zo’n menselijke toren vind ik pure magie. Je hebt het geheel goed vastgelegd.
    Wat dat filmpje betreft: misschien eerst uploaden naar YouTube en dan hier plaatsen? Ik ben wel benieuwd, eerlijk gezegd.

  2. Pingback: Geluk zit in kleine dingen – second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

