Over veganistische kannibalen

… en andere zaken ten huize

Zouden er wat hersenen smelten met dit warme zomerweer? Ik denk het zowaar, want hier aan tafel ging het plots over veganistische kannibalen 🙂

Maar ja, hier worden al wel meer hilarische conversaties gevoerd. Altijd beter dan ruzie maken natuurlijk!

En verder :

Ik slik elke week een ferme migraine-aanval door, achteraf met de glimlach.

U begrijpt daar niets van? Wel ik ook niet, maar ik schrijf daar nog wel eens over.

De nacht van zaterdag op zondag en de halve zondag kwam er nog zo eentje. De kortsluiting in mijn bovenkamer ging maar over toen ik me een buitenbed installeerde in de toen wat koelere lucht en ik uitgebreid zuurstof kon inademen

Schoon dak boven mijn bedje hé?

Mijn lief en ik zijn gelijkgestemde zielen

“Ik zit met mijn voeten in ’t water op mijn terras”, stuurt hij me. Terwijl ik :

IMG_20160825_210330

Hij heeft me trouwens weer verlaten

Elk jaar lapt hij me dat voor een paar weken. Al is het dit jaar geen verre tocht per fiets (Compostela of Rome) Ik heb hem lachend een mietje genoemd toen hij vertelde dat hij gewoon met de wagen de schoonste dorpen van ons eigen landje ging doen 🙂

Nu ja, het is hem gegund, de liefde zal weer vers zijn als hij terugkomt en ik heb hier ondertussen andere zaken te doen.

Oogsten bijvoorbeeld

Appels, peren, kweeperen, druiven. Alles is precies wat vroeger dit jaar. En tomaten natuurlijk, kanjers van tomaten trouwens!

Dat er soms iets fout geprogrammeerd is in mijn keukenprinsessenhoofd bewijst de aangebrande appelmoeskom.

En de haag afdoen

Mijn oom doet dat traditioneel. De kroost helpt met de opkuis zolang hij er is, eens hij zijn gat gekeerd is moeten ze dat beste beentje niet meer tonen en zijn ze ‘de piste in’

Ik zorg dus voor twee volgeladen wagens voor het containerpark, maak die auto ook weer van binnen en van buiten schoon, want ik moet daarna nog naar een patiënt spurten die bestralingen nodig heeft.

Lieve menskes in het vrijwilligerswerk

Zo lief dat ik vorige maandag zo genoemd werd : “ge zijt een vurte teve gij” toen ik een oud besje dat uit het RVT wou ontsnappen moest tegenhouden. Mijn morgen was direct geslaagd!

Zou ik daardoor zo lomp gehandeld hebben die dag?

IMG_20160829_111143

Compost die enkele meters verder in het compostvat diende te geraken. Oeps!

En ’t school begon ook weer gisteren

En we hadden de buzzy-pass nog niet vernieuwd (uitstellers die we zijn) Maar gelukkig moest kleine dochter maar laat op school zijn en had ik de eer om haar weg te brengen (want de fiets moest ook weer mee) We bogen al dat last-minute gedoe om naar een positief iets en dronken voor de schoolbel nog een latte op een zonnig terras. Samen met de plastieken bloemen kon onze dag niet meer stuk, dat is klaar natuurlijk!

IMG_20160901_095601

Dochterlief is fan van houthakkershemdjes, alle ruitjes zijn al gepasseerd op de klasfoto’s van de eerste schooldagen. Ik ben verdorie al blij dat de discussie over het aandoen van de gescheurde jeans mij is bespaard (“ik ga die aandoen hé, schoolreglement of niet” zei ze een paar dagen voordien nog. Grote mond, klein hartje ja, ja)

 

 

14 gedachtes over “Over veganistische kannibalen

  1. Die geruite hemdjes, die zijn helemaal hip. In de zonenkasten hangen er ellendig veel exemplaren. Een t-shirt strijkt nochtans véél gemakkelijker…
    Haha, die stoere praat! Hier ook van dat, “en dat ze niet moeten proberen om hun stomme regeltjes op te leggen”.
    Wie zei er ook alweer dat pubers bij wet verboden zouden moeten worden? 😀
    Scheldende oude besjes ook, als ik dat zo lees.

    • Turbokak van de Vlaamse Reus die heel de winter in de serre heeft gelopen?
      Ik geef niets extra aan mijn groensels, alleen in het plantgat gaat er verse teelaarde omdat de grond in de serre jaar na jaar achteruit gaat. Dat de tomaten zo groot zijn heeft met het ras te maken.

  2. Pingback: Over (voor)oordelen en onzekere jongeren – second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

