The Pannenkoekchallenge (15)

Omdat het verhaal van heel mijn net gepasseerde reis nog wat zit te rijpen in het hoofd, wil ik het graag opsplitsen en af en toe delen in de challenge. Dat gaat gemakkelijk vermits we eigenlijk een paar city trips aaneen gebreid hebben.

Dus : deel 1 van zomer 2016 : 4&5 juli : (even zeggen dat dit allemaal smartphone-foto’s zijn, het betere werk van het lief is nog niet in mijn bezit)

IMG_20160705_140936

AVIGNON

Ik moet mezelf al verbeteren, want op 4 juli zagen we behalve het station, een taxi en ons hotel in het donker nog niet veel van de stad (we spoorden maar rond 18u vanuit Lille ernaar toe).

De dag nadien hadden we voluit om de stad zelf zijn verdiende aandacht te gaan geven. Dat we er niet alleen waren had veel te zien met het fameuse Festival dat daar jaarlijks doorgaat. Het zou de dag nadien beginnen, en alle optredende acts mochten net die dag de straten vol hangen met het (al dan niet) betere affichewerk. En als ik zeg vol, dan bedoel ik ook vol. Geen hekwerk dat leeg bleef, geen vuilbak die niet ingepakt werd, noem het en er hing een affiche rond. Mijn schat was allesbehalve pleased omdat daardoor menige foto verbrod werd in zijn ogen.

De eerste affiche die mijn aandacht trok was deze, omwille van de mooie titel :

IMG_20160705_101858

Maar vermits we niet naar Avignon kwamen voor het festival, gaven we ook de nodige aandacht aan de architectuur van de stad. Uiteraard kan je niet omheen de Pauselijke gebouwen daar en nog veel minder omheen de brug. Mocht ik een ietwat gewilliger lief gehad hebben, ik zou er op gedanst hebben. Maar helaas, die van mij …

IMG_20160705_110840

Maar eerlijk gezegd vraag ik me af of er ooit aandacht naar die brug zou gegaan zijn zonder dat er een ‘Sur le pont d’Avignon-liedje’ was gemaakt. Het kan aan mij liggen, maar ik vind ze helemaal niet spectaculair.

Dat de volgende zittende mens zo een sterke armspieren heeft, dat is dan wel weer de moeite 🙂

IMG_20160705_170354

De techniek is niet zo moeilijk, maar vele mensen bleven er toch een tijd naar staan kijken.

Om te besluiten : Avignon is gemakkelijk te bereiken per trein (minder dan 5u vanuit Lille), het is een mooie stad en het (nog tot het einde van de maand) lopende festival moet zeker de moeite zijn voor de liefhebbers (een XL Gentse feesten lijkt het wel)

Ideaal voor een weekendje weg dus.

 

 

11 gedachtes over “The Pannenkoekchallenge (15)

  1. En? Etienne niet gezien?

    Nooit begrepen wat er zo bijzonder is aan die brug. Het zal inderdaad het liedje wezen.
    O ja: ‘Faites l’amour avec un Belge’: de clichétrommel werd duidelijk bovengehaald, haha. 😀

  2. Sur le pont d’Avignon… een mens zou er vrolijk van worden, laat die roze bril maar komen!
    Had geen idee dat die brug halverwege zo afbrak, toch wel een speciaal geval een beetje!

Wat ben ik blij dat u reageert !

