Whereabouts (7)

Vrijwilligerswerk

Maandag : vrijaf, dinsdag in Gent, woensdag tweemaal in Sint-Laureins, éénmaal in Oostwinkel, donderdag vrijaf, vrijdag Gent. Door wegenwerken in de streek moet ik kilometers omrijden. Ik hoop op beterschap tegen dat mijn vakantie gedaan is.

Na de vakantie kan ik nog wat info kwijt in wachtzalen. Nadat ik een petitie tekende bij Anna werd me per mail gevraagd of ik eventueel de boodschap nog wat verder kon uitdragen. Ik vroeg meteen flyers aan en donderdag zaten die al in de bus :

20160703_151420

Dinsdag en vrijdag ploeter ik me al even vrijwillig nogmaals door iemand zijn administratie. Als ik al denk dat ik het helemaal op de rails heb, dan zit alles tegen de volgende maand weer allemaal dooreen. Zucht!

Gefuif

Kleine dochter ging woensdagavond/nacht fuiven in Deinze, ik kreeg helemaal de eer 😦 om haar en twee vriendinnen bij nachte op te halen.

Grote dochter hield een mini-fuifje met twee. Er is hier na een hele tijd nog eens love in the air.

Einde schooljaar

Maandag komen de resultaten al binnen van grote dochter (ze durft bijna niet te kijken omdat haar laatste examen allesbehalve goed gegaan was) We mochten gelukkig verder ademen. Hier wordt deze vakantie niet gestudeerd. OEF!

Hoewel niet gestudeerd… De viool is weer ter hand genomen. Ik moet zeggen dat ik allesbehalve welgezind was toen ik dit aan de muur in de living zag :

20160702_080234

Gelukkig kon de dochter me geruststellen. Kneedgom is te verwijderen zonder sporen na te laten.

Bij de jongste rekken ze het schooljaar nog tot 30/6. Niet dat ze nog elke dag daar moest zijn, want ze was al thuis van de vrijdag ervoor. De rapporten werden echter maar donderdagnamiddag gedeeld. Het was een heel goed rapport, met lieve woorden van de stagementoren erbovenop en een voicemail met veel ‘bestoef’ van de titularis op mijn telefoon omdat ik hem niet had gezien op het oudercontact. Veranderen van school maakt voor haar echt een wereld van verschil. Ik kreeg dit schooljaar een nieuwe en gemotiveerde dochter i.p.v. een schoolmoe exemplaar.

Zou het charmant schoolgebouw daar ook iets mee te zien hebben ?

20160630_155122

Spaanse les

Zoals elk jaar zei ik dat het nu wel welletjes geweest was (na 6 jaar), om daar dan weer spijt van te krijgen en me gemakkelijk te laten overtuigen door een compañera en me op de proclamatie opnieuw in te schrijven voor een zevende jaar. Dit keer was de proclamatie meer dan een glas drinken en een handje chips nuttigen. We kregen workshops voorgeschoteld (reclame voor andere cursussen) zoals o.a. tangodansen, Italiaanse koffie maken, etiquette en wijn, bloemschikken. Het werd, ondanks de korte nacht van woensdag, alweer laat omdat we met 4 vrouwen nog elders een glas gingen drinken.

El amor

Met het vooruitzicht van 12 dagen samen verwaarloosde het lief me in het begin van de week (we spreken normaal af op dinsdag), vrijdag en zaterdag kon er gelukkig toch een klein uitje vanaf. Zaterdag deden we dat in de namiddag en verdwaalden we nog even in een AS adventure winkel. Bij de boekenrekken ging deze spreuk :

20160702_161425

Mijn telefoon kreeg ze er niet gans op, maar ik vond ze toch wat hebben : ‘Like all great travellers, I have seen more than I remenber and remember more than I have seen’

En nadat de rugzak al volledig klaar was gestoken moest ikzelf vandaag ook nog extra ‘geprepareerd’ worden om morgen te kunnen vertrekken.

20160703_132100

Benen ontharen, manicure, pedicure. Een verzorgende in huis hebben. Het is een luxe zeg ik u!

 

 

13 gedachtes over “Whereabouts (7)

  1. Leuk als de dochters het zo goed doen. Kon hier ook zo fier zijn, geen gestudeer deze vakantie.
    Nadat de oudste vorig schooljaar een grote stap maakte om in Brussel te gaan studeren, nam de jongste de laatste weken ook de beslissing om niet meer makkelijk rond de kerktoren in Maldegem te blijven en ben ik ze vrijdag gaan inschrijven in het gebouw op je foto :-). Hoor er heel veel positief over en lees dat hier nu bij jou ook. Ben benieuwd.
    Geniet van de vakantie !!!

    • Een beetje laat dat ik reageer, maar net thuis van vakantie. In welk jaar gaat je dochter zitten volgend jaar ? Mail het me gerust eens (eilish1969@hotmail.com), de ‘groten’ zorgen daar goed voor de nieuwkomers.

  2. Fantastisch dat je jongste nu ook haar ding heeft gevonden op school. Ik weet hoe dat dat voelt 🙂
    Oudste was toch niet gebuisd op het vak ‘seksuele voorlichting’, hoop ik. (flauw grapje, ik weet het)

  3. Als je met kneedgom zo van die kauwgomdingskes van Pritt bedoelt.. ja dat gaat eraf maar als ge het een tijdje laat hangen blijft er een wit vlekje achter op de muur en dat krijgt ge er zéér moeilijk af. Ik heb mijn kotmuur zo een uur staan schoonmaken nadat ik mijn tientallen foto’s er had afgehaald. Dus ik spreek uit ervaring :p
    Nice zo’n aan huis verzorging! 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

