Ik ga op reis en ik neem mee :

  • Mijn lief met ingebouwde GPS, altijd handig 🙂 en als die inwendige niet meer werkt heeft hij nog altijd ‘da kaleut’ mee (zijn Apple tablet)

Vooraleer de rest te schrijven eerst maar eens vermelden dat wij met de trein op reis gaan. Noem ons zot, noem het een mid-life crisis, zeg dat we ecologisch goed bezig zijn, het is me gelijk!

Of we al dan niet vertrekken ligt aan het feit of de Franse spoorwegen nog stakingsacties voorzien. Ik sla een ‘au nom du Père, et du fils, …’ dat het niet zo zal zijn, en dan zijn we volgende week maandag weg.

  • Twee ‘flodderbloezen’, zo van die half doorzichtige gevallen met lange mouwen, tegen al te veel verbranden. Een topje dat onder beide bloezen past, twee andere topjes, twee shorts, drie jurkjes. Ik rol die klein op en steek die allemaal in een zelfgemaakte stroptas
  • Een dunne handdoek (we slapen in hotels waar er normaal zijn, maar je weet nooit. Het lief doet ook wasmiddel mee) toiletgerief, wat medicatie, anti-muggenspray, zonnecrème en after sun, sokken (voor in de wandelschoenen), een zakje met lingerie, washandjes. Die laatste zijn ook zelf genaaid, uit een versleten badhanddoek nl. Na gebruik gooi ik ze ter plekke in de vuilbak. Anders kocht ik altijd weggooiexemplaren, maar zo kan het dus ook (een eco-ideetje)
  • Een heuptasje met geld en enkel het hoognodige aan documenten en bankkaarten in (ik doe geen portemonnee mee en draag dat onder mijn kleren), mijn tablet-PC, een woordenboek voor het geval zes jaar Spaans volgen nog niet genoeg is, een notablokje (un cuaderno, ja, ja, een Spaans!), een balpen met ledlichtje om het lief niet kwijt te geraken in het donker, een online-bankieren-bakje voor noodgevallen, mijn slimme foon en een lader voor zowel de tablet als de telefoon.
  • Mijn outfit om te vertrekken. Wetende dat we airco-gekoeld treinen doe ik een lange broek aan, een t-shirt en een jas. Doordat de t-shirt ooit een jurk was heb ik een assortie lang kussen mee om de lange treinrit wat comfortabel te maken. Mijn hoed zal meer voor ter plekke zijn, maar die wil ik niet in mijn rugzak proppen.
  • Al ietwat afgetrapte sandalen (maar ze zitten zo goed) en ofwel mijn wandelbottines of mijn sportschoenen, daar ben ik nog niet helemaal uit.

IMG_8365

  • En uiteraard een rugzak. Niet de grote die mijn schoonzus me wil lenen. Nee, al dat gerief past allemaal in de kleine rugzak. Ik kan dat amper geloven. Waarom heb ik vroeger toch altijd met zoveel koffers gesleurd ?

En de te maken reis ziet er als volgt uit :

Lille-Avignon (2 nachten), Avignon-Girona (2 nachten), Girona-Barcelona (3 nachten), Barcelona-Tarragona (3 nachten), Montpellier (op de terugreis, 1 nacht)

Een langgerekte citytrip zeg maar.

En nu maar hopen dat de kroost zich gedraagt als moeder van huis is!

28 gedachtes over “Ik ga op reis en ik neem mee :

  1. Je bent duidelijk een vrouw die goed kan organiseren. Het zou mij ook bevallen om met de trein te gaan. Ben ooit met TGV vanuit Rijsel naar Avignon geweest, maar toen waren er ook stakingen… Dat viel wat tegen… maar voor de rest: super hoor: ontspannen kletsen, lezen en naar de landschappen kijken. Ik wens jullie een mooie, ontspannen vakantie!

    • Wel dat wil ik nu ook zie, ontspannen en naar buiten kijken. Ik rijd graag met de wagen maar heb de onhebbelijkheid van mijn stuur niet te kunnen afgeven. Als ik dan moe word ben ik humeurig en moet mijn lief het bekopen. Die brave man verdient dat niet, dus …

      • Dat probleem heb ik ook… Het stuur niet willen afgeven. Het is meer niet kunnen… Ik heb een hekel aan meerijden… Omdat ik dan zelf de controle niet heb.
        In ieder geval, maak er iets moois van! Prettige vakantie!

  2. Heerlijk om mee te mogen dromen en tussendoor praktische tips te krijgen :). Naar ’t schijnt kan je ook kleding wassen met de shampoos die je in hotels krijgt. Maar ik heb dat zelf nog nooit geprobeerd. Hoe is het trouwens met het shampoo-loze leven voor de rest?

    • Shampoo-loos of zelf shampoo maken is een flop gebleken. En goed dat je het zegt, want ik ben mijn shampoo vergeten inpakken (die van de hotels is nefast voor mijn probleemvel)
      Al moet ik nog wel eens een haarpost schrijven (over niet meer en toch wel kleuren)

    • Ik denk dat het lief achter de schermen al veel meer voorbereiding aan het doen is (wat te zien overal) ik heb me vooral met de eerste treintickets en de hotels bezig gehouden.

  3. Dat wordt een top langgerekte citytrip!! En wat een inpak klasse,……ik ben nog aan het nadenken over mijn outfits in Venetië,….het wordt geen gemakkelijke opdracht. En het thuisfront gaat dat fantastisch doen,….geniet ervan!

  4. Ik dacht al, wanneer worden de dochters ingepakt. Maar nu blijken zij bij de (bewust) vergeten bagage te zitten. 🙂 Ferm dat je ze durft achterlaten. Ik dacht niet dat je dat kon. 🙂 Fijne reis!

  5. Pingback: Reizen met de trein – second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

