Whereabouts (6)

Ik neem u nogmaals ‘plaatjesgewijs’ mee door mijn week.

Op maandag mochten we van CM de nieuwe site van ‘ons’ regionaal ziekenhuis gaan bewonderen. De fusie van de klinieken in Eeklo en Sijsele, een Oost-en West-Vlaams huwelijk zeg maar. Ik kan me daar helemaal in vinden 🙂

We kwamen o.l.v. van een gids op plaatsen waar we (eens het open is) nooit meer gaan komen (de labo’s, keuken, IT-department, …) en op plaatsen waar we het liefst niet meer willen komen (Intensieve zorgen, operatiezalen). Ik vind de gebouwen heel logisch in mekaar steken, wat later het vrijwilligerswerk ten goede zal komen. Meteen kon ik de verantwoordelijke van CM vragen om te zorgen dat we tenminste een parkingbadge krijgen.

Alsof ‘klinieken’ een werkwoord is voor mij was ik in menig ander hospitaal te vinden deze week. De foto’s hieronder van UZ Gent vind ik een geslaagde make-over van de oude poliklinieken (atrium tussen de verschillende gebouwen gezet met veel licht)

Woensdag had kleine dochter een date met de orthodontist. Dé man in haar leven waar ze mega vrolijk van wordt (niet!) Dat het draadje aan haar onderste tanden WEERAL los zat, en hij het vooral niet wou lijmen en nog een tandenpoetsenpreek en een betaalde rekening verder stonden we weer buiten.

Donderdag had ik een date met grote dochter. We gingen naar Luik met de trein, niet zomaar op uitstap, al hadden we wel wat een vakantiegevoel.

Ze is nl van plan om van september tot eind januari naar de Hel te gaan. Hel zoals in ‘Haute école de la ville de Liège’. Een Erasmus Belgica dus, en daarvoor heeft ze een kot nodig. Ik wist helemaal niet dat Franstaligen ook het woord ‘kot’ gebruiken, maar toch.

We bezochten het ‘centre des jeunes’ om inlichtingen in te winnen, de school (een grauw gebouw, behalve de kleurrijke banken op de ‘speelplaats’) en uiteindelijk een kotadres, waar dochterlief direct content mee was. De mama ook want nette buurt, een veggie-walhalla om de hoek(zodat ik weet dat ze tenminste gaat eten), dicht tegen station en openbaar vervoer, en nog ietwat schappelijk van prijs.

We zijn net niet gesmolten van de warmte daar, maar uiteindelijk waren we nog op een redelijk uur terug thuis. Ik kon zelfs nog naar de proclamatie van de naailes gaan en wat hapjes en babbels later mijn bedje opzoeken.

Vrijdag moest ik de laatste keer dit schooljaar om 5u45 opstaan (joepiejajee!) want al de laatste schooldag voor kleine dochter. In de namiddag hadden we nog met heel het gezin een tandartsafspraak. De orthodontist-frustraties konden daar geuit worden en de draad aan kleine dochter haar tanden zit weer helemaal vast.

Gisteren moest het kot van grote dochter in Gent geleegd en gepoetst worden. Wat je allemaal kan verzamelen op 16 vierkante meter. Amaai!! Ik moet vandaag nog eens terug want het paste niet allemaal in mijn karretje.

En of het nodig was om te poetsen ?

Euh …

20160625_112542

We gingen ’s middags nog met z’n allen een hapje eten in ’t stad en daarna flaneerden we nog wat. Kwestie van de vakantie goed in te zetten.

Ik vond eindelijk het graffiti-straatje dat ik al op menige foto heb gezien, en in dat straatje ook zicht op een tuin en gebouw (geen idee welk) die/dat er helemaal mag zijn

Vanmorgen doodde ik de tijd thuis met koken. Grote dochter heeft een feestje met het orkest vanavond. “We zorgen elk voor wat dessert, mams” en “er zijn 4 vegetariërs/veganisten, zou je voor hen (en mij dus) ook wat willen maken”

U vraagt, wij draaien zeker ? Maar met plezier!

17 gedachtes over “Whereabouts (6)

  1. Wat een mooi logje waarin ik veel herken… Het nieuwe ziekenhuis waar ik vaak voorbijrijd, het atrium UZ waar ik een maand geleden ook was, het probleem met d’n draad had ik ook bij mijn dochter, het zoeken naar een kot… Echt leuk om te lezen en heel mooie foto’s! Hartelijke groeten.

    • Dat laatste zegt alles zeker? Waarvoor zouden we het anders doen.
      Zou het zijn omdat die van mij een meisje is dat ik meega op kotenjacht (o.a. voor die veilige buurt) of zou het zijn omdat ik nu eenmaal een klein beetje een controlefreak ben?

    • En kleine dochter maar denken dat ze alleen stond met die losse draad…
      Ware het niet dat de moeder het niet wil sponsoren, grote dochter zou met plezier jullie kot als onderverhuurster gebruiken (maar dat mag waarschijnlijk niet volgens het contract zeker?) Nu ze eens tijd heeft om uit te gaan frustreert het haar mateloos dat ze daarvoor een uur op de bus moet zitten om in Gent te geraken en dan altijd met een terugkeerprobleem zit.

    • Mor allez, ziet dat nu, gij zijt verrezen. HALLELUJA !!
      Wat ziekenhuizen betreft : ik weet dat ik een goeie daad stel door mensen erheen te brengen, en ik ga er ook van uit dat mensen daar (dikwijls) beter gemaakt worden.

  2. Weet iets bijgeleerd. Dat de Franstaligen ook het woord ‘kot’ gebruiken 😀
    En bij een van die websites op je foto.. daar was even schrikken om daarna direct te glimlachen. 😀 …

Wat ben ik blij dat u reageert !

