Whereabouts (5)

Thuis en een beetje overal :

Strijken gebeurt tijdens de blok niet op snaren, maar ik blijf het wel elektrisch doen. O.a. met de schort van kleine dochter die aan een stageperiode bezig is. Wat leek ze nog klein aan het begin van dit schooljaar, en hoe is ze niet figuurlijk gegroeid! #ver/bewondering

Ik kon (mocht) ook weer niet thuisblijven deze week, mijn (overwegend) oudjes rekenen op mij. Ik laveerde gezwind tussen Oost-en West-Vlaanderen. Er was o.a. een dame bij die voor een volle wachtzaal luid moest verkondigen dat ik van een weduwenpensioen ‘genoot’ en daarachter direct de vraag plakte van “doe de gij anders nog iet?” Ik slikte het antwoord “tangen als gij die meer ingebeeld dan echt ziek zijn rondvoeren” in, en zei al lachend “voor de rest zit ik gewoon op mijn lui gat”

Tussendoor raakten mijn broodjes gebakken. Die verstrooide keer vergat ik weeral (is niet de eerste keer) dat ze stonden te rijzen in de oven en waren er weer overstromingstoestanden. Hetgeen ik van de deeg overhield werd alsnog gebakken, al was ik dan weer vergeten de oventemperatuur te verlagen na een kwartier (ik zette ook al eens de grill aan i.p.v. warmelucht) #heimwee naar de broodmachine!

 

Het donkere brood zakt standaard in tijdens het bakken (was ook zo in de broodmachine, dat ligt dus niet aan mij)

Dat rijzend brood vergeten kwam allemaal doordat ik mijn dorp onveilig maakte met als doel de eerste les van Start to run af te werken (de rode vlek bovenaan de foto is het begin van mijn rooie kop)

20160606_091353

De bedoeling om die eerste les ’s avonds nog eens te herhalen is er al niet van gekomen, de ochtend daarna werd mijn loopje vroegtijdig afgesloten met een spurt naar het toilet en ook niet meer verder gezet. En nu maak ik mezelf wijs dat ik nog meer last ga hebben van de pollen als ik nog ga lopen. Zie je wel, dat van dat lui gat hé 🙂

Tijdens één van de examens van de dochter had ik ook wat tijd ledig te maken in Gent. Ik deed van kringwinkelen, dit keer eens rondneuzen aan de Vlaamse kaai. Na de wagen te parkeren in de buurt verwonderde ik me nog maar eens aan het feit dat er toch mooie oude huizen zijn in Gent. Ik deed mezelf nog een zomertopje cadeau en kocht ook nog wat stoffen zakdoeken. Met zo een vrolijke zakdoek wil je toch snotteren van de hooikoorts nietwaar?

Op vrijdag bracht ik grote dochter weer naar Gent voor een volgend examen, waarna ze daar ook bleef voor het weekend (wegens teveel lokaal lawaai ten huize) Kleine dochter profiteerde daarvan door meteen een vriendin uit te nodigen voor gans het weekend, twee dagen uit te gaan en net als ik foert te zeggen tegen het op eieren lopen. Op het einde van het weekend raakten we nog wat rommel kwijt aan onze deur, gelukkig kreeg één ‘stuk’ toch geen andere ‘eigenaar’ (grapje van de vriendin)

De voetbalmuts zette ik op het hoofd van een lief klein mannetje, die er de koning te rijk mee was. #goeie daad van de dag

Want ik en vlaggen …

 

14 gedachtes over “Whereabouts (5)

  1. Een mooi relaas in woord en beeld. Van het brood kan je misschien nog broodpudding maken. Lekker na je rondje lopen… lekker tussendoortje voor de kids. Dan gaat er ook niks verloren. Of je kan er heel veel slagroom opdoen en ermee gooien… naar die tang. Trek het je niet aan.

    • Dat brood was perfect hoor eens de donkere korst eraf gesneden was. Een vroegere uitspraak van ons moeder : “van de kastjes, groeien de gastjes” ging natuurlijk wel niet op 🙂

    • Ik moet dat zalig nog tegenkomen…
      Ik wil nu niet flauw doen, maar die hooikoorts is echt rampzalig. Snotteren, kortademig, prikkende ogen,moe (door de medicatie vermoed ik) Allemaal niet bevorderend om aan een loopje te beginnen.

  2. “de rode vlek bovenaan de foto is het begin van mijn rooie kop” o hahahahaha sorry maar zo herkenbaar 😀
    Leuke zakdoeken, ik zoek er altijd naar maar vind er enkel witte (op de markt).

    • Hier gaan zakdoeken echt wel lang mee. Ik heb er nog van toen de kinderen veel kleiner waren van Samson en Gert, Winnie de Pooh, …
      Ik heb er nog niet op gelet, maar ‘k vind het raar dat ze op de markt ook geen kinderzakdoeken hebben.

      • Ik heb er ooit eens eentje meegepikt van Sneeuwwitje van bij mijn ouders van vroeger, hij begint te rafelen helaas 🙂 🙂 Ik zou de markt eens ondersteboven moeten halen, wie weet!

Wat ben ik blij dat u reageert !

