Lekker en licht

Op vraag van Liebest en nog een paar, het recept voor ‘lichte brownies’

Benodigdheden :

  • 100g gepelde courgette (geraspt of eerst in kleine stukjes en dan mixen met de staafmixer)
  • 100g donkere chocolade (of diegene die je het liefste eet)
  • 1 eetlepel cacaopoeder
  • 50g suiker
  • 4 eieren
  • 75g bloem

Zo doe je het :

  • oven voorverwarmen op 150°
  • courgetterasp mixen met de eidooiers, cacaopoeder, bloem en suiker
  • gesmolten chocolade bijvoegen
  • eiwit opkloppen en ook bij het mengsel doen

Bakken in een grote vorm : 50 min op 150°

Kleine brownies : 15 à 20 min op 150°

Ik zei gisteren nog dat dit recept ook voor mijn veganistische dochter is maar die term klopt echter niet want er zitten eieren in (het enige dat dochterlief toch niet wil schrappen in haar dieet)

De boter wordt hier totaal niet gemist, ik heb zelfs het idee dat de courgette de smaak van de chocolade/cacao extra in de verf zet.

Ik hoor het graag als het lekker was!

 

 

14 gedachtes over “Lekker en licht

  1. Second he.. ik heb nog geen courgettes in mijnen hof.. dus zal eerst naar de winkel moeten. Was dat trouwens hier dat ik zo ne mooie komkommerplant gezien heb ??

Wat ben ik blij dat u reageert !

