Ontlurkdag !

Analoog met  Kliefje haar ontlurkdag wil ik ook wel eens weten wie hier mijn virtueel erf bezoekt.

Voor de leken : een ontlurker is iemand die zich bekend maakt na al eeuwen te lurken.

Hier komen dagelijks rond de 100 mensen langs (soms eens meer, soms eens minder naargelang ik al dan niet veel schrijf). Mijn clubje reageerders is echter maar een fractie van dat getal.

DUS :

Wie bent u in godsnaam ?

  • kon je mijn moeder-vader-broer-zus-zoon-dochter of mijn toy-boy 🙂 zijn (ik ben een ‘summer of ’69-meisje’) ?
  • BEN je mijn schoonvader/moeder (nee hé, zeg dat ’t geen waar is hé), broer/zus-schoonbroer/schoonzus-nicht/neef-vriend/vriendin-(virtuele)kennis ?

Waar woont u ?

  • dorp, gemeente, stad, regio, land ?

Waarom komt u hier lezen ?

  • voor mijn schoon ogen 🙂
  • om de dt-en andere fouten op tijd te helpen verbeteren ?
  • om herkenbaarheid ?
  • omdat u graag eens lacht met mijn stommiteiten ?
  • omdat u hier iets bijleert ? (ik zou niet weten wat, maar kom, verras mij)

Kom, kom, niet bang zijn, dat reactieluik bijt niet. Voor het geval u heel onbeleefd bent hou ik zelfs mijn spam-filter in de gaten.

Lief hé ?

 

38 gedachtes over “Ontlurkdag !

  1. Ik heb hier heel lang gelurkt, maar sinds ik zelf blog, is dat voorbij ;-). Ik lees heel graag de verhalen over het gezinsleven en over de twee dochters. Het doet me soms erg denken aan mijn zus en ik, toen wij pubers waren :-).

  2. Ik ben niet je schoonmoeder noch je buur, ik woon zelfs niet om de hoek ik ben zoals je weet van Antwerpen city :-),……ik lees hier al een tijdje, reageer ook regelmatig. Ik kom hier lezen omwille van de humor ( ja ja echt) waarmee je schrijft, jouw innerlijke kracht en je eigen koers die je vaart. Ondanks het feit dat ons leven totaal verschillend is heb ik een bepaalde affiniteit hier,…..en vind ik je een topmadam,…..

  3. Ik reageer heel soms eens, ik weet niet hoe ik hier terecht ben gekomen en ik kan er ook niet de vinger op leggen waarom ik blijf terugkomen… maar dat doe ik dus wel trouw én graag! Ik gok omdat het heel gewone verhalen zijn, uit het leven gegrepen, en daar houd ik wel van. Dat gecombineerd met een toffe schrijfstijl et voilà, he.

  4. Eerst eventjes bij de Grote Vandaele langs geweest. ‘Lurken’ dat woord, ik kende het nog ergens van, maar kon het niet direct thuiswijzen. Bij de ‘Grote’ was ik aan het juiste adres. Lurken bijgod. Ik heb zowat 45 jaar gelurkt aan kleine sigaartjes en toen ik nog een baby was lurkte ik aan een suikerdotje. Maar ja het gaat hier over ontlurken. ik kom me dus ontlurken, ampassant bezoeker en volger van je blog. Voel me aangetrokken door je eerlijke en persoonlijke schrijfstijl – je situaties die je meemaakt of het nu plezant of niet plezant is – het lachen is nooit veraf – i like it die schrijfstijl. Niet dat ik lach als ik medelijden heb. Over mezelf kan je lezen op mijn ‘Tafel vol Rozijnen II’. Tja, ik ben ook nog West-Vlaming gepensioneerde met een brugje, en over dt-fouten discussieer ik allang niet meer.

    • Ik ben het eens gaan opzoeken. Op 25 januari 2012 heb ik hier een eerste reactie van jou gevonden. Waarschijnlijk ben ik eerst bij jou terecht gekomen (hoe weet ik ook al niet meer)
      Leuke reacties ja, maar niet veel mensen die ik niet (virtueel) ken helaas.

    • Ik lees jou ook graag. Je laatste stukje heeft me danig ontroerd ! De laatste tijd lees ik vaak blogs op mijn gsm, en dat belet me vaak om te reageren. Geen bril meehebben en dan die automatische spelling doet me soms onzin schrijven en dan laat ik het maar.

  5. Soms lurk ik. Soms ontlurk ik. It depends. Kom uit het land van Dijle en Ijse. Wifty en mama van 5 zonen. Blog sinds september 2015. Over het leven na de burn-out. Welkom hoor.

  6. Ik ben een trouwe lurker en ik lees graag je blog. Hoe ik er ooit ben op terecht gekomen weet ik niet meer. Ben van de kust, man, enkele jaren later dan de summer of 69.

  7. Ik denk dat ik je ken van een blog brunch.. en probeer af en toe een commentaartje te placeren sinds ik weet dat bloggers dat appreciëren. Ik lurk wel al jaren en zonder brunch was dat misschien nog zo 😉

    Ik ben van ’79.. vind je grappig en woon in haspengouw (maar ben van origine een kempense boerin)

    • Het mag hé, dat lurken. Volgens mij staan daar geen straffen op 🙂
      Ik ben van oorsprong geen boerin, maar hou wel enorm van boerenverstand. Dat gebruiken is soms meer waard dan met diploma’s kunnen zwaaien.

  8. Ik lees gewoon graag en ben altijd op zoek naar nieuw leesvoer maar bij jou blijf ik plakken, ik kan er mijn vinger niet op leggen waarom. Ik zou je jongere zus kunnen zijn, heb trouwens een broer van 1968 (en van 1962 en van….), ik heb twee zonen en kom uit de kempen…

    • Aha, een jongere zus heb ik niet hoewel ik toch uit een groot nest kom.
      Precies wel een jongensfamilie daar bij jullie.
      Waarom je ook komt lezen, het maakt niet uit. Ik ben gewoon blij dat je het doet !

  9. Ooit via Kliefje bij jou terecht gekomen en toen in een paar dagen je hele blog van onder naar boven gelezen ! Ik lees gewoon graag en je schrijft goed 🙂
    Ik ben Ndl.se, getrouwd met een Belg, van 1961 en woon nu 11 jr. in de buurt van Leuven.
    Voor mij is je ‘Vlaamse’ taalgebruik gezellig om te lezen 🙂

    • Ooo, ik zie dat wel eens in mijn statistieken dat er iemand heel veel stukjes heeft gelezen. Ik vraag me dan altijd af wie die iemand is. Kijk, van jou weet ik het nu.
      Bedankt voor je reactie !

  10. Ik lees hier veel.. onregelmatig maar veel 🙂 Ik weet niet meer hoe ik hier ooit ben terechtgekomen… lang geleden. Ook al verschillen onze werelden keihard (ik kinderloos, een aantal jaartjes jonger) maar je houdt ook van tuinieren, ik lees zooo graag de verhalen over de dochters 🙂 en al je andere verhalen ook!

  11. Pingback: Ontlurkdag! – second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

