Over lezen, over horen, over krijgen, over eten, over maken, over…

In Knack : Iedere belg heeft recht op jodiumtabletten. Ik vind dat we gewoon recht hebben op veilige energie en op kerncentrales die hun deuren sluiten ! Dat ze dáár eens werk van maken bij de overheid verdomme!!

Radioreclame : Over seizoensfruit in promotie en het dan hebben over frambozen, aalbessen, …  Al eens gekeken naar de planten buiten ? De temperatuur al gevoeld ? Tenzij ik in een andere streek woon dan jullie is er helemaal nog geen seizoensfruit. Tssss. En wie wil dat trouwens ? Geen fruit dat met meer pesticiden behandeld is dan het kleinfruit.

Tegelijk lachen met een ondergoedmerk dat het heeft over ‘kontjes met karakter’

Waardering : in de vorm van een SMS van de dispatch van het vrijwilligerswerk. Of mijn rit goed verlopen was ? (ik had er per uitzondering eentje van meer dan 160km te doen in bar slecht weer) Van de persoon die ik vervoerde kreeg ik na 500m rijden al de opmerking dat hij zich zo op z’n gemak voelde met mij achter het stuur dat hij zo zijn zetel achteruit zou kunnen leggen en een tukje doen. Wetende dat de man een beroepschauffeur is gaf me dat toch een goed gevoel.

Gelijmd vlees : in het programma ‘Over eten’. Ik had daar al wel eens eerder gehoord maar associeerde dat dan met charcuterie (gekookte hammen, kippenproducten, …) Ik stuurde het lief snel een bericht over het programma, want vermits zijn bijnaam gerust Meneer biefstuk/friet zou kunnen zijn, zou het hem zeker interesseren. Dat grote dochter gelijk heeft dat ze veganist is geworden zei hij me achteraf. Ik begin dat meer en meer te beamen!

De lakencollectie :  zijnde een gescheurd laken dat in kledingstukken verandert. Niet om die te dragen maar om geen dure stof te verspillen aan probeersels. Ik maakte een rokje en deed dat zelfs over in gekochte stof omdat het zo gemakkelijk ging. Ik vergiste me ergens wel in het knippen zodanig dat ik er uiteindelijk zelf niet in kon. Dochters thuis hebben lost dit probleem gelukkig op. Ik nam de rok trouwens mee naar de naailes, om te bewijzen aan de lerares dat ik toch het patroon in de stof kon laten doorlopen (ik kan soms een beetje heel erg eigenzinnig zijn) Diezelfde lerares vond het model zo leuk dat ze het prompt bij de keuzerokjes voor ons volgend project voegde.

Vandaag stak ik ook nog een broek in elkaar op een duusd keer simpeler manier dan in de naailes (wat heb ik daar al gezweet aan mijn eerste exemplaar). De simpele broek is een demo voor een pyjamabroek voor grote dochter, maar die moet dus eerst nog passen als ze eens thuis is.

Beeld zonder klank, en daarna klank zonder beeld : kleine dochter en ik gingen gisteren met ruzie slapen. Een gegeven dat allesbehalve een zegen is voor de nachtrust (van ons beiden) De ochtendspits verliep daardoor ook heel rustig (lees : stil) Goeie wil van beide kanten leverde nog een knuffel op voor vertrek naar school. Tegen dat ik uit de douche stapte meldde de tuuttuuttuuttuut (haar SMS-geluidje op mijn foon) nog een stevige vredespijp. Mijn longen zijn er nog niet goed van van die te roken 🙂

 

8 gedachtes over “Over lezen, over horen, over krijgen, over eten, over maken, over…

  1. Ik denk niet dat kleinfruit het meest met pesticiden wordt behandeld. Ik dacht dat Appel, Peer en Druif leiders waren in het lijstje van de dirty dozen (vruchten met meeste pesticiden resten)

  2. Dat seizoensfruit: er is altijd ergens wel een seizoen dat goed zorgt voor groeiend fruit 🙂 Mij geeft het uitdelen van Jodiumtabletten me meer zorgen dat niet met uitdelen en geruststellende praatjes goed te maken is.

  3. Ik zag ook die ‘Over eten’ aflevering. Ik koop sinds enkele maanden mijn vlees via deeleenkoe.be en consoorten, dan ben je tenminste zeker dat er geen rommel inzit of dat er dingen aan elkaar gelijmd zijn (I mean.. seriously!). En plus het is gewoon superlekker vlees van koetjes die vrij mogen grazen in de wei 🙂 En seizoensfruit (of -groenten) ik kan mij daar ook aan ergeren, ook al eet ik al weken vrolijk aardbeien, uit verwarmde serres dan waarschijnlijk, erg goed voor het milieu kan dat niet zijn he, niet moeilijk dat ze op die manier geen kerncentrales gesloten krijgen… Al mijn groenten zijn wel strikt volgens de seizoenen! Een paprika is hier al een half jaar niet meer in de keuken geweest 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

