Doordeweeks genieten

Onder het motto : ‘we pakken mee wat we kunnen krijgen’ gingen ’t lief en ik gisteren een dagje naar Brugge, na Ieper de tweede schoonste stad van West-Vlaanderen #puntenscorenbijdievanmij 🙂

En wat hadden we onze dag goed gekozen zeg ! Er viel daar (en elders ook waarschijnlijk) massa’s vitamine D op te snuiven. Het was zo erg dat het soms leek of de Heilige Geest daalde neer :

20160421_110222

Ik ging er prompt van op mijn rug liggen 🙂 al was het maar om deze foto te nemen :

20160421_110201

Topfotografe ik. Super GSM-kwaliteit ook al (sorry schat, mijn normen liggen op dat vlak niet zo hoog als bij jou)

Er ging ook nog een piano de trap op. Al hadden die mannen een hele discussie alvorens ze dat plan uitvoerden :

20160421_110929

Nadien deed ik ook nog een ‘klapke’ met de schilder van dienst. Zwarte humor over zwarte zwanen met een bommengordel (zijn woorden) en dat klein Vlaanderen zich niet moet laten doen (mijn woorden)

Al wandelend kusten we ook nog op de Brug der verliefden, ondertussen onze benen net niet brekend over de slechte kasseien en de hoop Japanners (yep, ze zijn er weer !)

Ik ging ook nog gedag gaan zeggen aan mijn patroonheilige in de O.L.V.-kerk :

20160421_113721

ja, ja, die van de hopeloze gevallen …

We deden van koffie drinken, kleine boodschapjes doen, eten, alweer koffie drinken en nog een theetje daarachter en kwamen zo op een heerlijk klein binnenplaatsje :

20160421_132104

Op de laatste stop hoop ik dat de kok zijn vak beter kent dan de schrijver van het menu, anders gaat dat ‘gene vetten’ zijn daar :

20160421_142401

Thymhoning voor tijmhoning  en vinigraitte als het vinaigrette moet zijn. Tssss ik krijg er net niet ’t zuur van.

En waar zat die tijmhoning trouwens toen ik thuis kwam ? Ik kon die toen goed gebruiken om mijn door de pollen geteisterde keel te behandelen (yep, die is er ook weer. Helaas !)

 

 

10 gedachtes over “Doordeweeks genieten

Wat ben ik blij dat u reageert !

