The Pannenkoek-challenge (9)

Zomer 2004 in een weinig zonnig Polperro

Een vissersdorpje in Cornwall waar je de wagen aan de rand moet parkeren en dan te voet of met een paardenkar naar het centrum en de haven kan gaan. Wij kozen ervoor, gezien het fun-gehalte voor de kinderen, om de paardenkar te nemen.

Het schelpenhuis is mooi in al zijn kitcherigheid, de verzande haven is een plaatje bij eb met alle kleurrijke bootjes die er dan letterlijk gestrand zijn en de kleine straatjes van het dorp zijn gewoon leuk om als vakantieganger te slenteren.

Op diezelfde reis bezochten we ook St. Michael’s Mount de Engelse tegenhanger van le Mont Saint Michel. Al staat er in Cornwall geen kerk op de berg maar wel een kasteel met mooie tuinen.

Toen we de berg afdaalden renden we nog door de afsluiting die ons moest tegenhouden omdat het getij over de terugweg begon te stromen. De echtgenoot met de jongste op de arm, ik met de oudste aan de hand. Ik verloor onderweg een sandaal en geen van ons haalde het strand zonder natte kleren. Achteraf bekeken best een gevaarlijke onderneming, maar ik heb gelachen tot ik in mijn broek deed. Maar vermits die toch al nat was …

 

10 gedachtes over “The Pannenkoek-challenge (9)

    • Ja ! Ik deed nog een gevaarlijker beweging in het stromende water en pikte hem nog weer op. De kasseistenen weg naar het eiland was trouwens super glibberig in het water !

  1. Hier idem dito als bij Pannenkoek: deze moet bij ons nog wat hoger op het ranglijstje van “te doen”. Het zijn trouwens zo’n gebeurtenissen wanneer je pas achteraf het besef krijgt, die de beste herinneringen zijn.

  2. Oh ik ben daar geweest! Het enige wat ik nog weet is dat het aan zee lag, het heel steil was, en we mooi uitzicht hadden vanuit de B&B. Verder niks. Het was met mijn ex, en die periode heb ik zowat integraal verdrongen uit mijn geheugen. Misschien moet ik er toch nog eens terug gaan.

  3. Pingback: We waren er (net) niet bij. | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

