In ’t nieuw

het vervolg op dit

Na het oud :

Het slagveld voor de werken aanvingen vergat ik te fotograferen (rommelkont die dochterlief is) de bed-foto nam ze zelf een tweetal jaar geleden toen ze haar kamer net had opgeruimd en de volgende nam ik nog net voor alle felle kleuren verdwenen.

En nu ziet het er zo uit : (in het echt zelfs beter dan op foto, stoef, stoef)

Op het bed is nog een hoopje rommel achter gebleven, maar dat komt voor bedtijd ook wel in orde. Wat nog niet in orde is : de hemel die bij het bed hoort, die ligt (samen met een spiegel van de ladekast) nog op de zolder op een laag verf te wachten, de nieuwe verlichting moet ook nog opgehangen worden en aan het raam hangen nog geen gordijnen (maar daar heeft u toch geen beeld van) Nu moet ik vooral zorgen dat al die zaken niet op de lange baan gaan geschoven worden …

De gekozen kleuren in de kamer waren voor mij een complete verrassing, ik heb haar zelfs nog wat geplaagd met haar roze. Maar zo zie je maar dat een zestienjarige die meestal stoer in het zwart gekleed loopt, haar girly kantje toch niet kan loochenen.

Toch even vermelden : de planchettekesverf : Asperge, huismerk Hubo, een zeer goed dekkende matte verf, qua kwaliteit niets op aan te merken en bovendien heel reukarm. Als ik nog eens moet verven, hoef ik me geen zorgen te maken als ik weer eens op mijn centen wil letten. Dit is echt goeie verf !

39 gedachtes over “In ’t nieuw

  1. Waw, zo tof! Was dat de dochter die “ons” bed wilde? Het aanbod is uiteraard nog steeds geldig… (al vind ik dat bed van haar nu echt wel een prachtstuk hoor!)

    • Ze kan dat bed perfect zetten i.p.v. de huidige zetel. Bij sleep-overs hoeft er dan nooit een verhuis gebeuren. Maar mocht je iemand weten die het echt veel beter kan gebruiken dan een al veel hebbende tiener, aarzel dan niet om het aan iemand anders te geven.
      En anders, welkom hé (‘k heb nog een paar tomatenplanten teveel, mocht je ze willen …)

      • Oef! Ik dacht al dat we zo lang getalmd hadden dat je van pure miserie toch haar eigen bed onder handen genomen hebt. Neenee, voor jullie. Vanavond (echt waar!) informeer ik eens wanneer het daar kan geraken.

  2. De verf van Hubo dekt inderdaad prima maar is op termijn niet bijster kleurvast. Het aanvankelijke ‘sneeuwwit’ te onzent is na anderhalf jaar al helemaal ‘gelig’. (En nee, er wordt niet in huis gerookt of zo. Bovendien betreft het de kleur van de halldeuren.)

    • Dan zal ik het maar een geluk noemen dat het aspergekleur al wat geel is. Het moet lukken ziet de kamer er over een 5-tal jaar kanariegeel uit.
      De meubels zijn gelukkig met A-merk verf gedaan (Colores del mundo – energizing Ireland)

      OK deze reactie was voor Menck bedoeld. Duidelijk zeker ?

  3. Het is een halve studio geworden, potverdorie. Waar is de tijd dat ik in mijn jeugd (zo’n honderd jaar geleden) en een oude deur een bureau heb gemaakt (door er vier ‘poten’ onder te nagelen), van twee planken en een stuk stof een ‘kast’ en een poster van één of andere schone in een sexy short boven mijn bed? Knap gedaan!

    • Gene zever, ik heb nog met 6 op een kamer geslapen. Klein broertje in babybed, Grote zus met inwonende tante in een tweepersoonsbed en ik samen met twee andere zussen in een XL tweepersoonsbed. Een kamer voor mezelf alleen ken ik pas sedert de echtgenoot het pand verliet.

  4. Toch spijtig dat de kleerkast voor dat mooie bloemmotief staat………… Wie weet ziet de kleine wel in,dat de zetel er beter past…………

  5. Ik ben jaloers… een project dat afgewerkt is… (over details val ik al lang niet meer, dat zijn de splinters in het land van balken ;)) Dat ze er maar ten volle van geniet…

Wat ben ik blij dat u reageert !

