Waar is de tijd dat papers nog verhandelingen waren

M.a.w. waar is mijn jonge tijd gebleven ?

Voor ik me in die vraag verlies zal ik het maar over de hedendaagse papers hebben. Deze waarmee grote dochter haar volledige paasvakantie heeft gevuld, en ook deze die ik mag/moet nalezen.

Bijna professioneel krijg ik die dan in mijn mailbox met een kort berichtje bij zoals dit :

“Dag mams, kun je mijn businessplan eens nalezen op taalfouten en mij terugsturen?”

Met met vriendelijke groeten er achter en al 🙂

of dit :

“Yes! Mijn paper is af! Zou je hem eens willen nalezen?

Schrik niet van mijn controversieel gedachtegoed :’)”

En dan ga ik maar lezen hé. Het liefst ’s morgens, want ik moet mijn gedachten daar kunnen bijhouden. Ik durf zelfs grif te bekennen dat er soms woorden zijn die ik maar half begrijp, en dan zoek ik die snel even op (een mens is nooit te oud om bij te leren toch ?)

Deze bvb : suprematie, corporatocratie, paradigma. Ik gebruik zo een woorden nl niet in het dagelijkse leven.

Ik ben al trots op mezelf als ik toch nog een fout kan vinden en stuur dan retour ook een berichtje :

Dag grote dochter

Ik heb die grote boterham van jou gelezen. 
Toch een paar fouten :
1.2 : voorlaatste § laatste zin : en = EEN kameleon
1.3 : 3° zin : het zelf is meerduidig = het is zelf meerduidig ?
2.1 : 2°§, 3°zin : dat je VAN DE wereld ?
blz 17 : 4° laatste § : welvaart komt vóór i.p.v. voor
blz 19 : eerste zin : klokkenluiderS … brengEN
En dan helaas een grote :
2.3 en 2.4 zijn identieke schrijfsels, hier is dus iets compleet fout gelopen.
Verbeter wel eerst de bovenstaande fouten, anders zullen de pagina’s die ik aangeef waar de fouten staan misschien niet meer kloppen.
En om je gerust te stellen : ik schrik niet van je gedachtegoed ! Alleen zal je het nooit gemakkelijk hebben in het leven omdat je steeds naar beter gaat willen streven. Ik ben meer dan trots op wie je bent, je bent een duizend keer verder gevorderde versie van wie ik zelf ben !
Zoen !
Uw moeder 🙂
Kinderen … ze kunnen al eens een nagel aan je doodskist zijn, ze maken dat er een 24u/24u ongerustheid over je hangt (soms heel latent en soms heel erg aanwezig), maar zonder hen was ik niet half de vrouw geweest die ik nu ben !
22 gedachtes over “Waar is de tijd dat papers nog verhandelingen waren

  1. Wat mooi zeg! Met de zoon heb ik dit nooit meegemaakt, ik moest er steeds naast zitten of hij deed gewoon niks. Met de plusdochter gaat het wel eerder deze richting uit, en daar geniet ik dan stiekem wel van…

  2. “Alleen zal je het nooit gemakkelijk hebben in het leven omdat je steeds naar beter gaat willen streven. ” Wat een mooie reactie van jou! Zeker omdat ik vermoed dat beter in het geval van je dochter niet gelijk staat aan meer/duurder/groter. Dikke pluim voor jullie beiden!

  3. Ik ben helaas nooit moeder geweest, maar wel vader. Ik herinner me nog steeds de nacht die ik heb doorgetrokken toen ik merkte dat onze jongste zijn eindwerk van het internet had geplukt. Met mijn inderhaast ineengedraaid werk kreeg hij nog een dikke zeven op tien 🙂

  4. Ook ik nooit moeder geweest. De tijd van de eindwerken breekt hier aan, maar toen de jongste drie jaar geleden een spreekbeurt over eetbare insecten gaf heeft bibi wel heel Vlaams-Brabant afgebeld om in zeven haasten naar een winkel te rijden waar ze verschillende soorten hadden 😀

  5. Hier al veel papers en thesissen nagelezen en verbeterd. In ’t Nederlands en in ’t Engels, over taal en literatuur, politiek, sociale dingen, theologie, marketing … Ik word nog een duizendpoot. 😉

Wat ben ik blij dat u reageert !

