Hoe doen mensen dat toch die uit werken gaan ?

Het is duidelijk zeker, dat het er niet van komt de laatste tijd om hier iets te posten ? Stof genoeg (letterlijk en figuurlijk) maar geen tijd om er iets mee te doen.

Een hele paasvakantie lang ben ik dus al bezig met de kamer van kleine dochter. Waar ik de vorige keer nog kon klagen over totaal geen werk in het ziekenvervoer, was de vorige week meer dan overboekt. Zoals minimum 2x of soms 3x van huis zijn op รฉรฉn dag, wat allesbehalve bevorderlijk is om een doe het zelf-project snel te doen opschieten.

Er werd niet gewacht op een bericht van de zandstraler voor de meubeltjes (ondertussen heb ik trouwens nog steeds niets gehoord) en we namen zelf de verfborstel ter hand. Twee grondlagen en twee ‘schone’ lagen verder was dat werkje gisterenavond EINDELIJK ! klaar.

En dan de planchettekes verven. Een mens zonder deze in huis weet niet wat hij mist ๐Ÿ˜ฆ

Om kleine dochter de omvang van zo een job goed te laten snappen liet ik haar de gleuven tussen de rijen met de grondverf grotendeels zelf verven. En uiteindelijk kwam het er op neer dat zij ongeveer 80% van al het verfwerk deed. Ik deed de fijne werkjes zoals plafond-, raam- en deuromlijstingen en de plinten en dus ook het meubilair.

De fel oranje muren werden ook met twee grondlagen wat weggeschilderd, uit schrik dat het kleur anders door het behang zou te zien zijn.

Het kleine spook had ook het liefst een professionele behanger in huis gehaald (het zou maar eens niet perfect moeten zijn anders) maar mijn portemonnee zag dit zo niet zitten. En wie heeft er een professional nodig als je een lief hebt die dit met de glimlach komt doen ? Goed komt doen bovendien. Het enige nadeel was dat hij vrijdagnamiddag al kwam, terwijl het voorzien was voor komende maandag.

De serenade van de dochter was ernaar vrijdag aan tafel, want zij had nog een volledige laag te schilderen en ik kon niet helpen wegens werk buitenshuis.

Enfin, die twee kwamen alweer goed overeen toen ik thuiskwam. De accent-muur was al behangen en zag er heel goed uit ! Mijn schat (grote werk) en ik (inpapper, tafelkuiser, koffieschenker) deden samen nog wat verder en tegen ’s avonds was al een groot stuk af.

Na een onderbroken nacht (het kleine ding had nog energie om uit te gaan) gingen we gisterenmorgen verder met de behangklus en halverwege de voormiddag was die dan ook helemaal geklaard. Dochterlief die slaapdronken uit de logeerkamer kwam piepen kon nog net genieten van een veeg behanglijm tegen haar blote billen, wat direct voor (luide) klank bij het beeld zorgde ๐Ÿ™‚

Gelukkig is het resultaat mooi, al kon dat niet gezegd worden van de vloer die, ondanks zo goed mogelijk bedekt te zijn geweest, nog vol met verfspatten hing. Een deel daarvan verwijderde ik al tijdens de behangwerken, maar er wacht me nog een stuk.

Die klus zal een stuk gemakkelijker worden als de kamer wat leger is (nu liggen daar nog de diverse meubelstukken geverfd op schragen.

Dus ik ga maar weer eens aan de slag zeker ? Maar toch enkel maar deze voormiddag. Naar het schijnt is het nl paasvakantie. Ik trakteer mezelf en de kleine dus nog op een uitje (grote dochter heeft geen tijd zoals altijd). We gaan naarย de Gevleugelde stad in Ieperย een jaarlijks weerkerend event dat meer dan de moeite is om eens te gaan zien.

Wel niet allen daarheen, ik wil nog parking vinden ๐Ÿ™‚

28 gedachtes over “Hoe doen mensen dat toch die uit werken gaan ?

    • Het lot van een ouder is dat je die koters altijd prioriteit geeft (binnen een redelijk kader). Maar ik durf grif toe te geven dat ik dolblij ben dat die van mij al een stuk groter en zelfstandiger zijn. Al beletten ze nu nog altijd een stuk dat het lief en ik volop van het leven genieten.

  1. Wij hebben de slaapkamer aangepakt, letterlijk tussen de soep en de petatten, eerst behang verwijderen, dan een kast laten verdwijnen, plamuren, uitdrogen, nog een kast weg om dan als laatste alles te schilderen en de nieuwe kast te laten istalleren. Alles weer inladen. En 3 weken later de kamer afwerken ๐Ÿ™‚

  2. Dat was nog een flinke klus zeg!! Maar het resultaat mag er vast zijn.
    En je zal altijd zien, op moment dat je thuis een klus aanpakt, loop je ineens over van het werk.

  3. Pingback: In ‘t nieuw – second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

