Dure buien, wat grillen, de lente en…

  • Dit kreeg nog een vervolg. Zo fijn dat alle twee die boetes in mijn bus vielen (van de eerste dd 21/02 kreeg ik vandaag pas de overschrijving) Vermits alle goeie dingen altijd per drie komen deed ik er vrijdag nog een parkeerboete bij in Brugge. Ze moeten daar in Brussel niet zagen dat ze hun begroting niet rond krijgen ! Ik durf nog amper in mijn auto stappen tegenwoordig 😦  Ja, ja, door mijn schuld, door mijn schuld, door mijn grote schuld enzovoorts
  • Mijn broodbakmachine heeft het begeven. Het Aldi-koopje van €40,00 waarvan ik toen dacht dat ik daar gegarandeerd aan gekloot zou zijn heeft het zowaar 5,5 jaar uitgehouden ! Vermits ik bij het falen van de machine natuurlijk met een mengsel klaarstond om te bakken heb ik dan maar de mixer met kneedhaken ter hand genomen, daar een deegje van gemaakt, dat (de eerste keer) veel te kort laten rijzen en mijn brood in de oven gebakken. Ondertussen neem ik een grotere vorm en bak een brood van een kg i.p.v. de helft daarvan. Who needs a broodmachien ? Ik ken wel nog een madam met 3 broodmachines in huis die (als ze die wil) mijn bak en kneedhaak mag hebben. Wie weet krijg ik die wel geruild voor een bed  🙂 (niet dringend hoor Heidi, de grote werken vangen hier nog maar net aan)
  • De grillen van hierboven komen in de vorm van kleine dochter die haar kamer helemaal wil omkeren. Het liefst met nieuwe meubels en al (terwijl ze een zeer degelijke 2-persoons slaapkamer heeft met hemelbed, kleerkast, commode) Nu is degelijk niet iets wat pubers mooi vinden. Ik begrijp dat wel, maar ben helemaal niet van de wegsmijt. Na onderhandelen is er een vraag om offerte verstuurd naar de zandstraler die mijn keuken ook gedaan heeft. Misschien dat die haar meubeltjes weer up to date kan maken (lees gezandstraald en in ’t wit gestoken). Feit is dat al onze slaapkamers grenen planchettekes hebben op plafond en schuine kanten (thank God voor de echtgenoot die dat geregeld heeft toen ik in het moederhuis lag destijds, al de rest van ons huis heb ik mij aangetrokken en planchetten stonden NIET op mijn verlanglijst !), u begrijpt dat ik super enthousiast ben om al die naadjes netjes te gaan kleuren. Ik weet dus een schoon vakantiewerkje voor mijn puber !
  • Kleine dochter vind ook dat ze geen bureau meer nodig heeft op haar kamer. Nu neemt dat XL-ding ook immens veel plaats in, ruimte die zij kan gebruiken voor een plaats voor eventuele logés. Het bureau is zondag al verhuisd (merci schat ! en ja, het is inderdaad een zware) naast mijn klein bureautje op de kamer waar het (als ze dan al eens moet studeren) altijd warm is. Dat ik daar ook nog een naaitafel van kan maken is ook een bonus ! De grootste zorg van dochterlief was : “waar moet ik nu mijn radio zetten” Behalve daarvoor en om de inhoud van haar boekentas op uit te kieperen diende het bureau tot niets.
  • Nog een feit is dat de lente nu echt wel is begonnen en dat er buiten ook al eens wat te doen valt. Al viel een eerste keer (veel te lang) gras afrijden dik tegen met een bot mes. Ja, ja, ik ben zo ene die er een hele winter niet aan denkt om dat te laten slijpen. Toen dat uiteindelijk toch weer sneed, slaagde ik er ook nog in om dat verkeerd te monteren (eerst kijken voor ik iets losmaak had beter geweest), een paar keer uit te schieten met de sleutel en net geen ‘schel’ van mijn handpalm te snijden (het bleef bij een bloeduitstorting) en uiteindelijk alles weer netjes op zijn plaats te krijgen. ’t Is mannenwerk zeg ik u ! (maar ik wil het liefst alles zelf doen, koppige treze die ik ben)
  • Geen grillen zijn de tomaten die het wonderwel doen ! Van de 11 rassen die ik gezaaid heb zijn er maar twee soorten niet uitgekomen. Het resultaat is dat hier nu al 27 plantjes netjes verspeend in de erker van de keuken staan. Met de pompoenen/meloenen is het slechter gesteld. Ik moet het voorlopig doen met 1 butternut, al geef ik nog niet op want volgens mij komt er nog een meloen boven.
  • Helemaal niet zelf gezaaid, maar bijna klaar om te eten : sla in de serre. Ik deed ook een experiment met bloemkolen (planten op hoogte in een bloempot zonder bodem die in een schaal staat perfect om te wateren) Iets wat zeker voor herhaling vatbaar is want na amper 3 weken hebben al twee planten een mini-kooltje gevormd.
  • Voor de rest is het zeer slecht gesteld met het vrijwilligerswerk. Ofwel liggen al mijn oudjes met griep in bed, ofwel zijn ze zo gezond als iets, want ik heb op heel de maand nog maar 4 ritjes gedaan. Morgen mag ik gelukkig nog eens op pad ! Dat ik daarvoor super vroeg moet opstaan neem ik er graag bij.
  • Maar eigenlijk zou ik het liefst hele dagen lezen. Een herontdekt genot door naar de bib in de naburige gemeente te gaan. Dus als u mij nu wilt excuseren, mijn boek roept!
17 gedachtes over “Dure buien, wat grillen, de lente en…

  1. We have a deal 😀 . Ik informeer eens hoe het zit bij de wederhelft ivm beschikbaarheid van de “grotenotto”. In mijn stekkedoos krijg ik dat bed niet vervoerd.

  2. Wat een opsomming. Op welk van die puntjes zal ik nu antwoorden? Hm. De slaapkamermeubels, dan maar. Want waarom zou je die vooraf laten zandstralen als de juiste primer je veel tijd en geld kan besparen?
    Anyway, hier groeit de sla ook als kool in de serrebak. Dat is meteen een tweede puntje, zie. Verder wens ik je uiteraard veel leesgenot toe. 😉

  3. Wat balen van de boetes!!

    Hihi leuk hoor een puber dochter. Ze krijgen steeds meer hun eigen mening en smaak. Maar groot gelijk dat je de meubels probeert te schilderen. Daarmee kan je echt een andere look creeeren.
    Geniet van je boek!

  4. Je moet niet altijd alles geloven wat Mrs. B schrijft. Soms hanteert ze ook fictie. Daarom ter correctie van de reactie hier net boven toch even vermelden dat ik ondertussen al meer dan 4 jaar boeteloos rond rijdt (met dank aan de vorige bedrijfswagen die “eco” als logotje had en daardoor niet vooruit te branden was). Met de boetes die jij krijgt, wordt de begroting op een wip dichtgereden (woordspeling louter toeval)
    Dat gezegd zijnde: brood wordt door mij gekneed in mijn ‘nieuw gekregen’ multi-mixer-keukenrobot en daarna 2 x 45 minuten gerezen vooraleer die in de bakvorm in de oven verdwijnt. Wel met gemengd succes. Een broodbakmachine is toch ook maar een log ding dat vaak in de weg staat, niet ?

Wat ben ik blij dat u reageert !

