The Pannenkoek-challenge (8)

 

We zijn mei 1999.

Ons gezinnetje bestond toen uit een echtpaar, een grote dochter en een buikbewoner. We vertelden aan grote dochter op deze reis dat er een broer/zus in mijn buik zat op de overzetboot  Holyhead-Dun Laoghaire (bij Dublin, dichtbij Trijnewijn ook nu) Ze wou toen altijd maar op mijn schoot zitten, maar ik was kotsmisselijk en durfde geen reispil te nemen door de zwangerschap. Toen we het nog maar helemaal gezegd hadden, moest ik prompt overgeven, waarop de oudste zei : “oeps ! en nu komt die baby er al uit”

Gelukkig bleef het kleine ding toen nog zitten tot november.

De foto’s waren nog niet digitaal genomen en zijn gewoon ingescand en niet bewerkt :

Scan 48

Scan 49

Ik heb het even moeten verifiëren met Google foto’s, maar mijn gedacht was juist. Dit is Cobh. Het havenstadje in Zuid-Ierland (het nu als haven gekende Cork ligt iets meer landinwaarts) waar de Titanic zijn laatste stop deed vooraleer de oceaan over te willen steken. In de tijd van de Titanic heette de stad nog Queenstown omdat queen Victoria daar wel eens kwam, maar na de onafhankelijkheid van Ierland werd de Ierse naam weer gebruikt.

Ik herinner me onze B&B gelegen op een helling met prachtig zicht op de baai en een fameuze zonsondergang.

Als ik zo een foto’s zie, dan vraag ik me nog altijd af wat me tegenhoudt om nog eens terug te gaan naar het land waaraan ik toch wel echt mijn hart heb verloren.

25 gedachtes over “The Pannenkoek-challenge (8)

    • Ik ben heel mijn foto-archief onlangs doorgegaan, en van deze wist ik nog waar het was. Bij andere foto’s weet ik niet eens of het Schotland, Ierland, Wales of nog ergens anders is

    • Zoals Bruno zegt : ik en vliegen.
      Vroeger deden we het zo : Van thuis naar Calais, met de trein onder het kanaal, oversteek met de wagen tot Holyhead en dan met de Fast Ferry naar Dun Loaghaire. Dat betekende een hele dagreis heen en een dagreis terug. En dat ontzie ik me nu wel.

  1. Pingback: The Pannenkoek-challenge (11) – second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

