Honds

Of hondsdol, die duivels die onze maatschappij proberen te ontwrichten met hun aanslagen. Er zijn al veel woorden aan vuil gemaakt deze week, ik kan alleen maar samenvatten als volgt : barbaars, zinloos, verdrietig. En hopen dat alle positieve vibes die opgeborreld zijn na de feiten blijven, dat ook.

Een hond aangeboden krijgen door mensen die naar een appartement verhuizen en het dier niet mogen meenemen. Dat mormel dat het liefst een stuk uit mijn laarzen bijt als ik arriveer, dat ladders in mijn nylons maakt en schreven op mijn benen, dat nooit luistert, en dat me hypernerveus maakt als ik een namiddag naar zijn geblaf mag luisteren terwijl ik aan het werk ben. Nee dank u !

’t Was helemaal niet van den hond, het raak proberen mikken was helemaal geslaagd ! Dank u meeuw, ik schrok me een ongeluk toen de drets net voor mijn zicht op mijn voorruit terecht kwam. Eens thuis kon ik nog zien dat bij uitbreiding heel de zijkant van de wagen ook in de brokken had gedeeld. Ik zou maar eens te lui zijn en mijn wagen niet willen wassen …

’t Was echt van den hond het werk van de NMBS-medewerker in het station in Ieper. Toen die een retourtje Kortrijk verkocht aan het lief, kreeg hij dit vervoersbewijs :

20160324_142438

Mijn schat, altijd in voor een ‘batje’, wist wel dat hij normaal €6 en een sjiek betaalde, maar dacht dat de NMBS speciale tarieven hanteerde om de mensen weer op de trein te krijgen na de aanslagen. Hij had dus geen verdere aandacht besteed aan het ticket. De conducteur op de trein deed dat wel, kon hem zelfs een boete opleggen, maar deed dat niet. Het batje werd uiteindelijk een opleg, want hij kon niet anders dan nog een enkele reis betalen voor de terugweg.

Ik ben net niet bezweken onder de slappe lach toen hij het vertelde. Ook omdat de hond een reductie van 50% krijgt als militair 🙂

En omdat hij geen leiband meehad ben ik er naarstig ene beginnen breien. Allé hup schat in uw mand. En niet teveel blaffen, er bestaan muilkorven 🙂

En iedereen mag zich onthouden van commentaren over ‘op zijn …’

 

18 gedachtes over “Honds

  1. Allé lap, “den hond” heeft het weeral eens gedaan 🙂 🙂
    Wat moet ik me voorstellen bij “op zijn meeuws”??
    Fijn weekend en ’t is te hopen dat den hond niet met de eitjes gaat lopen.

  2. Ik wist zelfs niet dat er zo’n ticket bestond. Hond/kat aan de leiband: dat je een hond mee neemt aan de leiband op de trein kan ik nog begrijpen maar wie neemt er een kat mee aan een leiband?
    Nog een geluk dat niemand kattig geworden is.

Wat ben ik blij dat u reageert !

