Slow down, you move too fast !

Dat er zondag een niet zo heel fijn portret genomen was, kon u al lezen in de commentaren van mijn Pannenkoek-challenge. Het mag duidelijk zijn dat ik nogal moeite heb met het respecteren van de zone 30.

Ik schrok dus helemaal niet van de Pro Justitia die gisteren in mijn bus viel. Ik griste die post nog gauw mee in mijn wagen op weg naar Bruno. Hij bekeek dat eens gniffelend van dichterbij en wist me te vertellen dat er nog een tweede brief zal komen met een overschrijving van €50,00(waarom de zaken gemakkelijk maken en dat in één envelop doen, als het ook moeilijk kan ? #apenlandje)

Ik durf bijna niet zeggen dat ik op dat moment met die brief op de passagierszetel van mijn wagen maar liefst 20km te snel (zone 70) reed toen mijn snelheidsverklikker mij tot de orde riep. #schaamrood

Het schrikken kwam daarnet pas, toen ik van plan was om het formulier in te vullen dat teruggestuurd moet worden.

Datum van de boete : 23/02/2016 om 18u32 Bargiekaai, Gent

Euh … dat is helemaal geen boete van zondag, ik ben verdorie tweemaal geflitst (al heb ik die eerste boete dus nog niet ontvangen) Mijn uitje met Mrs Brubeck heeft dus ook nog gevolgen. Voor het geval ik dus echt voor dat tijdstip mijn wareabouts zou moeten doorgeven : eitje !

Ik kan nu alleen maar hopen dat het bruusk remmen zondag, toen ik de mastodont van een flitspaal zag staan, genoeg was om een gecorrigeerde snelheid te hebben van minder dan 30km/h.

En aan de andere kant, het zou niet mogen. Misschien moet ik me voor eens en voor altijd maar aan de regels houden en moet dit mijn lesje zijn !

Not at all feelin’ groovy

youtu.be/VqU9PqIhuIY

PS : dat de renners in Gent zich maar inhouden bij het sprinten naar de meet, zone 30 is voor iedereen !

 

 

19 gedachtes over “Slow down, you move too fast !

  1. Die zone 30 overal is echt belachelijk… Aan scholen enz versta ik het helemaal, maar voor de rest 😦
    Mr B heeft ook zo’n periode gehad, de ene boete na de andere… Toen besliste hij dat het toch wat teveel werd (onder lichte dwang 🙂 ), nu is het beter!

  2. Zoiets gebeurt eenieder wel eens. En toegegeven: dertig is ongelooflijk traag. In de buurt van scholen heb ik daar alle begrip voor, maar bij tal van andere plaatsen waar 30 km/u geldt, stel ik mij toch vragen omtrent het nut.

  3. Verschrikkelijk die zone 30. Bij ons is er dan ook nog eens een verkeerslicht geplaatst dat op rood springt als je iets te hard rijdt. Tijdens de schooluren ok, maar ’s avonds en in het weekend vind ik het echt irritant!

  4. Ik heb persoonlijk geen problemen om me aan die 30 te houden. We moeten met zijn allen leren dat er belangrijkere dingen zijn in ’t leven dan gehaast door dorpskernen te rijden, en dat een verkeersreglement altijd en overal telt.
    25 jaar zonder bekeuring nu , gemiddeld 40 000 km per jaar de laatste 10 jaar

    • Jij mag naast mijn lief gaan staan. Dat is ook zo een perfecte mens in het verkeer (en daarbuiten zelfs ook, daarom zie ik hem zo graag)
      Als hij naast me zit in de wagen (wat meestal zo is, ik geef mijn stuur niet graag af) kan hij zich meten met Hyacinth Boekééééé (Mind the pedestrian, Richard) en hoor ik wel eens van : “’t is ier viftig é, pas op ’t is rwood é”
      En dan zeg ik dat hij een zaag is 🙂

  5. Echt zonde van het geld… na een aantal boetes (de ene al wat groter dan de andere) en dankzij Zoetie die zich altijd aan zijn snelheid houdt, ben ik nu ook veel rustiger… als ik denk wat ik allemaal kon doen met de verloren centjes… echt zonde!

  6. ik ben geen engeltje neen, maar ja, dat vlammen, ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden hoor. Niet alleen voor de boetes, ik merk heel goed, als ik vlug rij dat de remafstand aanzienlijk vergroot. Al een paar keer serieus veel “geluk” gehad omdat ik rustig rijd. Voorlopig in 14 jaar rijden één grote boete (125 euro!) gehad, de rest is allemaal van mijn echtgenoot….maar nu ik het geschreven heb heb ik het gejinxed verzekers 😉

    • Nu ben je verplicht om wel altijd een engeltje te zijn hé.
      Het is waar van die remafstand, en het valt me ook op dat ik veel minder snel rijd als ik passagiers heb. Nu nog mezelf graag genoeg zien om altijd voorzichtig te rijden…

  7. Pingback: Dure buien, wat grillen, de lente en… – second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

