Wij doen niet aan Valentijn

… denk ik iedere dag van het jaar. Omdat ik hem gewoon altijd graag zie.

Toch wil ik mijn/onze eigen liefde is-jes wel eens posten.

LIEFDE IS :

  • Wakker gemaakt worden door je lief op Valentijn, helaas niet omdat hij naast mij ligt, maar met een SMS, en weten dat ik nooit slechtgezind word als hij mij wakker maakt.
  • Totaal niet samen kunnen slapen, maar altijd blij opstaan als hij er toch is!
  • Toch een Valentijnsetentje doen, bij ons ‘kontekraaks’ niet vandaag, maar vrijdag al omdat wij nu eenmaal praktische mensen zijn, en omdat het kan, en omdat gaan eten altijd fijn is, en om zoveel redenen …
  • Samen naar de cinema gaan en daar in een zaal zitten waar de gemiddelde leeftijd zeker 60+ is. Ons dood lachen met de film (‘Achter de wolken’ gaat dat zien, gaat dat zien ! Vandaag in de Kinepolis groep 1+1 gratis als je aan de kassa zegt dat je de actie van Eén kent) en nog meer lachen met het feit dat wij als eerste de trappen afgedaald zijn na de film omdat die oudjes zo snel niet meer zijn.
  • Door die film nog eens extra weten dat ons nog heel wat moois wacht en daar super blij om zijn.
  • Veel geduld hebben, en een stuk leven ‘on hold’ omdat 100% samen zijn nu nog niet haalbaar is.
  • Mekaar alle vrijheid geven in doen en laten en toch op dat ene vlak exclusief van mekaar zijn zonder dat die exclusiviteit moeilijk is.
  • Zijn onnozele grapjes. Bvb gisteren stuurt hij me een bericht dat de noodtoestand uitgeroepen is in Oost-Vlaanderen (voor hem als West-Vlaming het ‘buitenland’) Ik die waarlijk schrik (heb van de hele dag nog geen nieuws gehoord, er moest maar eens iets gebeurd zijn in Doel of wat – niet dat dit enkel voor Oost-Vlaanderen erg zou zijn, maar kom) En hij die dan antwoordt dat een horde fans zich voor de lijkwagen van Eddy Wally heeft gegooid. Het kan zijn dat ik daar alleen om lach, omdat ik hem graag zie, maar hij brengt me toch maar aan het lachen !
  • Zijn zorgzaamheid. Tegenover mij, de kinderen, de manier waarop hij met zijn demente vader omgaat, hoe hij 4°wereldmensen helpt.
  • Het geduld dat hij heeft gehad (en nog heeft) als mijn verleden opspeelt.
  • Zijn simpele manier van in het leven staan. Niet simpel van verstand, maar de dingen niet moeilijker maken dan ze zijn.
  • Zijn bulderlach en de twinkel in zijn schone blauwe ogen.
  • Zijn hand in de mijne en het gevoel hebben van de wereld aankunnen (ook al dwalen er duusd en één zorgen door mijn hoofd)
  • Weten dat hier nog oneindig veel items kunnen bijgevoegd worden !

 

33 gedachtes over “Wij doen niet aan Valentijn

  1. kontekraaks?

    En verder viel me dit het hardste op:
    Zijn zorgzaamheid. Tegenover mij, de kinderen, de manier waarop hij met zijn demente vader omgaat, hoe hij 4°wereldmensen helpt.
    Het geduld dat hij heeft gehad (en nog heeft) als mijn verleden opspeelt.

Wat ben ik blij dat u reageert !

