Het leven zoals het is/was

20160124_073756

Examentijd, helemaal NIET helaas wijlen, en vandaag puike resultaten (loon naar hard werken) tussen de 15/20 en 20/20 binnengekregen. #trots !

20160202_131232

Pussy wagon (dat staat er ECHT op bovenaan het handvat, niet leesbaar want slechte foto) @ AZ St-Jan Brugge. Ik kom daar de laatste tijd weer regelmatig (reeks bestralingen) met een zeer lieve madam. #dankbaar voor die ontmoetingen, #klotekankers !

IMG_8097

Eéntje om over te bloggen op mijn naaiblog : de Heidi-tas. #praten over kringloopstofjes en een jurk meekrijgen om te verknippen.

20160205_062755

Geen tea for two, maar ontbijt voor twee (kleine dochter en ik). Vintage ‘teljoren’, zelfgebakken brood (het donkere is voor mij het beste), elk zijn choco. De dochter gaat voor het commercieel product, ik voor zelfgemaakt. #nog eens met een mes in de pot gaan en dan aflikken

33 gedachtes over “Het leven zoals het is/was

    • Ik probeer zo suikerarm mogelijk te eten, maar weersta niet aan een stuk chocolade. Ik koop dus repen met vervangsuiker (Aldi) De dochter wil dan weer zo veganistisch mogelijk eten, en daardoor heeft mijn recept door de jaren heen al wat wijzigingen ondergaan.
      In de pot op de foto zitten deze ingrediënten :
      200g pure chocolade, uit de losse pols wat rijstmelk en wat margarine. Alles samenvoegen en op een laag vuurtje en al roerend de chocolade en de margarine laten smelten. De nog slappe substantie in een pot doen en laten opstijven. Vergeet vooral de pannenlikker niet af te likken 🙂
      Naar goesting de chocolade vervangen door melkchocolade, de rijstmelk door gewone melk of room en eventueel wat suiker toevoegen.
      Ik hoor het graag als het lekker is !

  1. Proficiat met de dochter. Had er ook eentje met goede resultaten(eerste jaar/eerste examensessie) was dat stressen jong vooraf…..
    Mijn mama start volgende woensdag met bestralingen in AZ Sint Jan….hopelijk heeft ze ook een lieve chauffeur waar het mee klikt, want het is iemand die ze de komende weken heel veel zal zien. Misschien wel jij….zijn van “de streek”. Mooi dat er zo een vrijwilligers zijn zoals jij, want zou ze liever zelf elke dag brengen, maar dat kan ik niet…chapeau voor jou!!

    • Ik heb nog geen idee wie er volgende week op mijn vervoersagenda komt (krijg mijn afspraken altijd pas op vrijdag)
      Dat van haar zelf willen voeren : dat begrijp ik helemaal, maar ik weet ook heel goed dat geen enkele werkgever bereid is om zoveel vrijaf te geven. Ervaring leert ook dat de zieke in kwestie niet al teveel beslag wil leggen op de weinig tijd van dichte familie.
      Ik hoop alvast dat je mama de behandeling goed doorstaat !!

Wat ben ik blij dat u reageert !

