#The Pannenkoek-Challenge (4)

Herfstvakantie 2015 : een grote dochter op kot, een kleine dochter op kamp, en wijle weg: Monthermé 03

Monthermé : een plaats in het noorden van Frankrijk in de Franse Ardennen. Het plaatsje wordt doormidden gesneden door de maas.

Wij hielden daar toevallig een koffiestop in een meer dan gedateerd hotelletje.

Foto van het lief, ik ben zot van weerspiegelingen in water, en deze vind ik super !

Gedurende dit reisje ontdekte Bruno per ongeluk ook een functie aan zijn fototoestel waar hij eerst allerminst door gecharmeerd was, maar waar we nu hartelijk om kunnen lachen. De schilderij-versie van een foto nl.

Monthermé 02

Voor zover we dat al zouden willen kunnen we nu stoefen met eigen schilderijen aan de muur …

 

13 gedachtes over “#The Pannenkoek-Challenge (4)

  1. Waarmee nog maar eens bewezen dat de fabrikanten tegenwoordig bijna alle functies van Photoshop in hun digitale camera’s proppen. Het merendeel daarvan wordt zelden gebruikt en als het al eens gebruikt wordt, leidt het tot hilarische reacties. De foto in het schilderij is naar mijn bescheiden mening hier toch wel redelijk merkbaar.

    • Met een belfototoestel daar neem ik geen foto’s mee. Foto boven is met de Canon EOS 60D. Foto onder met de Sony ilce 6000. De Canon ligt best in mijn grote handen, terwijl de Sony, de oplossing is wanneer ik onderweg ben met de fiets. De Sony past net in de stuurtas.
      Beiden zijn zeer degelijke toestellen,met elk een enorme waaier aan mogelijkheden. Maar de Canon,die is toch wel mijn favoriet.

  2. Groot gelijk om het “wijleweg” principe toe te passen. Wij doen dat ook nu onze kinderen vrij en zelfstandig zijn. Ik vind de tweede ook wel mooi maar dat is wat gekunsteld zo. Spiegelingen zijn inderdaad de max !

Wat ben ik blij dat u reageert !

