Utility room

Een schoon woord voor wat hier ‘toe onzend’ het chauffagekot heet. Meer uitgebreid staat daar niet alleen de chauffageketel, maar is daar ook nog de regenwaterpomp, de zekeringkast, de kast van de zonnepanelen, de wasmachine, de droger en een allegaartje aan bergmeubilair als daar zijn een open rek (meubilair uit ons eerste huisje Β°1990), ladenkast (de vroegere luiertafel van de kroost Β°1995) en een door de echtgenoot in mekaar gezette badkamer kast waar de handvaten van de onderste kasten tegen de grond gemonteerd zijn i.p.v. op een halve meter hoogte (ik lachte hem daarvoor enorm uit wat me niet in dank afgenomen werd)

De naam ‘kot’ dekte de laatste tijd helemaal de lading, en met schaamrood op de wangen mocht daar ook nog ‘rommel’ voor gezet worden.

In ideale Pinterest-waardige omstandigheden zou die plek er zo kunnen uitzien

original_laundry-rolling-shelves-organization_s4x3.jpg.rend.hgtvcom.1280.960Helaas was dit de werkelijkheid van de dag (gisteren toch)

Schat, doe je ogen toe, ik beloof plechtig dat ik later als we ooit samenwonen nooit zo ga rommelen πŸ™‚

Hoog tijd dus voor wat actie ! En dit is het resultaat :

Weer plaats voor het wasrekje, plaats om was op te vouwen, een eenzame-kousen-bakje (donkerblauw mandje), een wasmand met dingen voor de kringwinkel/rommelmarkt, twee meubelstukken van plaats gewisseld, een opgeruimd rek met zelfs een bakje poetsvodden waar Marie Kondo ook mee zou kunnen leven.

Aan de kwantiteit poetsmateriaal te zien zou ik eigenlijk elke dag mijn huis een beurt kunnen geven, mocht ik al besmet zijn met de kuisziekte.

Maar vermits er zoveel leukere dingen zijn in het leven mag dit virus gewoon aan mij voorbij gaan πŸ™‚

Hoewel, volgende week is het de beurt aan de naai/strijkkamer.

Zouden dat serieus al lentekriebels zijn die zich laten voelen ?

 

29 gedachtes over “Utility room

  1. Wees blij dat je al lentekriebels hebt… Ik heb net winterblues achter de rug 😦
    Mooi opgeruimd hoor, wij hebben ook zo’n “room” waar dringend wat aan moet gebeuren, ben al lang blij dat het op een ander ook zo is :)!
    Fijn weekend!

  2. Mijn ‘kot’ noemt berging. Als ik het in 2 woorden zou moeten beschrijven: klein en rommelig. Voorlopig voel ik nog geen kriebels die me aansporen om daar enige verandering in te brengen. Ik wacht geduldig af…. πŸ™‚
    Geniet van je opgeruimd ‘chauffagekot’!

  3. Goed dat ik geen foto’s heb gemaakt van mijn tuinberging voor de opruimbeurt. Ik vermoed dat jij gewoon een hartinfarct zou gekregen hebben wanneer je die waskamer al rommelig noemt op de foto’s voor πŸ˜€

    • Mijn tuinhuis zag er anders net voor nieuwjaar ook allesbehalve goed uit (lees : ik kon er amper een voet in zetten)
      Elk jaar hetzelfde liedje. Het opruimen en zeggen dat het nu voor eens en voor altijd netjes moet blijven. En dan begin ik weer te rommelen …

      • Het is nu al een maand proper, hier. Zonder al te veel in detail te gaan kan ik zeggen dat ik een volledige aanhangwagen naar het containerpark heb afgevoerd en nog eens 6 vuilnisbakken en twee PMD zakken heb gevuld

  4. Moedig om de foto’s “voor” ook te laten zien. Ik ben aanhanger van de theorie dat elk huishouden zo een ruimte moet hebben waar je de dingen kunt laten vallen en dan de deur gauw dicht trekken πŸ™‚

  5. Alles in kasten en niks op rekken. Dat oogt slordig en vangt alleen maar stof.
    Tot daar ons principe van “we richten een opberghok in”.
    Bon, nu nog een oplossing vinden voor onze zolder, zowat Vlaanderens grootste zooi ooit.

    • Helemaal eens wat open rekken betreft, maar ik leef nog altijd met een vooruitzicht van hier ooit weg te gaan en het dan in de volgende stek meteen goed en georganiseerd in te richten. Vandaar dat ik nu geen geld steek in nieuw opbergmeubilair.

    • Dat oprollen … tja, volgens mij is het enkel een hype nu en ziet dat er in een volle doos goed uit. Je moet uit zo een doos vooral niet snel willen grabbelen, anders is het om zeep denk ik.
      Je gaat mij ook de kousen van ons huishouden niet zien oprollen (hoe doe je dat trouwens met sneaker-kousen ?) De dochters en ik dragen allemaal dezelfde kousen. Ik zie zo al gebeuren dat ze een paar nemen, van gedacht veranderen en dat die losse kousen dan weer de bak invliegen. Zo blijf je mijns inziens rollen …

  6. Volgens mij is dat de nieuwjaarskriebel. Ik moet in december/januari ook altijd rommelen, alsof ik alle brol in het vorige jaar wil laten en opgeruimd aan het nieuwe wil beginnen. πŸ™‚

  7. ik heb dit weekend de garage gepoetst .. met plonkast, meterteller , mazoutketel en al..
    de aanleiding was wel duidelijk.. door de sneeuw had ik even de fietsen tijdelijk in de hal gezet , en gedurende één week lang kon/mocht de auto binnen overnachten. nu alles proper.. fietsen terug !

  8. Mijn natte droom zo’n Pinterestbergruimte .. Helaas is het bij mij vaak het eerste, en als het al lukt om op te ruimen tot het tweede, dan is het een week later alweer om zeep. Dat en de bureau, zijn de twee verschrikkelste ruimtes van het huis :p

Wat ben ik blij dat u reageert !

