Allemaal Liese haar schuld

… en ook het bloggen in het algemeen.

Toen  Liese in november over haar Orchidee blogde, reageerde ik nog negatief op de plant. Maar een mens moet de dingen eens objectief gaan bekijken. Wat kan er nu fout aan een plant zijn, en zeker aan een plant die zo mooi (kan) bloei(en)t ?

Dus haalde ik mijn kleine plantjes (tafelversieringskes van dit feest meteen de reden waarom ze verbannen waren) weer uit de berging en gaf ze een plaatsje op de vensterboorden van de living. Die zoetjes van planten konden er immers ook niet aan doen dat de relatie met de schoonouders zo mank gelopen is.

En zie nu :

20160115_080019

Dat ik ‘Woesten’ van Kris Van Steenberge las, kwam ook al door Liese, en door de Bib-app die ik elders al was tegengekomen. Schitterend boek, ik liet er veel andere dingen voor liggen !

Vanmorgen nog, at ik het laatste potje yoghurt op van Danone (beetje over datum, maar nog prima) van de voorraad die we kregen op de blogbrunch. Gewone natuuryoghurt met stukjes clementine bij. Meer moet dat voor mij niet zijn !

Dat ik ben beginnen naaien is ook het lezen van vele creablogs. Ik en handig, het leek me een utopie, maar verdorie wat doe ik het graag !!

Als ik al eens iets anders in mijn potten smijt heeft ook veel te maken met goesting die me via het scherm ingelepeld wordt. Zo herontdekte ik vorig jaar de aubergine (waarom was ik nu vergeten dat dit zo lekker was ?)  en werden pastinaken en pompoenen meer dan soepgroenten. Heerlijke wokschotels creëerde ik al met deze en vele andere groenten. Grote dochter die vegetariër werd hielp ook mee, we hebben nu allemaal niet veel vlees meer nodig.

En vanmiddag ga ik op bezoek bij de vrouw des huizes van deze blog

Nadat het ontmoeten er niet van gekomen is in Bozar bij een concert van ons beider kinderen, mag ik dat nu goedmaken. Ik kijk daar voorwaar naar uit !

 

 

31 gedachtes over “Allemaal Liese haar schuld

  1. De orchidee rage is hier wat over. Jaren stond de living er vol mee maar tegenwoordig maken ze meer en meer plaats voor andere planten. Niet dat we geen planten in huis hebben maar het is blijkbaar tijd voor iets anders.

  2. Afgaande op haar avatar dacht ik dat Liese meer voor de tulpen was.
    Met orchideeën heb ik een haat-liefdeverhouding. Als ze niet bloeien, zou ik ze willen buitengooien, als ze bloeien vind ik ze super.

  3. Als ze uitgebloeid zijn, moeten ze verhuizen naar de rommelkamer. Ik hoef die soepgroente niet in de woonkamer. Momenteel heb ik er 12 en om en om bloeien ze. Het zijn prachtplanten 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

