Chinese vrijwilliger

Dat ik wel een liedje zou zingen, zei het lief tegen de animatoren in het rusthuis waar zijn vader verblijft.

“Gij kunt toch wel goed zingen” fleemde hij tegen mij. “Desnoods een duet met de kleine”

Nu goed, ik ga zingen op het verjaardagsfeest voor de oudjes van december, mijn tweede schoonpa verdient dat !

Maar wat ?

Ideeën zijn welkom in de reacties. Denk aan oud, Vlaams misschien ook, kortom iets wat de bejaarden zullen kennen.

Of misschien weet ik het al en zing ik om het lief te pesten gewoon ‘I was made for lovin’ you baby’ van (Iron Maiden) Kiss.

Of omdat hij zei dat ik me moest inburgeren in West-Vlaanderen en ik iets tegen moeten heb : ‘De wilde boerendochtere’ van Ivan Heylen in het Oost-Vlaams.

Maar toch, HELP !

33 gedachtes over “Chinese vrijwilliger

  1. Owowow! I was made for loving you is van Kiss hé! Tiny’s snelcursus Liedjes Zingen on the rescue.
    Run to the hill, is van Iron Maiden, maar da’s misschien ook net iets te hoog gegrepen, zeker voor bejaarden, haha! 🙂
    “In de stille Kempen…” vind ik een mooi liedje voor oude mensen, maar eerder belachelijk in West-Vlaanderen.
    Een oud Kerstliedje misschien? I’m dreaming of a white Christmas? Let it snow? De herdertjes lagen bij nahahachte?
    “Ik heb eerbied voor jouw grijze haren”? Oh, nog een idee: “Daar in dat kleine café aan de haven”, dat kent iedereen.
    Of iets van Ann Christy? De roos? Met de nodige dramatiek? Dan gaan ze bleiten, da’s zeker.
    Goh, ‘k heb al goesting om gewoon mee te komen doen! 😉

  2. Waarom geen nummer van Marva? Dat is een West-Vlaamse. (Als ik me niet vergis, woont ze in Blankenberge alwaar ze een winkel uitbaat.)
    Als je het wat recenter wil en eveneens West-Vlaams: Laura Lynn.
    Edoch, als je heel dapper bent en het West-Vlaamse dialect aandurft, dan is dit een erg aanstekelijk meezingertje:

  3. Ik ben aangenaam verrast. Schrijftalent, naaitalent, zaagtalent (volgens jouw dochters toch, zoals je zelf beweert), kooktalent (heb ik zelf al mogen ondervinden) en nu ook nog zangtalent. Durf wedden dat Bruno nog wel wat talenten kan opnoemen.
    Iets van Will Tura misschien, om even op je vraag terug te komen of Johan Verminnen? Ik zou zeker voor Nederlands talig kiezen en als het even kan eventueel een meezinger.

      • Oh, maar ik kom hier toch wel enkele keren per week, hoor! Ik mis geen enkele blog, sta alleen achter met reageren, vaak omdat ik dan te veel wil zeggen, maar er tegenop zie om het neer te pennen en het dus maar laat. En zo ben ik een beetje in een vicieuze cirkel geraakt, die ik bij deze heb doorbroken 🙂

  4. Simpele meezingliedjes a la Purperen Hei, vrolijke vrienden, enz… En misschien ook “When I’m 64” van the Beatles of “Old and Wise”.. Maar wel knap dat je dit wilt doen hoor ! 🙂

  5. Eddy wally? Ik vermoed dat de meesten wel kunnen meezingen met “ik spring uit een vliegmachien”. Lucy Loes haar zeekapitein, moest het aan de kust zijn? De kreuners? Clouseau? Vlaamsch schlagers to the rescue 😉 over een dikke 10 jaar is de generatie van mijn ouders 70, dan kunnen we gaan voor ABBA en de Beatles en rock ’n roll.

  6. Chinese vrijwilliger…. heeft haar rol als zangeres goed volbracht deze namiddag! Vooral de stem van de jongste dochter heeft er indruk gemaakt. In de toekomst worden beiden er nog verwacht om een lied live naar voren te brengen.

  7. Pingback: I’m nothing special | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

