#Boost your positivity – lichtpuntjes in deze donkere dagen

  • Live vioolmuziek horen in huis, en toch is grote dochter niet thuis. Heeft die kleinste toch wel de altviool uitgehaald en is ze King of the fairies aan het spelen (dat moet geleden zijn van in haar plechtige communiemis, want kort daarna hing ze de viool aan de wilgen)
  • Vanavond ‘Goodnight Saigon’ van Billy Joel horen op de radio en samen met kleine dochter dat lied luid meezingen. De single dateert al 1982, maar sedert ze op school een project lopen hebben over de oorlog(en) kent ze dat ook.
  • Het naaien dat me maar niet loslaat. Ik wil zo graag een jurk maken voor mezelf. Zaterdag en zondag naaide ik maar liefst twee prototypes uit een oud flanellen laken. Het resultaat was niet van die aard om direct dure stof te gaan versnijden en dat nog eens te doen. Maar op die manier heb ik er wel twee warme slaapkleedjes bij. Niet voor als het lief blijft slapen, ik zou niet graag hebben dat hij zijn libido kwijt geraakt ๐Ÿ™‚
  • Onder het motto : doe eens iets nuttigs, mijn wagen wassen in de gietende regen. Tja, ik weet dat dit weinig zin heeft, maar hij stond zo vuil, en ik moet daar mensen mee vervoeren. Groot voordeel, in de regen moet je een wagen niet afdrogen na het poetsen ๐Ÿ™‚
  • Dat ikย in de winter voor posh ging in de lochtingย heb ik geweten gisteren toen ik mijn serre zo goed als leegmaakte. Alle daar nog hangende tomaten aftrekken en de struiken verwijderen (nu staat er enkel nog prei in) was de taak. Conclusie : rubber laarzen zijn echt NIET warm, zelfs met dikke sokken erin. Het feit dat ik dat wist liet me alleen maar mezelf uitlachen. #bevroren tenen
  • Kleine dochter die voor de derde week op rij stage heeft. De eerste 2 weken kinderdagverblijf heeft ze er al opzitten, daar had ze het meeste zin in, maar het viel een beetje tegen (niet om de kinderen, maar rare personeelsomkadering daar) Nu staat ze 2 weken in een woonzorgcentrum, en hoewel ze daar niet echt naar uitkeek, is ze al twee dagen met enthousiaste verhalen thuisgekomen over de oudjes.
  • Ik die ook mijn voordeel doe met die ouderenstage. Er werd nl gezegd dat ze de vrouwen eens een manicure mogen geven, en nu wil ze dat wel eens oefenen met de mama. Ja, ja, als mijn nageltjes maar gelakt zijn nietwaar ?
  • Morgenavond het lief zien en hij blijft zelfs hier, en donderdag samen gaan flaneren in Brugge. Ik koester de uren die we samen hebben, in de winter zijn die niet vanzelfsprekend, precies of de afstand tussen onze twee woonplaatsen dan lastiger is om te overbruggen.
  • Een uitnodiging sturen naar de familie van ‘Bachten de kupe’ voor kerstavond (na 5 jaar samen te zijn met Bruno zijn die hier nog nooit geweest) en deze reactie krijgen : “de GPS gaat dat toch wel vinden hรฉ, dat klein dorpke van u” Ja echt, zelfs in ‘achtergesteld’ gebied kan kerstavond gevierd worden ๐Ÿ™‚ Laat de stress over het menu maar al beginnen, nog een maand te gaan…

En nu ik het toch over lichtpuntjes heb in de titel wil ik ook nog een kaarske branden voor grote dochter die stijf staat van de stress (testen die voor 40% vd examenpunten tellen, groepswerken, vergaderingen, secretariaatswerk voor het orkest, …) Ook al woont ze niet meer thuis in de week, ik blijf uiteraard meeleven. Zoen dochter !

21 gedachtes over “#Boost your positivity – lichtpuntjes in deze donkere dagen

  1. Dat treft, want donderdag ben ik ook in Brugge. Speld je een anjer op je kraag zodat ik je herken?
    Wel straf dat die van Bachten de Kupe het hebben over jouw “klein dorpke”. Vijftig inwoners samen noemen ze ginder al een stad. ๐Ÿ˜€

Wat ben ik blij dat u reageert !

