Oeps !

  • Op grote dochter haar kot aanwezig zijn (met verse kleren, wat eten en om de vuile was) terwijl zij een doktersafspraak heeft, daar een sanitaire stop houden, en het brandalarm dat dan afgaat.
  • In zeven haasten het gebouw verlaten, en mijn geparkeerde wagen minstens 100m voorbij lopen eer ik dat door had.
  • Terwijl grote dochter wacht bij de dokter zelf op bezoek gaan bij een naailesvriendin die geopereerd is, beslissen om daarna 8 verdiepen hoger naar de dochter te gaan en dat met de trap doen, en dan na 6 verdiepen met mijn tong op de vloer slepen. Conditie : Qué ?
  • “mama, doe die karnemelkpap weg” zegt kleine dochter, “je ruikt net naar babyspuug” (ze doet momenteel stage in een kinderdagverblijf) ik die antwoord met “lekkerrrrr” en zij die antwoordt “I hate you mom”
  • “ik dacht dat er een kindje spastisch werd” zei diezelfde dochter. Had ze dat schaapke toch wel een veel te hete hap patatjes in de mond gestoken zeker. #nog veel te leren
  • Zoveel goesting hebben om te naaien, naar de Sleepstraat in Gent rijden en daar drie lappen stof kopen die én goedkoop én mooi zijn, maar nog helemaal niet weten wat daarmee te maken (eigenlijk droom ik er van om mezelf een jurk te maken, maar ik weet nog helemaal niet hoe eraan te beginnen) wordt hoogstwaarschijnlijk vervolgd !
  • In de naailes zomaar na elkaar drie raadgevingen van de naaijuf in de wind slaan, puur van verstrooidheid. Sorry juf, ‘k ga het nooit meer doen, maar ‘k had toch cake mee hé (hoewel ik met wat minder koffieklets misschien iets alerter zou geweest zijn in mijn werk)
  • Gisterenavond die bewuste cake beginnen bakken, alle ingrediënten al uithalen, de oven al voorverwarmen en dan zien dat ik maar twee eieren in de frigo heb liggen. Ik heb dan maar de storm en gietende regen getrotseerd en ben met de zaklamp in de hand nog in het kippenhok extra productie gaan halen.
  • Mijn beste vriendin in de wagen hebben bij het patiëntenvervoer (not! waren het allemaal zo een bitchen, de Clio ging definitief op slot!) en zij die zit te klagen over niet toekomen met haar pensioen en dat ze zich al ik weet niet hoe lang niets van kleren heeft kunnen permitteren (terwijl ze net daarvoor had verteld over haar tweede bril met Dior-montuur op 4 maanden tijd en over de rollator, dat het model vd mutualtiteit toch maar gewoontjes is , dus dat ze een schoner (duur) modelleke heeft gekozen – een rollater die ze bij de weg niet eens nodig heeft) en ik die fijntjes antwoord : “och, maar die jas die je nu draagt is toch wel nieuw”. Maar ja, die had ze toch al een paar weken hoor … de winter duurt toch wel al erg lang hé.
10 gedachtes over “Oeps !

Wat ben ik blij dat u reageert !

