#Boost your positivity : kwalitatieve tijd met de kroost

Nu moet ik echt niet ver zoeken om hier iets te schrijven. Gisteren werd onderstaand staaltje van karakter nl twintig jaar

Caitlin

Uiteraard is er één en ander veranderd gedurende die jaren:

Versailles

(deze zomer met grote dochter alleen wat kastelen aan de Loire bezoeken en Versailles – super quality time !)

Er is meer gegroeid dan dat haar alleen 🙂 en uiteraard wil ze nu niet meer herkenbaar op mijn blog verschijnen.

Maar die verjaardag was dus reden genoeg om op haar vraag een hapje te gaan eten in Gent (dat leek haar toch aantrekkelijker dan aan een kroegentocht deelnemen). Het was een echte moeder-dochters-date waar we alledrie van genoten hebben.

Eerst van ‘feelin’ hot hot hot’ bij de Indiër waar we tafelden (zo lekker !) en daarna pikten we nog een film mee in de Kinepolis. De dochters zijn Bond-fans, dus OO7 moest het worden.

Ik hoor het wel eens van de kinderen dat er veel jongeren zijn die een slechte band hebben met hun ouders. Hier is dat gelukkig niet het geval.

Ik vermoed dat de voornaamste reden is dat ouders geen tijd (of interesse) meer hebben voor (in) hun kinderen. Veelal weten ze niets meer van de leefwereld waarin hun kind vertoeft.

Groot voordeel is dat ik tijd heb natuurlijk voor hen. Niet zoals in : ik plak aan hen vast of omgekeerd, maar ik koester toch momenten met allebei en elk afzonderlijk. Dat laatste gebeurt de laatste tijd nu meer, omdat er ééntje tijdens de week op kot zit.

Het zijn vaak kleine dingen die het moment mooi of belangrijk maken en als ze dan nog zonder veel geregel vooraf gebeuren, zoals gisterenavond is dat alleen maar een bonus.

Ik – hartje – mijn meiden !

22 gedachtes over “#Boost your positivity : kwalitatieve tijd met de kroost

  1. Ik heb de indruk dat we allemaal ter wereld komen als kinderen die liefde willen hebben, en als we geen liefde kunnen krijgen, nemen we in plaats daarvan genoegen met macht.
    Mooi, die moeder-dochterband van je. Keep’n, adviseren ze dan te onzent.

  2. Leuk zo! ’t Moet inderdaad niet van vastplakkerij zijn, maar die portietjes aandacht die elk regelmatig krijgt, en het samen aan tafel zitten werken hier ook.
    Ook Bond-fans 🙂 Dat staat hier nog op het programma.

  3. En niemand die ziet welk prachtig haar ze heeft :-),…..ik lees dit met een beetje pijn in het hart, omwille van de band die ik nooit met mama had,….het had zo anders kunnen zijn,……en ik probeer me in te leven in het interesse gebied van de zoon lees voetbal, maar ik vrees dat ik ga moeten passen,…..

  4. Wat een prachtig haar heeft zij! Mag ik dat zeggen? Zelfs in de vlecht zie ik dat.

    Een warm blog en zo is het maar net! Ik had mijn dochter gister voor het eerst in tijden weer eens aan tafel, ze is altijd welkom en precies wat je zegt, ik heb de tijd en weet graag waar ze mee bezig is zonder te kleven. Het is dan ook andersom, dat zijzelf soms wat afstand houdt, geen idee waarom, ze kan met alles bij mij terecht, maar goed, ze komt als ze dat wil en kan en dan komt het vanzelf en ik koester die momenten net zo.

    X

    • Dag Morgaine, welkom hier!
      Het feit dat je dochter weet dat ze altijd bij je terecht kan, zal wel voldoende zijn voor haar. Zolang de kwaliteit over de kwantiteit overheerst zou ik me geen zorgen maken.

  5. De liefde voor je dochters spat gewoon uit je bericht!
    Ik ben er een beetje jaloers op.. Ik heb twee zonen en alhoewel ik niet van een slechte band kan spreken, is de relatie echt niet zo intens als bij jou.
    Alhoewel ik hun altijd op de eerste plaats zette en steeds heel wat interesse toonde in hun leven, lijkt het toch of ze me niet echt toelaten..
    Misschien omdat het jongens zijn? Of.. ‘k weet eigenlijk niet goed wat de oorzaak kan zijn..

Wat ben ik blij dat u reageert !

