#Boost your positivity : Ik en de job die er eigenlijk geen is

… hoewel er van stilzitten niet echt sprake is!

***Vrijwilligerswerk : We zijn weer elke dag in de weer op weg naar medische hulp. Al een tijdje met een nicht van mijn vader trouwens. Toen ik haar de eerste keer uit haar voordeur zag komen dacht ik een verschijning te zien, zo hard leek die vrouw op mijn grootmoeder (die al in 1978 stierf), helaas bestralingen, kutkankers ! Aangevuld met andere patiënten staat de Clio niet veel stil.

Grote dochter is ook minder mobiel (met de fiets in de tramsporen gesukkeld en goed gevallen, die loopt een tijdje op krukken nu) waardoor ze het kot op slot heeft gedaan en weer onder moeders’ vleugels komt wonen. Gelukkig kunnen de naar-school-breng-ritten gecombineerd worden met de CM-ritten. Wie kan er zeggen dat hij betaald wordt om zijn kinderen naar school te brengen 🙂 IMG_7996

Bovenstaande mail toont het zorgen voor mijn eigen agenda, behalve goedkeuren vraag ik niets meer aan de dispatch 🙂

We kregen ook nog vorming aangeboden, om de zoveel tijd denken ze ons nog wat slimmer te kunnen maken. Dat ik dinsdag mijn wagen van stal heb gehaald om naar ‘mijn engagement op de planken’ (mogelijke situaties in het werk nagespeeld door acteurs) te gaan was pure tijdsverspilling. De enquête die me vandaag werd toegestuurd werd dus in ’t lang en en ’t breed beantwoord.

IMG_7994

***Naaistertje spelen : ook al geheel vrijwillig, maar meer dan verslavend (later val ik u daar nog wel eens mee lastig) De foto toont de twee werkgebieden in één, de werkplaats is vaak mijn keukentafel

IMG_7993

***Tuinvrouw zijn : niet altijd even vrijwillig, soms eens van moetens, maar eens ik buiten ben doet het vaak deugd om ondertussen wat slaaptekort en muizenissen uit mijn hoofd te laten waaien.

IMG_7981

Langs mijn oprit staan heel wat Hydrangea arborescens ‘Annabelle’ die hun beste tijd gehad hadden (en bovendien een stuk oprit inpalmden) dus die zijn deze week allemaal gesnoeid. Kenners mogen me altijd eens laten weten of de hoogte van de overgebleven plant een invloed heeft op de hoogte van de nieuwe bloei volgend jaar.

IMG_7982

Dat ik goed gewerkt heb deze week zeg ik u!

***Het laatste fruit verwerken : alle kweeperen zijn geschild en samen met ander soorten fruit (meestal appel nu) tot fruitsap verwerkt. De voorraad appelmoes werd ook nog aangevuld. Mijn voorraadkastje aan sap, gelei en moes ziet er ondertussen zo uit :

IMG_7983

Hoewel er sedert gisteren nog 10 flessen en 2 potten bijgekomen zijn.

IMG_7979

Ben ik nu de enige die zo een kweepeer mooi vind ? Om van de specifieke geur maar te zwijgen.

Dan wil ik nog kwijt dat deze week mijn wagen nog een binnen- en buitenwasbeurt heeft gekregen, dat de wasbakken vol en leeg en vol en … zijn geweest, dat er mij vanmiddag nog een redelijke strijk wacht.

Voor de rest blijf ik lui op mijn gat zitten 🙂

En ook nog dit : door omstandigheden (ongeval van de dochter ’s nachts en op de zetel overnachten) zijn de laatste twee nachten erg kort geweest. Ik ben dus héél blij dat we morgenavond een uurtje extra krijgen!

9 gedachtes over “#Boost your positivity : Ik en de job die er eigenlijk geen is

  1. Amai, Sjapoo. Ik doe mijn klak af voor u en maak een diepe buiging. Je doet er mij aan herinneren dat hier ook ergens een Singer staat. Die is destijds eens nieuw aangekocht, om – ge weet maar nooit – een broek in te leggen en lintjes aan de handdoeken te naaien. Moet er toch eens overklappen over die Singer. Wie weet mag ik een cursusboek kopen en wordt dit mijn volgende boek op de leesplank.

Wat ben ik blij dat u reageert !

